destiny die is al afgeschreven, daar heb ik inmiddels en klein beetje vredemee, zolang ze zonder pijn in de wei kan staan mag ze blijven
(2x spat, HKO en nu weer kreupel/onregelmatig LA maar geenoorzaak te vinden en paar keerkoliek maar dat kan altijd gebeuren)
Quentin heb ik nu 4 jaar, wile met hem in de sport bereiken wat me met destiny ivm haar kreupelheden niet is gelukt...kocht hem als 5,5 jarige die M-klaar was, en ook 1x M was gestart als ik me niet vergis
eerste jaar nooit kreupel, wel altijd met hem aan t vechten, maar daar kwamen we wel uit
toen bego ie lekker te lopen, we waren inmiddels M1+wp(B begonnen alles uitgereden tot max. aantal wp's)
meneer vond het nodig om tegen de muur te slaan met voeren en zo RA een mega dik spronggewricht te krijge en kreupel te worden, 2 weken boxrust maar bleef onregelmatig, paar keer onderzocht, toch maar kgaan rijden en hij liep weer lekker, maar begon weer lekker te staken want hij vindt rust leuker dan moeten werken
ook daar kwamen we weer doorheen, en we waren M2 klaar en zouden dat gaan starten, ineens is ie LA onregelmatig, niet duidelijk, maar wordt wel regelmatig ff beperkt in zn beweging
nix te vinden, paar x uitgebreid onderzocht, geen oorzaak, middeltje voor betere signaal overdracht&soepelre spieren enz gehad, en weer op gaan bouwen, liep weer goed, maar weet staken staken en nog eens staken
inmiddels M2+wp, hij is weer afwisselend RA en LA beetje beperkt, iets trager achterbeen, veel gelongeerd, balkjes gedraafd enz, loopt weer goed, klapt achterover in de weil niet meer naar beneden te rijden, veel longeren, gaat eindelijk weer iets beter, gaat vechten in de wei, weer last van zn rug, fysio erbij, zit compleet vast! zowel zn schouders, als zn rug van z schoft tot aan zn achterhand, en zn hals vlak achter zn oren zit ook iets niet helemaal lekker
dus ik zou veel longeren, om hem losser te maken(mag wel wat rijden, maar hij moet losser&soepeler worden, met rijden lukt dat niet) heeft ie vandaag ineens een knie die 2x zo dik is als normaal.....en ja hoor...kreupel
maar omdat hij zo'n erge mok heeft(is eindelijk bijna over) heeft ie vanmorgen niet in de wei gestaan, want die is modderig, dus wil hem vanavond ff longeren, toch kijken of ie wa beter gaat lopen en knie dunner wordt, maar zelfs om kwart voor 10 's avonds stikt het hier nog van die rothorzels dus kan ik nog niet longeren, we werden beiden helemaal lekgestoken toen we naar de bal liepen....
ik heb het zoooooooo gehad met mn paarden!
en dan te bedenken dat er een 18 jarig Z-paard hier al 2 jaar nix staat te doen, dus geen spieren&geen conditie meer, wel veel vet, maar verder kernsgezond, dat is ook frustrerend!!
heb nog een 4 jarig bijrijdpaard die ik vorig jaar zelf in heb gereden, maar bij hun stkt het ook van de horzels dus rijden schiet daarnu ook ff niet op
hoe kan ik op deze manier nou ooit iets bereiken!ik wil helemaal niet snel snel naar de Z, maar ik wil wel graag gewoon lekker kunnen blijven rijden, is dt nou echt teveel gevraagd?!
denk er ivm de horzels, en een natte/bevroren bak in het najaar/de winter, zelfs aan om hem maar op een pensionstal neer te zetten....kan ik iig heel t jaar door blijven rijden(als ie niet kreupel is, of koliek heeft wat ie ook 1x per maand heeft....)maar ja dat mag niet van mn ouders, ant we hebben hier niet voor nix onze stallen zeggen ze, dat is ook zo, maar dan moet je wel kunnen rijden aan huis en dat is hier blijkbaar onmogelijk!!!
pff zo ben nu mn frustraties beetje kwijt, t is 10 uur ik ga ns kijken of die horzels al weg zijn, want dalijk is het donker(ik zeur pas 4 jaar om verlichting bij de bak.....en sinds mn moeder n paard heeft zou het er eindelijk komen toen ze in zag dat t wel handig was, maar nu rijdt ze nooit meer en komt er ineens ook geen verlichting

* heb t ff doorgelezen, wil absoluut niet als een vervelend verwend kind overkomen, maar ik wordt er echt zo moedeloos van....ga nu kijken of de horzels wegzijn....