Shetlandmendag Voorst 2010

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lienepien610

Shetlandmendag Voorst 2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 15:51

Jaaaaaaaaaa!! Hij komt er weer aan!!

31 juli is het weer zover, de 12e editie van de Shetlandmendag!

De voorbereidingen zijn al in volle gang, er staan tot nu toe 2 halve hindernissen. Vanaf deze week gaan we verder met opbouwen en aankleden van het terrein.
De startlijst staat als het goed is donderdag op startlijsten.nl, en op deze site vind je onder andere de dressuurproef (onder algemene info). Alle deelnemers zijn al ingevuld in het nieuwe score-programma, dus als het goed is komt de prijsuitreiking sneller dan andere jaren.

Mocht iemand toevallig afgelopen weken een mailtje naar Rein hebben gestuurd en geen antwoord gehad, dat kan kloppen. De bliksem is ingeslagen waardoor zijn computer op hol is en hij niet meer bij zijn mail kan komen. Mocht je iets veranderen oid bel dan even (of pb mij, ik spreek hem nu bijna elke dag ivm de voorbereidingen.)

Wie van de bokkers mag ik vanuit het juryhokje/rekenkamer bij de vaardigheid en Speel uw Spel bekijken?

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:35

Klinkt leuk! :j 8-) Jammer dat ik een tinker heb. }:0 ;(

xElienx

Re: Shetlandmendag Voorst 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:39

ik ben van de partij met Vulcano en mythos *D en we hebben er zin in!!! :D

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:06

Ik verplaats dit topic van AR naar EV.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 22:02

Dit jaar niet, andere keer weer

oetenhok

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 09:44

Ik doe mee voor de tweede keer. Vorig jaar met tandem, dit jaar met mijn jonge tweespan!! Ik doe aan alles mee behalve speel uw spel.

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 09:56

Ik had je inderdaad al op de (voorlopige) startlijst zien staan, Elien.. Leuk!

En ElsB, qua kleur zou je wel mee kunnen doen.. :)

stormpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:52

We slaan geen jaar meer over, dit is zo'n beetje de leukste wedstrijd van het jaar.
Wij zijn er dus ook weer, Gerard met z'n tweespan in de marathon en speel uw spel en ik rijd in enkelspan de dressuur en vaardigheid en misschien speel uw spel als het qua tijd kan i.v.m. groomen bij het tweespan.
Volgens Rein moet ik hier gewoon aan meedoen, desnoods als allerlaatste, ik zie wel, ik maak hier meestal toch niks van.

mariska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 22:30

Wij doen nog niet mee, maar we komen wel kijken! We hebben lang getwijfeld of we mee zouden doen met ons tweespan... Maar omdat we nog nooit een wedstrijd hebben gereden, gaan we dit jaar toch eerst gewoon kijken.

Weten jullie trouwens of er ook een soort briefing is van de marathon?

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 13:38

Stormpy, leuk dat jullie er weer bij zijn. Speel uw Spel zou denk ik wel kunnen, meestal krijgen we op het eind ook allerlei spannen die we die dag nog niet gehad hadden. En zolang ze nog niet met het Ringsteken bezig zijn kun je altijd nog komen rijden.

Mariska, leuk dat jullie komen kijken! Net als Stormpy al zegt, het is echt een leuke wedstrijd met een sfeer die je bijna nergens anders vind. Niks moet, alles mag. Dus wat dat betreft moet je volgend jaar gewoon (vroeg) inschrijven :P Je kunt ook alleen de dressuur, vaardigheid en speel uw spel doen, op het eind (tijdens en na het ringsteken) kun je de hindernissen oefenen zo vaak als je wil.

En of er een briefing is moet ik je het antwoord schuldig blijven. Volgens mij niet, maar het staat wel in het boekje uitgelegd wat de bedoeling is.
Dit jaar telt het A-traject trouwens niet mee met de uitslag. Ze waren met de weg bezig en Rein wist niet of die op tijd klaar zou zijn. Je hoeft deze ook niet verplicht te rijden, het mag wel.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 13:41

Wij komen graag genieten en misschien kunnen we volgend jaar meedoen met ons tweespan-in-wording. Ik hoor dat veel, waarschijnlijk wordt het dan een drukke bedoening in Voorst ;) .

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:29

Er is geen briefing

mariska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:53

Bedankt voor jullie antwoord! Dan gaan we gewoon lekker kijken! Als ik de startlijst zo zie, is er in ieder geval genoeg te zien!!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:58

Ook wij zouden weer mee doen, maar helaas ivm. blessure van m'n pony hebben wij moeten afmelden. ;( Héel erg jammer, dit is voor ons toch wel dé wedstrijd van het jaar!
Zou ook ons debuut worden met m'n splinternieuwe marathonwagen.
Maar helaas......

Maar nátuurlijk kom ik zeker kijken, als het even meezit zal ik de hele dag aanwezig zijn :)

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 22:58

Oww wat balen Joyce..! Is het ernstig?

Zo, de dressuurbanen liggen, morgen en vrijdag hebben we de tijd om het verder aan te kleden. Er hangen al wel wat vlaggen en borden, maar er moeten nog bloemen komen, sommige hindernissen moeten nog letters krijgen... Nog genoeg te doen!

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:36

ik ben benieuwd wat voor een moois jullie er dit jaar weer van maken. elk jaar zijn de hindernissen weer prachtig *D

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 10:14

Nou, ik vind vooral de waterbak weer een wonder...
Die skippyballen van vorig jaar hangen daar straks bij. Morgenmiddag hangen we die eraan, dan is die ook af.

Jammer dat het weer niet zo mee gaat zitten. Gelukkig hebben we voor de hindernisrechters wel trailers waar ze in kunnen staan tijdens de regen, maar daar hebben de deelnemers niet zoveel aan...

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:16

ohw god :+ dan hoop ik dat het windstil is met mn 2 bangerikken := haha

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:11

Ik meld me ook. Heb er onwijs veel zin in. Pony´s staan al in de buurt en ik zit op de camping. Ik rijd met mijn 2span

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 13:57

Haha Elien, is het zo erg?
Die van mij kreeg vorig jaar tijdens de oefendag (dag erna) ook zo'n skippybal tegen d'r hoofd, maar ze gaf geen kik! Terwijl dat de eerste keer was dat we hindernissen reden.. Nou zijn die skippyballen ook wel rare dingen hoor :D

Bontlover kon je niet daar op het terrein staan? Pony's kunnen misschien daar in de wei? Ach, zul je vast al wel gevraagd hebben.. Er zijn er namelijk meer die daar op het terrein staan. De eerste komt volgens mij vandaag al, en maandag gaan de laatste weg. Leuk dat je de pony's in de buurt hebt. Kun je lopend erna toe?

Heb er ook zin in hoor!! :D

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 14:00

Hadden we het vorig jaar wel over gehad. Maar heb trouwe fans en hulp. En om nou met zijn allen daar te overnachten. Vrijdagavond komen er nog 3, en 2 daarvan gaan in een hotel. Meerdere zijn al wat op leeftijd. En vanmiddag komt er nog een andere voor te helpen. Kan er inderdaad lopend naartoe. Paar minuutjes wandelen en ben er.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:12

Nou ja, waterbak.... meer een waterplas. Erg handig voor mensen zoals ik die niet houden van poetsen na een wedstrijd. Skippyballen waren erg leuk. Vorig jaar na de wedstrijd er nog een schrikparcours van gemaakt en de pony's er dwars doorheen gestuurd. Vonden ze prima. Achteraf wel wat jammer dat ik niet mee kan doen maar gezien de hoeven van de pony's niet al te best zijn, ik nachtdienst heb, zaterdag al moet helpen met de harddraverij en ringsteken in het dorp en visite krijg, heb ik alle reden om niet te gaan

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 16:32

Napie schreef:
Nou ja, waterbak.... meer een waterplas.

Hij hoeft ook niet zo diep te zijn.. 15 cm water is al méér dan zat en zorgt ook voor genoeg spektakel d.m.v. opspattend water. in Heeten was hij echt ideaal. Hier kun je hem redelijk goed zien.
Bussloo vorig jaar was op het eind van de dag zo diep dat een van de voorpony's van Rein kopje onder is gegaan. Had tijdens de rest van het traject last van water in de oren.. Toch ook weer beetje overdreven.

Groot gelijk dat je niet gaat, zo zou ik het ook niet meer kunnen redden... Wat een drukte napie! Hopelijk volgend jaar weer!

Gaaf dat je zo'n fanclub hebt, bontlover! En heerlijk dat je op een paar minuten afstand zit.. Geweldig!

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 20:52

en een niet al te diepe/spectaculaire waterbak is ook nog leuk voor de beginnende (wedstrijd)menner. (en ideaal voor mn onervaren wedstrijdpony O:) ) gezelligheid staat toch voorop!? :P

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 23:34

Allemaal heel veel succes en plezier morgen! Hopelijk gaat het een beetje mee vallen met de regen die zou vallen.....

Ik ben igg morgen zeker v/d partij om alles vanaf de zijlijn te bekijken (en madame Elien te assisteren dmv foto's maken :+ )