Ik hoef er niks voor te betalen. Zij is erg blij dat ik haar paard wil bijrijden Als je de zoekfunctie had gebruikt had je ook op genoeg topics gekomen.
In ruil daarvoor betaal ik af en toe muesli/ hooi en mest ik altijd de stallen of het weiland.
BlackShadowZ
Geplaatst: 29-07-10 18:45
Ik rijd 2 pony's 2 paarden bij 2 verschillende mensen en hoef bij niemand iets te betalen.En ik rijd er tog wel 4/5 keer per week.
Mariposa11
Geplaatst: 29-07-10 18:46
Ligt er denk ik ook aan wat je zelf aan stalling betaald. En hoe vaak je iemand wil laten rijden.. Zou in de evt advertentie wel aangeven dat je vergoeding in de onkosten vraagt. Dan krijg je meestal wat serieuzere reacties.. Maar een euro of 50 lijkt me wel netjes..?
Trennie
Geplaatst: 29-07-10 18:53
Om eerlijk te zijn vind ik het zot dat een bijrijder moet betalen in de vorm van geld. Paardrijden is niet alleen op de rug van een paard, maar ook de verzorging er om heen. In ruil voor rijden vind ik het daarom wel logisch dat de bijrijder een deel van de verzorging en / of klusjes op zich neemt.
Ik vind het zot omdat de eigenaar voor het dier gekozen heeft en dus in eerste instantie gewoon volledig zijn paard rijdt / verzorgd. Als er dan redenen zijn waarom deze zijn verantwoordelijkheid (want zo zie ik het) niet volledig neemt of wil nemen, dan mag deze blij zijn dat het hem gedeeltelijk uit handen wordt genomen.
Het ligt helemaal aan de regio waar je woont. hier in drenthe is het minder dan dat het in het westen of midden van het land is. In wagenngen betaalde ik 30 euro en reed zo'n 4 keer per week. later heb ik nog een ander paard gereden voor niks. ik moest wel de stal uitmesten en min. 3 keer pw komen rijden.
it_is_me
Geplaatst: 29-07-10 18:59
Een keer heb ik er 40 euro per maand voor betaald. Ik mocht er zo'n beetje van alles meedoen, maar toen er bij dat paardje spat werd geconstanteerd ben ik daar mee gestopt. En de tweede keer mocht ik met het paardje ook alles meedoen hoefde ik niets te betalen. Zij was allang blij dat haar paardje fijn bereden werd.
Voor mijn 2 verzorgpaarden hoef ik niets te betalen, die eigenaren zijn allang blij dat ik er op rijdt~!
Nikitah86
Geplaatst: 29-07-10 19:03
ik betaal niks en mag 'alles'... paard net hersteld van blessure en ik rijd hem nu paar maanden (vroeger ook haar vorige paard af en toe gereden maar gestopt ivm verhuizen, nu weer terug en neem afstand voor lief ivm luxe en vrijheid), als ik wil mag ik lessen en wedstrijden rijden en afhankelijk van de frequentie en afstand zal ik nog gebracht worden met trailer ook.. Daarnaast helpt de eigenaresse me vaak tijdens het rijden . Momenteel is dat de les die ik krijg en zijn we nog niet toe aan wedstrijden maar in principe staan alle wegen open. Paarden staan op het land en wordt in principe niet gemest, hoef alleen maar te rijden en als ik 's avonds kom even bakje voer in de voerbak te gooien... Hulp wordt wel gewaardeerd dus help ik als het tuig gevet moet worden en als ze in de paddock staan haal ik af en toe even de drollen weg (maar zeker niet elke keer).
Ik rijd nu ca 2x per week maar meer kan ook.. eigenaresse heeft paard aan huis staan en ment ook met pony, is vooral blij dat ze doordat ik en andere bijrijdster paard met regelmaat rijden zelf makkelijk op paard kan stappen zonder eerst hele trainingsschema op te moeten bouwen en onderhouden.
We betalen niet, zij is blij met hulp qua rijden en verzorgen en gezelschap en wij zijn blij dat we mogen rijden, verzorgen en helpen etc.
Op dit forum betalen heel veel bijrijdsters eigenlijk niks volgensmij. ;p Ik betaal 40 in de maand en ga 2x per week. Verzorgen en mesten doe ik ook gewoon.. Een verzorgpony was best wel lastig te vinden hier in Utrecht (stad)
Ik hoef ook helemaal niets te betalen. De eigenaar is blij dat iemand met zijn paarden komt rijden. Antje en Amina lopen samen in tweespan en hij wil wedstrijden rijden met hen. Een nadeel: ze zijn niet altijd zo soepel, en daar heeft ie mij voor. Ik berijd ze en train op de zaken waar hij in de koets niet zo goed aan kan werken: stelling, achterhand onderbrengen, stilstaan (is soms ERG moeilijk voor Amina), rechtrichten enzoverder.
We winnen er beide iets aan: ik kan zelfstandig paardrijden en zijn paarden worden onder het zadel getraint
Ligt eraan wat verwacht je van de bijrijdster? Vind dat als je verwacht dat ze ook de klusje om je paard heen doet je daar geen bijdrage voor moet vragen vind ik namelijk eerder een verzorgpaard.
Is het puur alleen poetsen,opzadelen,rijden,afzadelen en de nazorg. Dan ligt het aan de faciliteiten als het een super de luxe pension/manege is dat van alle gemakken voorzien is voor in dit geval de ruiter vind ik dat ze meer moeten betalen dan als ze het moeten doen met alleen een buitenbak bv. Wel vind ik dat daar tegen over staat mocht het paard ziek of kreupel zijn dat de bijrijder niets betaald. Het is maar net wat je wil opstellen. Zie soms bedragen dat ik denk ben ik met een eigen paard nog zowat goedkoper uit maarja dan heb je ook vaak veel luxe en vrijheid. En is het voor 1 á 2 keer in de week of voor 3 á 4 keer per week maakt allemaal verschil. Dusja lastig te zeggen ik zou zeggen vanaf 10 euro per maand tot 150 euro per maand afhankelijk van al die dingen die ik dus genoemd heb.
Tassie1978
Geplaatst: 29-07-10 23:02
mijn bij rijder betaalde me 100 euro pm en daar ree ze 3x per week voor
Ik vraag niets aan een bijrijdster. Gewoon omdat ze mij al een paar dagen uit de brand helpt, qua drukte. Wel vraag ik haar om zelf les te nemen. Maar als iemand beter zou rijden dan ik, dan zou ik weer niet vragen om les te nemen. Dat ligt dus een beetje aan niveau/rijstijl.
Ik denk dat je een paard hebt dat bijvorbeeld hoog in de sport loopt, en als een bijrijdster dan ook wedstrijden mag rijden om zo zelf weer een betere ruiter te worden, dat ik misschien wel een bijdrage zou vragen. In overleg.
ik betaal 50 euro, maar dat vind ik zelf ook een fijn idee, mag tog alles met het beesie doen en het kost allemaal genoeg, dus wil graag daarin ook helpen
Ik hoef ook niks te betalen. Ze vinden het allang fijn dat er iemand op de pony rijd.
kally
Geplaatst: 31-07-10 15:48
Ik krijg geld om een paard bij te rijden.
marjannuh
Geplaatst: 01-08-10 15:11
Ik hoef ook niets te betalen in de ruil dat ik het veulen en shetlander van de stal eigenaar doe daar word ik voor betaald. En als ik wat nodig heb of iets gekocht heb krijg ik geld van hem. en als ik zeg dat ik het zelf wil betalen krijg ik me geld nog steeds. want hij zegt zijn mijn paarden ik betaal maar je mag zoveel kopen als je wilt. en heb nog 2 verzorg paarden waar ik ook op rijd daar krijg ik gewoon af en toe een cadeau van of geld zoals nu doe ik 2 weken lang mijn verzorg paard en dan krijg ik gewoon geld toe.