FNRS kleding enz..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kelly_Utah

FNRS kleding enz..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 12:25

Ik heb een vraagje, want hoe zit het bij de kleding bij de FNRS.
Ik had namelijk zaterdag mijn eerste FNRS wedstrijd, en ik kreeg een 5 voor verzorging omdat ik geen handschoenen aanhad.
Het commentaar was: Witte handschoenen verplicht.

Maar ik kreeg dus vantevoren te horen dat je witte of geen handschoenen aanmoest...
Dus toen snapte ik het niet helemaal meer.
Mijn vraag: Hoe zit het met de kleding bij de FNRS???

Ff offtopic: Ik had wel een PP met 214 punten, en ik zat nog wel op een ''vreemd'' paard.
(Mijn eigenlijk paard waar ik op ging was ziek, dus moest een ander paard uitkiezen, en ze zeiden dat die goed bij me paste. In de les niet gegalopeerd omdat het te heet was, en we mochten tijdens het losrijden niet galoperen.. Dus eerste galopje was tijdens de proef...)

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:53

Dit staat er in het wedstrijdregelement op de FNRS-site:
"Bij het officiële wedstrijdtenue zijn witte handschoenen verplicht. Bij het andere tenue zijn handschoenen niet verplicht, maar indien men ze wel draagt, dienen deze wit te zijn."
Maar wanneer je nou precies een wedstrijdtenue aan moet of dat dit helemaal eigen keuze is staat er niet bij. [Edit: de regels zijn dus onduidelijk! :( ]
Bij ons op de manege stellen ze het bij de lagere F-proeven niet verplicht. Daarna (ik geloof vanaf F6) doen ze dat bij wel, maar bij de hogere proeven willen mensen vaak zelf ook wel een volledig tenue aan. Een 5 voor verzorging, alleen omdat je geen witte handschoenen aan hebt vind ik overigens wel een heel zware straf!
PS: gefeliciteerd met je PP! *\o/*

liberty

Re: FNRS kleding enz..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:56

Regels zijn niet onduidelijk vind ik van de FNRS.

Wanneer je bv een witte blouse met een plastron aanhebt als zijnde zomertenue, moet je dus witte handschoenen aan. Maar zonder plastron is het weer niet verplicht.

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 15:01

Wat had je trouwens verder aan Kelly?

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 15:06

"Bij het officiële wedstrijdtenue zijn witte handschoenen verplicht. Bij het andere tenue zijn handschoenen niet verplicht, maar indien men ze wel draagt, dienen deze wit te zijn."

Ik vind dat het hier toch wel duidelijk staat, als je dus een witte broek + plastron + jasje ed aanhebt, MOET je handschoenen aan. Als je iets anders aan hebt (volgens mij mag je nl ook in clubkleding rijden) hoef je dus geen handschoenen aan.

En waarom vraag je het niet even na op de FNRS manege waar je deze wedstrijd hebt gereden, die kunnen je het vast goed uitleggen.

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 15:10

Tja, ik vind het toch verwarrend. Waarom vermelden ze dan niet gewoon dat je mag kiezen tussen officieel tenue of iets anders? Maar goed; het draait er dus blijkbaar om wat Kelly verder aan had.
En vinden jullie die 5 ook niet een beetje hard?

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 15:21

Nou, ligt eraan.
1 punt aftrek voor de handschoenen maar iets wat nog meer slordig is maakt van een 6 een 5. (beetje onduidelijke woordspelling :P)

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 16:06

ElsB schreef:
Tja, ik vind het toch verwarrend. Waarom vermelden ze dan niet gewoon dat je mag kiezen tussen officieel tenue of iets anders? Maar goed; het draait er dus blijkbaar om wat Kelly verder aan had.
En vinden jullie die 5 ook niet een beetje hard?

Voor een FNRS wedstrijd wel. Maar ik vind dat de TS het even moet aankaarten bij de manege waar zij rijdt, die kunnen het waarschijnlijk wel uitleggen.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:11

het gaat er eigenlijk om dat als je met jasje etc. rijdt, je witte handschoenen moet(!) hebben. Rijd je gewoon met nette kleding/ clubkleding, dan hoef je geen witte handschoenen te hebben, dan mag je ook zonder handschoenen rijden.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 22:52

Maar zoals ik al zei, als ze een plastron oid aan had moet ze wel handschoenen aan, we wachten even af wat de TS verder aan had.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:14

ElsB schreef:
Dit staat er in het wedstrijdregelement op de FNRS-site:
Maar wanneer je nou precies een wedstrijdtenue aan moet of dat dit helemaal eigen keuze is staat er niet bij. [Edit: de regels zijn dus onduidelijk! :( ]
Bij ons op de manege stellen ze het bij de lagere F-proeven niet verplicht. Daarna (ik geloof vanaf F6) doen ze dat bij wel, maar bij de hogere proeven willen mensen vaak zelf ook wel een volledig tenue aan. Een 5 voor verzorging, alleen omdat je geen witte handschoenen aan hebt vind ik overigens wel een heel zware straf!PS: gefeliciteerd met je PP! *\o/*

Volgens mij is dat echt conform de regels die voor juryleden gelden om verzorging van de ruiter de beoordelen. Ik doe het ook altijd vanaf de F3.

Als er ergens duidelijke regels zijn dan is het wel bij het reglement van de FNRS in dat opzicht.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:14

WD --> MA

kelly_Utah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 13:00

De manege snapte het zelf ook niet helemaal :P

Want wij kregen voor de proef te horen: Witte handschoenen of geen.
Dus ik dacht dus, het is zo heet dus ik doe er dan maar geen aan..
Maar ik had gewoon het wedstrijdtenue aan...

Vandaar.

Ik snap het ^^ Dankje allemaal.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:33

Ja en dan moet je dus wel je handschoenen aan..

3daissje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 11:06

Het staat ook in het boek van de FNRS. Wat de volledig tenue is.

kelly_Utah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 18:20

Ik heb dat boek niet...