Het begon allemaal met Kevin, een paar maanden geleden haalde hij zijn lip open, die lag er half af, kon niet meer gehecht worden dus hebben ze het losse stuk maar weggesneden, so far so good, hij kan daar prima mee leven.
Toen Mambo, een klein wondje op zijn achterbeen maar hij kon niet meer lopen.
Na ontzettend veel heen en weer gedoe met de veearts en andere veeartsen erbij bleek hij een botvlies ontsteking te hebben, dat is nu 9 weken geleden en hij is nog steeds herstellende.....
Toen Freddy, 1 dag koliek, gelukkig niet al te ernstig maar de volgende dag door alle stress heeft het arme ventje weer een epilepsie aanval gekregen, het duurde een week voor hij weer een beetje op krachten was.
Toen Kevin weer, van de een op de andere dag stok kreupel aan zijn achterbeen, hoefzweer, gelukkig kwam de smid de volgende dag toch dus de VA hoefde er niet al te veel aan te doen, de smid heeft het opgelost.
Dezelfde dag liet ik Eirian scannen omdat ze gedekt was door Mambo, volgens de VA was de vrucht te klein en moest ik er rekening mee houden dat ze het ging afstoten........ze zat op 16 dagen en volgens de VA was het 14 dagen en dat kon dus niet goed zijn......
En nu, 3 weken later, weer Kevin.....Gisteren haalde ik hem uit de paddock en hij liep niet echt lekker, hij liep helemaal scheef achter mij, net als hij deed met de hoefzweer dus ik meteen die hoef weer in de biotex en maar hopen dat het goed zou komen, NOT!
Vanmorgen zou ik hem uit zijn stal halen voor zijn biotex badje maar hij kwam de deur niet meer door, viel tegen de muur aan en kon maar met moeite blijven staan, foute boel! Ik zag al dat ik met het verkeerde been bezig was want zijn rechter voorbeen begon dik te worden, biotex dus maar naar voren verplaatst, geen idee of het een hoefzweer is maar baat het niet, het schaad ook niet.
VA gebeld en die komt er niet uit......... zijn been is inmiddels helemaal aan het oplopen en de pees is ook behoorlijk dik geworden, warm en alles wat je aanraakt is pijnlijk.
De VA heeft met zo'n tang zijn hoef gevoeld en de hele hoef is pijnlijk, op 3 plekken extreem pijnlijk maar hij kan niet zeggen wat nou het probleem is.
Ik moet doorgaan met het weken in Biotex en maar duimen dat er een zweer zit en dat die doorbreekt, de VA vond het geen goed idee om die hele hoef te gaan uitgraven, dat zou meer kwaad doen dan goed, is het geen zweer zou het probleem dus in de pees kunnen zitten en ben ik verder van huis, hij heeft uiteraard weer een shot antibiotica gehad (ik geloof dat hij nu wel voor de komende jaren genoeg heeft) en ik moet hem afspuiten en proberen af te stappen zodra hij zijn stal weer uitkan.
Is het Zaterdag niet beter komt de VA weer.
Ben erg benieuwd wat hij nu weer heeft, het zijn de laatste tijd bij mij op stal allemaal van die mysterieuze blessures.......
Gelukkig ook nog goed nieuws, nu de VA er toch was heb ik meteen Eirian nog even laten scannen om zeker te weten dat de vrucht er nog zat....Goed nieuws, ze zit op 6 weken! (klopt precies want gisteren was het idd. 6 weken) en het zit 100% goed! Toch weer een zonnestraaltje tussendoor

Ik dacht dat ik op de scan een hartje zag kloppen, kan je dat eigenlijk al zien op 6 weken? of heb ik iets anders gezien? (was te overdonderd om het te vragen

Nou, ik hoop maar dat Kevin voor Zaterdag wat beter is en dat er aan alle ellende nu eens een eind komt