Ik ben bijna jarig ( 10 juli ) en *na lang zeuren * krijg ik een zadel voor mijn verjaardag, aangezien mijn houding in m'n oude zadel er niet beter op word

We hebben Den Besten ( een niet zo bekende winkel hier in de buurt ) gebeld, omdat ik daar de beste reacties over had gehoord van mensen van stal!
We hadden om half 2 met hem afgesproken, uitiendelijk was hij er om half 3 , begon dus al lekker, maar goed!
Ik had in de winkel al aangegeven welke zadels ( in de 'normale' ) prijsklasse ik lekker vond zitten, en had daar gekozen uit:
Wintec 500
Wintec 2000
Een aantal zadels van JC
Hij kwam daar met heel wat zadels, singels ,dekjes, beugels,beugelriemen aanzetten, en begon gelijk met passen van de zadels, ( agnes *lepeltje* was er ook bij, en die heeft wat meer verstand van zadels dan ik, en zij had niet echt het idee dat hij erg kritisch keek, ik zelf ook niet maar ben ook een echte leek op dat gebied! )
Gelukkig was mijn instructrice er ook bij die er wel verstand van heeft en mij heeft bekeken toen ik aan het rijden was.
Eerst ging ik rijden op een zadel van JC, ( weet niet meer welk type ) die zat heeeeerlijk, maar was wat meer richting de dressuur, en ik wil allebei gaan rijden, en waarschijnlijk meer springen, dus die viel af.
De volgende, die was ook van JC, die zat NOG lekkerder!
Daarna nog de wintec 2000 geprobeert, maar dat vond ik niet echt wat. Ik had het gevoel dat ik helemaal niks onder me had lopen, kon de bewegingen van KIm niet goed meer voelen... was heel appart!
Ook vond ik de zit heel vlak, niet fijn dus! de wintec 500 heb ik niet eens meer geprobeert omdat die de zelfde vlakke zit had.
Uiteindelijk ben ik voor de tweede JC gegaan, en hier komen dan wat foto's!

het type: JC saphir

de singel die we erbij hebben gekocht:

Ik had er ook nog beugelriemen bij, maar die hadden ze alleen in pony-maat. Ikheb nogal lange benen dus de beugels zaten bij mij op het laatste gaatje, dat zou een beetje zonde zijn, dus had ikliever paarden beugelriemen. Die had hij alleen niet bij zich dus die worden maandag nog even gebracht!
Dat was het wel weer