Stille zit.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jiskaringo

Stille zit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 10:52

hee!

ik had vorige week les,
en toen had mijn instructrice iets leuks en handigs bedacht.
en ik dacht, misschien hebben andere mensen er wat aan!
alvast een tip, doe dit met mooi weer!!!
ik reed zonder zadel(dit kan je ook met zadel doen, doorzittend)
en ik kreeg een bekertje met water in mijn hand. ik moest de teugels in een hand doen(zorg dat je een paard hebt die niet overal van wegrent)
en gaan draven. het bekertje zat vol, dus het is logisch dat er wat uitkomt.
maar, als jij een stille zit hebt, dan komt er minder water uit.
als je dat niet hebt, is je bekertje zo leeg.
de eerste keer ging het bij mij mis(ik liet het bekertje vallen)
maar de 2e keer, is er bijna niks uitgegaan.
maar, zoals ik al zei, doe dit met mooi weer, want je kan wel een beetje nat worden:P
laat even weten wat jullie er van vinden :+
succes!

xEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:00

Leuk dat je instructie dat soort dingen doet! Ik vraag me af of het werkt want wij hebben een keer met bekertjes water gesprongen en
gereden, maar ik merkte vooral dat ik heel krampachtig ging zitten en meer m'n best deed om het water erin te houden. Meer dat ik m'n
armen verkeerd, hield en heel erg ging klemmen... :+ ...maar ik heb sowieso niet zo'n goede zit hoor :+

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:01

dat kun je ook doen maar dan voor knieen aan het zadel, gewoon bierviltjes tussen je pony/zadel en jou knieen en wie het langste vol houd heeft gewonnen :j

jiskaringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 12:11

xEllen schreef:
Leuk dat je instructie dat soort dingen doet! Ik vraag me af of het werkt want wij hebben een keer met bekertjes water gesprongen en
gereden, maar ik merkte vooral dat ik heel krampachtig ging zitten en meer m'n best deed om het water erin te houden. Meer dat ik m'n
armen verkeerd, hield en heel erg ging klemmen... :+ ...maar ik heb sowieso niet zo'n goede zit hoor :+

jaa, ik vind het ook wel leuk om te doen. ze verzint altijd van die originele dingen:P
je gaat inderdaad proberen om het water er in te houden, maar dat doe je denk ik vooral met een stille zit.
ik ging me in iedergeval niet klemmen. maar we hebben het denk ik maar 10 minuten gedaan ofso.
en je houd je armen automatisch verkeerd omdat je de teugels in 1 hand hebt:P

jiskaringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 12:12

desty schreef:
dat kun je ook doen maar dan voor knieen aan het zadel, gewoon bierviltjes tussen je pony/zadel en jou knieen en wie het langste vol houd heeft gewonnen :j

haha, die is ook wel goed:P
wij hebben ook een keer geddaan, dat je op het zadel een pepermuntje legt, jij er bovenop gaat zitten, en dan doorzitten. als je wiebelt, gaat je perpermuntje weg :+

Zoech

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:23

Leuk!
Handige tip

Veel plezier

GrZ

jiskaringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 14:34

Zoech schreef:
Leuk!
Handige tip

Veel plezier

GrZ

ik hoop dat sommige mensen hier wat aan hebben, en het is natuurlijk erg grappig om te doen!

esther1o1

Re: Stille zit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 08:10

heee
wij doe het altijd met een aardappel op een lepel en dan ook daarmee springen
als alles lukt heb je een goede zit...

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 20:21

jiskaringo schreef:
xEllen schreef:

jaa, ik vind het ook wel leuk om te doen. ze verzint altijd van die originele dingen:P
je gaat inderdaad proberen om het water er in te houden, maar dat doe je denk ik vooral met een stille zit.
ik ging me in iedergeval niet klemmen. maar we hebben het denk ik maar 10 minuten gedaan ofso.
en je houd je armen automatisch verkeerd omdat je de teugels in 1 hand hebt:P

Dat licht er maar aan. Je kan prima rijden met 1 hand, maar dan gaat het gewoon een beetje richting western.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:18

desty schreef:

En daar krijg je dus verkeerd aangespannen spieren van.
Sinds ik die oefening regelmatig op de manege moest doen, ruim 20 jaar terug, ben ik nog steeds niet van mijn enorme wiebelbenen af.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:20

dat is ook niet bedoelt om elke keer te doen!
maar gewoon voor de grap als spelletje

xQuint

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:33

Haha, wat een leuke oefening!
Ik ga het eens voorstellen aan mijn instructeur ! :P

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 09:17

Orgineel bedacht, let wel op dat je niet gaat verkrampen als je op het bekertje let!

jiskaringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 10:59

xQuint schreef:
Haha, wat een leuke oefening!
Ik ga het eens voorstellen aan mijn instructeur ! :P

het is een late reactie(was op vakantie) maar, stel het vooral voor:D het is echt leuk, en handig om te doen!

jiskaringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 11:00

Gipsylover schreef:
Orgineel bedacht, let wel op dat je niet gaat verkrampen als je op het bekertje let!

je kan verkrampen, maar dat heb ik gelukkig niet, want dan kan ik echt niet zitten(dan ben ik net een beginner die voor het eerst draaft, en niet kan lichtrijden, terwijl ik dat toch al 7,5 jaar kan :+ )

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 11:24

wel leuk bedacht maar dit kan ik dus niet gaan doen :P
heb het ook niet echt nodig maar mijn pony schrikt van alles en nogwat, als er water van boven op hem komt, tijdens het rijden, nou dan vlieg ik zowiezo de bak rond:P(pony is dan te geconcenteerd, hij denkt het liefste mee met alles wat ik doe)

jiskaringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 17:35

xTweetyx schreef:
heb het ook niet echt nodig maar mijn pony schrikt van alles en nogwat, als er water van boven op hem komt, tijdens het rijden, nou dan vlieg ik zowiezo de bak rond:P(pony is dan te geconcenteerd, hij denkt het liefste mee met alles wat ik doe)

haha, jaa, daarom moet je het ook bij een paard doen dat daar wel tegen kan. ik zat op een paard(een drukke, net een racepaardje) die het ook wel eng vond. heb hem heel erg gerust gesteld, en toen lukte het:D maar ieder paard is anders, en de jouwe is denk ik een super leuk paard je om op te rijden(ik houd van dat soort pony's en paarden) maar voor zoiets, word het lastig:P

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:39

Wel leuk bedacht, denk alleen niet dat dat gaat werken bij mijn vp, die ziet overal al spoken en dan ook nog water over dr heen is vast niet zo'n goed idee haha :=

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:07

RUi-->YRT

EvilSock

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:04

moest ik ook een keertje doen, maar dan met een balletje op een lepel. Alleen ging ik niets met mijn zit doen, maar bewoog ik gewoon me arm mee met het paard xD Scheen niet helemaal de bedoeling te zijn geweest

Daissos4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:19

xTweetyx schreef:

Same :D

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 10:29

Wij moesten dat ook doen!

Maar mijn leasepony vind water eng dus kon ik niet, want ze ging rennen.

Maar wij moesten dat oortje om je vinger doen en gwn aan je teugels houden, het was om je handen recht te houden :D