Ik heb Kroonjuweel 1 keer live gezien toen hij een jaar of 5 was, toen ik een hengst voor Jurita zocht.
Ik heb er bijna 3 uur over gedaan om het te vinden, files, ongelukken en de weg niet kunnen vinden (blonT

Wat een ontzettende lieve hengst is Kroonjuweel. Ik heb hem alleen in zijn box gezien dus ik kan niet echt oordelen, maar ik heb Alexander natuurlijk van alles gevraagd.

Wat mij opviel is dat Razinda echt het hoofd van haar vader heeft. Dat wist ik al wel, want ze lijkt niet echt op haar moeder maar nu zag ik het pas echt goed. Dat brede tussen haar ogen, dat fijne koppie, die kaaklijn, die uitdrukking in de ogen...echt helemaal haar vader. Alleen heeft Kroonjuweel misschien een nog fijner hoofd, kleinere oren en een heel mooi deukje in zijn neus (wat je bij arabieren ziet).
Verder heb ik van Batje een rondleiding gehad en alle paarden gezien (ook nog een paar kinderen van Kroonjuweel). En haar eigen pony is ook een plaatje!

Die ging nog even showen in het land, echt paardengangen heeft ze!!
Ik vond het echt ontzettend leuk om alles te zien, hoe relaxed het er allemaal aan toe ging enzo. Heel leuk hoe zij met de paarden om gaan.
Ik had ook nog in opdracht van Batje een portret gemaakt van Kroonjuweel. Dit is het resultaat: