Verslag van paardenzoeken in Spanje!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-03 17:54


Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 18:30

De fotos bekijkend voel ik me wederom bevoorrecht.... Mooie paarden, mooie omgeving, mooi weer, waanzinnige cultuur, elke dag gewoon om je heen.

Het 'vosje' is met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid 6000 Euro. Als je niet persé P.R.E.papierwerk nodig hebt is dus misschien niet eens een gek idee als het probleempje een probleem mocht blijken te zijn.
Je hebt overigens een goed idee gekregen van hoe het hier is en wat voor paarden er rondlopen.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-03 18:35

Je hebt het fout Huertecilla. Hij heeft wel papieren, wordt binnenkort wschlk APTO en ze vragen ècht een miljoen Euro voor hem. Hij is dan ook te koop (voor een gek Tong uitsteken )

Ik zou persoonlijk ook liever Licor in Spanje laten staan en er zelf maar gaan wonen Haha! . Wschlk maak ik het beest niet zo gelukkig dan het nu is. Hij wordt dan ook perfect verzorgd, heeft drinkbak in stal staan, elke dag uitgemest, en een dik bed stro. Dat was bij het 'bruintje' wel anders! Daar had ik eerder een 'deze moet ik redded'-gevoel bij... Maar hij heeft dus ook een nieuwe baas, dus ben ik blij voor hem!

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 18:50

Tis mij niet duidelijk of vos nu wel of niet erkend is/wordt. In de laatste publicatie van het Ministerie staat echter duidelijk van niet. Catelijne verwacht van wel en dat hoor ik van meer kanten.
Miljoen Eúro lijkt me evenwel stug; dat is zelfs een waanzinnig bedrag voor een bewezen dressuurwonder dat ook nog eens bewezen zijn eigenschappen doorgeeft.
Er wordt hier nog in psetas gedacht en de prijzen worden meestal ook in psetas uitgedrukt en daarbij is een miljoen psetas, dus 6000 Euro, een goede prijs voor een p.r.e-gefokt paard zonder papieren (er vanuit gaande dat de kleur inderdaad niet erkend is), want vos is hier ook nog eens een niet zo'n heel gewilde kleur.
Blijft dat jij daar was en ik niet dus....

Wat ruimte en luxe betreft zal het moeilijk zijn om een paard uit een dergelijke stal te geven wat hij gewend is. Met gezelschap van andere paarden en veel aandacht van een liefhebbende baas zal hij niet klagen verwacht ik. Trouwens, jij gaat wat met hem doén en dat scheelt een wereld.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-03 19:25

Ja dat weet ik, van die peseta's en een miljoen peseta's. Maar hier vragen ze dus echt wel EURO voor. Hij heeft stamboekpapieren, naar mijn weten is vos sinds dit of vorig jaar aangenomen.
En Cathelijne vertelde me dat Spanjaarden vossen net prchtig vinden, zeker die met witte bles en vier witte benen. Zij moest soms 'omgekeerd bemiddelen': Nederlandse vossen zoeken voor de Spanjaarden bij haar in de buurt.

Tuurlijk ga ik hem gelukkig maken, dat zal me ook wel lukken, ik heb alleen niet zo veel luxe (accomodatie) als ginds Knipoog Mara hij mag wel de hele dag op de wei!!

Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 19:37

Huertecilla schreef:
De fotos bekijkend voel ik me wederom bevoorrecht.... Mooie paarden, mooie omgeving, mooi weer, waanzinnige cultuur, elke dag gewoon om je heen.


Kan ik inkomen Ik heb er 13 jaar gewoond en als ik foto's van Spanje zie... ja het is er prachtig, dan moet ik toch nog eens goed nadenken of ik misschien toch niet ooit terug wil

Sorry voor het off topic gaan Bloos

On topic Schijnheilig : wanneer valt de definitieve beslissing, of weet je dat nog niet?

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-03 20:41

Maandag weet ik meer. Dan zal ik wschlk ook beslissen. Thumbs up!

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 22:17

Leuk verhaal om te lezen, ik ga zo eerst evenj je foto's bekijken en even kwijlen.

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 23:19

Idra schreef:
Ja dat weet ik, van die peseta's en een miljoen peseta's. Maar hier vragen ze dus echt wel EURO voor. Hij heeft stamboekpapieren, naar mijn weten is vos sinds dit of vorig jaar aangenomen.
En Cathelijne vertelde me dat Spanjaarden vossen net prchtig vinden, zeker die met witte bles en vier witte benen. Zij moest soms 'omgekeerd bemiddelen': Nederlandse vossen zoeken voor de Spanjaarden bij haar in de buurt.

Tuurlijk ga ik hem gelukkig maken, dat zal me ook wel lukken, ik heb alleen niet zo veel luxe (accomodatie) als ginds Knipoog Mara hij mag wel de hele dag op de wei!!


De accomodatie zal hem een worst zijn; bijvoorbeeld een simpele loopstal en verder lekker vrijheid is hem op zeker liever. Dat ie zoveel naar buiten mag zal een wereld van verschil voor hem maken.

Hmmm... Catelijne heeft andere ervaringen dan wij doordat ze anders leeft.
Wat prijzen betreft is het hier soms even nadenken: mijn buurman vraagt veinte mil duros voor zijn castaña merrie-veulen. Euh.... wellicht misverstaan voor Euros, maar da's te duur en pesetas weer te goedkoop. Is dus 20.000 stuivers, 100.000 pesetas, 600 Euro.

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 23:56

Huertecilla schreef:
Tis mij niet duidelijk of vos nu wel of niet erkend is/wordt. In de laatste publicatie van het Ministerie staat echter duidelijk van niet. Catelijne verwacht van wel en dat hoor ik van meer kanten.

We zijn de nieuwe stamboek regels uit Spanje aan het vertalen, dus kan hier nu nog geen uitspraken doen.
Maar er word in Spanje bij de annce wel gesproken over het toelaten van andere kleuren, maar hoe en wanneer weet ik nog niks van.
Misschien staat er iets over op de site in Spanje?? Ik kan die niet lezen want hij is in het Spaans
Laatst bijgewerkt door shasta op 05-07-03 23:58, in het totaal 1 keer bewerkt

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 02:52

shasta schreef:
Maar er word in Spanje bij de annce wel gesproken over het toelaten van andere kleuren, maar hoe en wanneer weet ik nog niks van.
Misschien staat er iets over op de site in Spanje?? Ik kan die niet lezen want hij is in het Spaans

Ik bedoel de ANCCE

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 11:25

Op de site van de ANCCE word je ook niet wijzer. Bovendien bepaald de ANCCE in dit opzicht niets. Het is de club van fokkers, dus met persoonlijke en financiële belangen, en het is een groot goed dat de regelgeving bij het Ministerie ligt.
Begin dit jaar zijn de nieuwe regels vanuit het Ministerie gepubliceerd en die spreken níet van toelating van extra kleuren. De enige discussies over deze regels vanuit de ANCCE die ik gelezen heb gingen over de hoogte en de kwaliteitsdifferentiëring en vertegenwoordigden het belang bij een beter verkoopbaar sportpaard.
Tot een goed geïnformeerd persoon mij een officieel Ministerieel document laat lezen waarin anders staat vermeld, kan ik niet anders dan ervan uit gaan dat er niets is veranderd omtrent de kleuren.

Als je iets dergelijks in het Spaans electronisch hebt, lees ik dit graag even voor je door.
Eind november ga ik weer naar de SICAB en dan moet ik toch wel uitsluitsel kunnen krijgen dacht ik. Als het meer haast heeft voor iemand, bel ik met plezier het secretariaat van de ANCCE. Voor mij heeft het geen prioriteit omdat het voor míj op zich duidelijk is. Zal niet zeggen dat het zo ís, want ik weet niet wat ik niet weet, maar voor mijzelf is het duidelijk genoeg; heb niets concreets over uitbreiding gelezen dus is die er voor mij niet.

Voor mij is het overigens allemaal geen punt, want ik heb liever een paard zonder papieren én ik vind de kaleidoscoop van 'toverbal'kleuren van de andalusische schimmels verreweg het mooiste en meest karakteristiek. Hoewel ik bijvoorbeeld een vos of palomino heel mooi kan vinden, is een andalusiër voor mij een schimmel. Kwestie van smaak, maar wel zo makkelijk Knipoog

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 13:06

Bij deze is het maandag geworden ... hou je ons op de hoogte wat het geworden is?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 13:22

Heb je fotoserie bekeken. Wat een mooie paarden zeg, die schimmels, en die vos! echt prachtig. Licor is ook heel mooi!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 15:22

leuk verhaal, lees het nu pas
ik hoop voor je dat de 'problemen' met licor overkomelijk zijn, hij is schitterend!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 18:24

Het is nu bijna 18:30, zou de beslissing al genomen zijn?
Ben helemaal niet nieuwsgierig Schijnheilig

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 19:28

Helaas helaas.... heb nog niets van hen gehoord, als ik om 22u nog niets heb gehoord, dan bel ik zelf even wel...
Ik ben echt supernerveus en kan me nergens op concentreren, zo gaat het al de hele dag... Haha!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 19:31

Idra schreef:
Helaas helaas.... heb nog niets van hen gehoord, als ik om 22u nog niets heb gehoord, dan bel ik zelf even wel...
Ik ben echt supernerveus en kan me nergens op concentreren, zo gaat het al de hele dag... Haha!


Owww spannend hoor, ik ben heeel benieuwd Knipoog

madelien

Berichten: 1669
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 22:30

het is al 22:00 uur geweest ben ook niet nieuwsgierig hoor Knipoog

Lizz

Berichten: 8897
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 23:26

ik ben ook wel errug benieuwd het is inmiddels half twaalf dus...

*ben voor je aan het duimen hoor

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 23:32

Ojeeee nog steeds geen bericht, misschien toch mañana?

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 23:43

cloris schreef:
Ojeeee nog steeds geen bericht, misschien toch mañana?



Neeej tuurlijk niet, hoe kom je daar nou bij Verward *LOL*
Volgens mij gaat het gewoon allemaal door en is ze momenteel onderweg naar Spanje om Licor op te halen Haha!

Karina

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 23:45

Je weet de spanning er leuk in te houden!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-03 02:34

IK GA HEM KOPEN!!!!!

Woehoew!!!!

Sorry dat ik jullie zo lang heb doen wachte, jullie zullen wschlk al gaan slapen zijn...
Ben een filmpje gaan kijken, en had daarvoor niet mer de tijd om op Bokt te komen Haha!

Maar ik ben dus nu wel ongeveer de gelukkigste mens van het hele universum Haha! Haha! Haha!

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 04:13

Idra schreef:
IK GA HEM KOPEN!!!!!
Maar ik ben dus nu wel ongeveer de gelukkigste mens van het hele universum Haha! Haha! Haha!

Te gek Haha! Kwijl Haha! Gefeliciteerd
Wanneer komt hij naar België???