Welk paard te verzorgen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTimeXL

Welk paard te verzorgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 10:49

hallo

Ik geloof dat ik het hier kan posten.
Hallo

Ik reed heel lang bij iemand waar ik echt zo veel heb geleerd, en waar ik zo veel beter ben gaan rijden.
Ik reed daar op een fokmerrie. En daar werd nog mee gefokt.
Die merrie had z2 gelopen, en zij heeft mij dat weer kunnen leren. Want zij deed die oefeningen wel,
het enige wat ik eigenlijk moest doen is proberen mijn zit zo goed mogelijk te maken.
Aangezien ik op de manege heel erg met een krommerug en pipovoeten reed.
Toen ik examens deed, en ik daarna vrij was, had ik eigenlijk wel zin om een paard te verzorgen wat ik elke dag kon doen (bijwijsvanspreken). Bij de fokmerrie kon dat ook wel, maar ik vond het prettiger dat de eigenaar er bijwas.

Toen ben ik gaan zoeken en via via heb ik begin deze zomervakantie 2 friezen te verzorgen. 1 die kan nog niet onder het zadel en de andere merrie van 23 die berijd ik dan en poets ik dan. In de zomervakantie had ik dus de tijd en ik kom er dagelijks. Het is erg gezellig daar, alleen er is alleen een weiland en geen bak. Dit vind ik een beetje irritant, omdat de merrie fiola (die ik berijd) dan gewoon het hele land door draaft en stapt en ik de oefeningen niet goed kan uitoefenen. Ze kan ook geen gallop, omdat ze voor de kar heeft gelopen.

Een paar dagen geleden ben ik gebeld door iemand die haar paard heeft staan waar de fokmerrie verzorg. Daar had ik al erg goed contact mee als ik daar ben en ze is heel aardig. Ze vertelde mij dat zij zwanger was, en dat haar bijrijdster stopte. Ze dacht meteen aan mij! Zij heeft ook een friese ruin en ze rijd hem door totdat het niet meer kan. En eigenlijk moet ik dan pas in maart dat ik echt kan beginnen. (hij gaat in de winter de wei op met andere vriendjes enzo) en de bak schijnt daar niet super te zijn. Ik moet dan 50 euro in de maand betalen en ben vrij met wat ik kan doen. Ik mag naar het bos met vrienden, en ik mag wedstrijdjes doen enzo.

Aangezien ik nog met school zit kan ik het gewoon niet allemaal doen. Dat is gewoon onmogelijk. En het aanbod dat ik de friese ruin kan bijrijden enzo op mn oude plek klinkt heel aanlokkelijk, maar ik ben ook wel een beetje gehecht aan viola enzo. En ik weet echt niet meer wat ik moet doen! Wat zouden jullie doen? Ik weet het namelijk echt niet!
Zelf trekt mij die friese ruin erg aan, omdat de merrie waar ik op rijd (die 2 friezen) heeft een erg doorgezakte rug.
Opzich hoeft dat niet meteen te betekenen dat ik er niet op kan rijden, maar afgelope keer begon ze opeens te bijten toen ik het zadel op deed. Normaal gesproken doet ze dat nooit want daar is ze te lief voor.
Mijn vraag was eigenlijk, wat hadden jullie gedaan?

xx

KladJ

Re: Welk paard te verzorgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:15

wat ik er van begrijp mag je met de friese ruin dan alles doen ( wedstrijdjes enz..) en met de 23 jarige alleen in het land rijden?

dan zou ik toch voor de friese ruin gaan
maar je moet nartuurlijk altijd op je eigen gevoel afgaan

Tanja

Re: Welk paard te verzorgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:19

TAO-->VP

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:21

Ik zou voor de friese ruin gaan. Dit omdat je die merrie niet in de winter kan gaan rijden omdat het dan alweer vroeg donker wordt en een land heel erg nat een drassig kan worden van de regen. Bij die ruin heb je een baan en de vrijheid om meer te gaan doen. Wedstrijdjes rijden zal niet zo snel meer gaan met een oudere merrie die je alleen op de wei kan trainen en de galop niet beheerst.