Hoe overleven jullie de verkoop van jullie verzorgpaardje?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jiadi

Hoe overleven jullie de verkoop van jullie verzorgpaardje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 11:28

( sorry als het onderwerp hier fout staat, gelieve het dan te verplaatsen naar de juiste categorie. )

Zoals de onderwerptitel al zegt; hoe overleven jullie de verkoop van jullie verzorgpaardje?

Ik heb namelijk het gevoel dat mijn verzorgpaardje verkocht zal worden, (heb namelijk een handelaar gezien op onze manege, mijn verzorgpaardje is een beetje opgejaagd om te zien hoe het beweegt, etc.)
maar ik heb totaal geen idee hoe ik ermee om moet gaan als ze ook echt verkocht zal worden. :S
Misschien hebben jullie wat tips? Of willen jullie gewoon vertellen hoe jullie de verkoop hebben verwerkt?

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:35

Mijn verzorgpaard werd niet verkocht maar stond van de een op andere dag op een andere stal, een stuk uit de buurt. Stond ik daar op de manege om het paard rijden... was ie gewoon ineens verdwenen. Ik reed al 2 jaar voor die man, 5 dagen in de week. Mocht alles met 'm doen en had 'm helemaal voor mezelf, behalve in het jachtseizoen op zondag. Dus wat ik gedaan heb? (buiten bellen natuurlijk over hoe/wat/waarom)... meer dan een week gejankt... ik was gebroken, echt waar. Daarna heb ik alles op alles gezet om er zelf een te kunnen kopen zodat ik dit nooit meer mee hoefde te maken.
Wat ik zou doen als ik jou was? Gewoon rechtstreeks vragen of er plannen zijn voor verkoop. Dan hoef je je niets af te vragen maar weet je waar je aan toe bent en kun je je voorbereiden voor een afscheid en evt. alvast een ander verzorgpaardje zoeken.
Succes

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:37

Ik zou aan de eigenaar vragen of hij het paard te koop heeft staan. Als je daarmee begint, weet je tenminste zeker of je verzorgpaardje te koop staat en het bijvoorbeeld geen keuring was voor een verzekering of zo.

Als het dan zo is, dan zou ik zorgen dat ik een paar mooie foto's had van jezelf en je verzorgpaardje. Dan heb je altijd een mooie herinnering aan hem/haar.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:26

Ik sluit me helemaal aan bij de antwoorden hierboven.

Gelukkig is het bij ons op stal iets anders. De verzorgers worden altijd vooraf geïnformeerd.
Er is zelfs een geval waarbij de verzorger 'recht van 1e koop' kreeg, toen er een koper voor 'haar' paard was..

Saffir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:13

Ik zou goed informeren waarom, en naar de gegevens van de koper zelf.
M'n oude verzorgpaardje ( ik ree er maar 2 maanden mee, dus zo'n sterke band had ik er nog niet mee ) werd verkocht, en af en toe krijg ik een foto's in een e-mail toegestuurd.
Als deze mevrouw thuis is, en we maken een afspraak, mogen we gerust eens komen kijken.
Er moeten nu weer 2 veulentjes en 1 paard weg.
Bij 1 van de veulens ken ik de eigenaar, dus foto's, bezoekjes etc zijn geen probleem.
Maar met het andere veulen heb ik een enorme sterke band, hij komt naar mij als ik op de wei kom, ik kan al z'n voetjes pakken, halterstje aan, tandjes tonen... En de eigenaar wil hem naar een handelaar doen, dus ik zoek er een goede thuis voor, en ik geef niet op tot ik die heb gevonden. Hetzelfde voor dat paard, maar daarmee is de band net iets minder sterk dan met het veulen.
De enige tip die ik je kan geven, vraag of het mogelijk is om het paardje een bezoekje te brengen, en als dat te ver is, of niet mogelijk, vraag dan of hij/zij wat foto's wilt doorsturen. Zo kan je het wat beter verwerken aangezien je dan kunt volgen of je verzorgpaardje er goed verzorgd wordt en er gelukkig is :)

Tanja

Re: Hoe overleven jullie de verkoop van jullie verzorgpaardje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 22:36

TAO-->VP

Bacardyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 23:16

niet,
niet dat ooit mn verzorgpaardje verkocht word,
maar al zou ze dat doen ben ik echt heel boos op dr.
ben al mijn lievelingspaardje kwijt geraakt, kan dr nog zien.
maar ze is zo veranderd, slecht, nog zieker.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 01:22

Pff, gelukig staat me vz pony nu nog op een manege in de buurt.
Anders had ik het niet overleeft! :)

joyce958

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:55

ehmm... ik denk gewoon niet...

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 21:00

Hoe overleefde ik de verkoop van mijn verzorgpony > NIET. |(

Ik kan er niks aan doen.

ivdl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:52

Ik heb dat ook een keer meegemaakt. Dat ik op stal kwam(zoals afgesproken) en aan de eigenaresse vroeg 'staat Puk op het land of in de stal?' En dat ik nog een soort van uitgelachen werd ook, want Puk was gister verkocht. Weer aan dezelfde mensen die hem daar brachten met het stempel 'onhandelbaar'. Al mijn temwerk voor niets. ;( Heb toen even gehuild en ben op zoek gegaan naar ander verzorgpaardje, ook bij andere mensen. Voelde me zo gebruikt daar. :(

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:49

Heb t helaas eerder dit jaar gehad (6 van de 9 paarden die ik verzorgde werden verkocht waaronder mijn lieveling)
Vind t nog steeds best moeilijk als ik er aan denk en heb ook veel tranen gelaten. Gelukkig heeft de nieuwe eigenaresse van 1 van de paardjes mij via bokt hier gevonden. Staat ook nog steeds in de planning om die te gaan bezoeken.

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:47

ga het gewoon vragen aan de eigenaar

(op welke manege staat je verzorgpaard?)

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:17

ik Zou het echt vre-se-lijk vinden ;(

( gelukkig ) nog nooit meegemaakt

x_Anouk_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:20

Het klinkt misschien net of ik niets om mijn verzorgpaard gaf, maar gewoon verder gaan. Gelukkig wist ik ruim van te voren dat ze verkocht zou worden. Heb verschillende mensen gezien die kwamen kijken en heb haar zelf voorgereden. Uiteindelijk ben ik ook meegeweest om haar weg te brengen. Dit was niet alleen om afscheid te nemen maar om mezelf gerust te stellen dat ze een goed huis heeft. Dus om het een plaatsje te geven.

Gelukkig zijn de mensen super aardig en mag ik als ik wil langskomen. Ze zijn hartstikke gek met haar en een beter tehuis zou ik niet kunnen wensen.

Zelf had ik oook al een ander verzorgpaard. Dus dat zet je niet ineens stil en moet je wel verder gaan. Toch merk ik stiekem dat ik de andere paarden met haar vergelijk. Wel vervelend haha.

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:37

Bij de eerste 2 pony's was het huilen, de 3e ook en nu gaan de rest behalve 2 van mijn 3 liefste weg..
Het is altijd moeilijk, je kunt er niets aan doen. Ik jou geval zou ik het even vragen, dan kun je het al gaan verwerken voor het gebeurt.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 18:26

x_Anouk_x schreef:
Het klinkt misschien net of ik niets om mijn verzorgpaard gaf, maar gewoon verder gaan. Gelukkig wist ik ruim van te voren dat ze verkocht zou worden. Heb verschillende mensen gezien die kwamen kijken en heb haar zelf voorgereden. Uiteindelijk ben ik ook meegeweest om haar weg te brengen. Dit was niet alleen om afscheid te nemen maar om mezelf gerust te stellen dat ze een goed huis heeft. Dus om het een plaatsje te geven.

Gelukkig zijn de mensen super aardig en mag ik als ik wil langskomen. Ze zijn hartstikke gek met haar en een beter tehuis zou ik niet kunnen wensen.

Zelf had ik oook al een ander verzorgpaard. Dus dat zet je niet ineens stil en moet je wel verder gaan. Toch merk ik stiekem dat ik de andere paarden met haar vergelijk. Wel vervelend haha.

Dit heb ik ook zo precies gehad, vond het ook niet zo erg.
Ik had de mensen ontmoet, en ik had ook zelf het paard voorgereden.

Nikky87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:08

Lang geleden... op een manege reed ik altijd op paarden waar weinig mensen op gingen.
En dan kun je het al verwachten, paard word verkocht.
Ik vond altijd zooo erg.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:11

Huilen, heel veel huilen. En dan niet meer aan denken en doorgaan.

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 21:07

mijn verzorgpaarden werden na 4 jaar iedere dag verzorgen verkocht.

hoe ik dit doorkwam? niet. het doet pijn en dat blijft het doen. tijd heelt de wonden.
maar dicht ze nooit helemaal.

blijf aan de leuke dingen denken. en huil als het moet.

sterkte!

Simone___

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 19:49

mijn vp wouden ze ook verkopen.
toen ik ik hem zelf gekocht hij was 4 jaar dus kon er alle kanten mee op.
het gaat nu Super met hem!! <3

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 19:50

Ik?

Niet. :')

Ik denk dat ik dan smekend aan de voeten van de eigenaresse zou liggen met de vraag of ik Diva dan in ieder geval nog over zou mogen kopen. :Y)

xestherxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:28

de eigenaar van mijn verzorgpony koopt en verkoopt veel paarden. dan zegt ie soms over een paard: ik ga deze verkopen, maar dan later zegt ie: ik verkoop m niet, want ik zie er wel wat in. maar ik denk niet dat mijn verzorgpony verkocht wordt want daar rijd hij soms zelf ook nog op. maar ik zou het niet leuk zou vinden als mijn verzorgpony verkocht zou worden, ook al kom ik er nog niet zo heel lang..

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:49

Bacardyx schreef:
niet,
niet dat ooit mn verzorgpaardje verkocht word,
maar al zou ze dat doen ben ik echt heel boos op dr.
ben al mijn lievelingspaardje kwijt geraakt, kan dr nog zien.
maar ze is zo veranderd, slecht, nog zieker.

Het is jou paard niet , eigenaar beslist der over
als de eigenaar het niet meer kan betalen enzo of persoonlijke redenen heeft.
Wie ben jij dan om boos te zijn op de eigenaar :(:)

nienke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:33

mijn verzorgponytje is ook verkocht,, maar ik kan er nog wel langsgaan,, maar ik rijdt ook op een manege en ga vaak naar mijn vriendin en die heeft 1 paard en een shet en dat ik heel gezellig altijd,, gewoon er wat van maken en afleiding zoeken ookal is het nog zo moeilijk