Pony pakt bit vast

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Janne_ABC

Pony pakt bit vast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 20:51

Hallo allemaal,

Geen idee of het hier goed staat, als dat niet het geval is, sorry...

Mijn pony pakt het bit vast en het nageven en sturen lukt dan niet echt ;) Mijn vraag aan jullie is of jullie hier een idee voor hebben. Ander bit? Naar de tandarts? Een strafkamp? hihi :D

Ik hoor het wel!

Groetjes Janne :D

Ra_chel

Re: Pony pakt bit vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 20:56

ik zou er voor kiezen om de tandarts te laten komen, kosten vallen over het algemeen mee.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 21:05

HAR-->YRT

Parkietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:09

Ga bitloos; Veel minder gestress, paardje neemt bit niet meer tussen de kiezen, paardje gelukkiger, jij gelukkiger. ;)

Maar als je niet bitloos wilt, zou ik naar de tandarts gaan, of een ander bit kopen, waar je paard wel op reageerd. Bedenk wel, sommige bitten zijn niet echt pijnloos voor je paard.

Ingerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:41

is je paard al is een keer naar de tandarts geweest? zo niet, zou je dat eerst is kunnen proberen.
en anders ander soort bitjes proberen..
en tja, bitloos zou dan misschien wel de beste oplossing zijn. maar niet elk paard kan zo maar bitloos worden gereden.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:47

Misschien kijken of bitloos wat is?
Of anders een ander bit proberen.

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:48

Ik zou er sowieso even een tandarts naar laten kijken :) Krijg je ook les?

JuniorAbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:06

Janne_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 14:38

Hallo,

Ik ben met een enkel gebroken watertrens gaan rijden ( in plaats van dubbel gebroken bustrens) Het gaat nu beter. Een ander bit was dus denk ik de oplossing. Ook bel ik de tandarts nog even en ga ik voorwaarts neerwaarts rijden! Dus allemaal bedankt! Oja en bitloos is geen optie. Ik kan daar niet mee starten en dan gaat hij pas echt vervelend doen! Toch bedankt!

Groetjes ;)

Parkietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 18:17

Janne_ABC schreef:
Hallo,

Ik ben met een enkel gebroken watertrens gaan rijden ( in plaats van dubbel gebroken bustrens) Het gaat nu beter. Een ander bit was dus denk ik de oplossing. Ook bel ik de tandarts nog even en ga ik voorwaarts neerwaarts rijden! Dus allemaal bedankt! Oja en bitloos is geen optie. Ik kan daar niet mee starten en dan gaat hij pas echt vervelend doen! Toch bedankt!

Groetjes ;)

Ik denk dat je paard helemaal niet vervelend gaat doen als je bitloos gaat rijden. Een bit hoort eigenlijk helemaal niet in de paardenmond. Als je een keer bitloos gaat rijden, zou je meteen voelen hoe relaxed je paard dan is. Maarja, het is natuurlijk je eigen keus, dus wie ben ik dan?

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 18:19

Janne_ABC schreef:
Hallo,

Groetjes ;)

je mag wel starten bitloos ;)

Bacardyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 18:43

rolletjes bit?

Janne_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 14:07

gabjj8 schreef:
Janne_ABC schreef:
Hallo,

Groetjes ;)

je mag wel starten bitloos ;)

Oh dat wist ik niet, maar bij mij op stal mag dat niet bij KNHS wedstrijden.

Janne_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 14:09

boriskim schreef:
Janne_ABC schreef:
Hallo,

Groetjes ;)

Ik denk dat je paard helemaal niet vervelend gaat doen als je bitloos gaat rijden. Een bit hoort eigenlijk helemaal niet in de paardenmond. Als je een keer bitloos gaat rijden, zou je meteen voelen hoe relaxed je paard dan is. Maarja, het is natuurlijk je eigen keus, dus wie ben ik dan?

Rij jij bitloos? Ik heb bitloos geprobeerd hij reageerde 0,0 en ging met me aan de haal. Voor hem werkte het niet. Toch bedankt ;)

Janne_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 14:10

Bacardyx schreef:
rolletjes bit?

Wat heeft dat presies voor effect? vind het er nog al spooky uitzien... :+

lovehannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 15:24

Dat betekent dat er óf iets mis is met bit of de mond óf dat jij iets fout doet.
Laten we het voor het gemak even bij het laatste houden. Voordat je dierenarts e.d. erbij gaat halen.
In geval van een ruiterfout, is dat vaak dat het paard te weinig actief is. En dus tegen de hand in komt. Ga je paard dus lekker voorwaarts rijden. En dan komt het zakken vanzelf wel weer. Ga niet te veel in de mond zitten sjorren e.d. Dat is namelijk makkelijk. Maar moeilijk om er vervolgens weer uit te rijden.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 19:24

Als je paard vast pakt en jij laat los heeft hij niks meer om vast te houden, probeer dat eens.

Verder ga ik mee met lovehannah

SUZANNEVW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:54

Heee.

Mijn pony deed het ook. ik heb nou 2 hoofdstellen 1 met een gewoon bit en 1 met een rolletjes bit. dat rolletjes bit gebruik ik voor als ik les heb.
en we zijn aan het uit zoeken of dat bit ook mag gebruiken op wedstrijden en zo ja dan heb ik hem ook met wedstrijden in.
op een rolletjes bit heeft ie weinig kans om het bit vast te pakken. je moet er wel voor zichtig mee zijn want ze zijn dan wel gevoeligeren in de mond.
en niet te vaak gebruiken zo went je pony aan het bit en dan heb je er alsnog niks aan
en voor de rest kan ik allemaal zeggen, rijd vooral ontspannen en als het niet lukt gewoon blijven oefenen

ik meot altijd op de volte buiten hand tegen de hals en die houd het tempo onder controle en binnen hand vraagt hem te laten zakken of aan de teugel. voor de rest heel goed je binnen been er bij en dan werd mijn pony los in de mond van.

ik hoop voor je dat het gauw over gaat. want het is erg lastig.

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:03

Janne_ABC schreef:
Bacardyx schreef:
rolletjes bit?

Wat heeft dat presies voor effect? vind het er nog al spooky uitzien... :+

(als we over het zelfde praten :) ) midden in het bit zitten dus allemaal kleine ringetjes die draaien, en dan kan die hem nooit vastpakken :)

Easy_Pelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 18:54

Ik denk dat je toch nog even moet doorgaan met bitloos ;)

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 18:59

Als eerste de tandarts laten komen, ik denk aan haken.
Bij de tandarts kan je ook het enkel en dubbelgebroken bitje er in hangen en vragen welke de tandarts het beste in de mond vindt liggen.

Als een paard gaat hangen (dus allebei de kanten van het bit vastpakken) kan je je handen naar voren duwen. Zodat je paard niks heeft om aan te hangen. Wanneer je aanvoelt dat ze wil gaan hangen, hup handen naar voren...

vitterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 16:20

boriskim schreef:
Janne_ABC schreef:
Hallo,

Groetjes ;)

mensen met jullie bitloos gedoe....
een paard is al van begin van het bestaan tot nu met een bit gewerkt..
ja oke bitloos kan maar dit ga je dan toch niet bij springpaarden of dressuurpaarden doen..
wat bereik je met bitloos in de sport niets..
je kan er niet mee op wedstrijd..
en bitloos bij een paard die het bit vast pakt oke daar kan ik inkomen
en als bit kan je een rechte rubberen stang gebruiken 1 van de lichtste en zachtste bitten voor een paard.
mijn 1ste paard nam ook steeds haar bit vast en heb dan dit bitj gekocht en daar liep zij super op...

cyn23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 16:28

ik ben ook niet van het bitloos snap vaak niet wat mensen er mee willen bereiken vaak maja

Easy_Pelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 09:09

En wij zien het nut van een bit niet in ;)

Parkietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 15:37

@ Vitterd:

Hoezo kan je niet bitloos starten bij springpaarden en dressuurpaarden? En weet je wat je er mee bereikt? Een happy paard, dat plezier in het rijden heeft. Wat vind jij belangrijker? Een 1e prijs in je springwedstrijd of een paard dat zonder pijn loopt? Je kan er trouwens wel mee op wedstrijd.
Btw: Een stang is inderdaad misschien vriendelijker voor het paard, maar zonder bit is toch net iets anders...