vanmorgen om kwart over negen gingen roos (kinglover) en Esther (biepmiep) op weg naar Buddy. De paardentaxi stond al klaar. Eerst even kennis gemaakt en daarna buddy uit de wei gehaald.
Meneer zag de bui al hangen en hij wilde niet de trailer in..we hebben het op verschillende manieren geprobeerd.. eerst Erich en Ineke, met biks, maar meneer is niet om te kopen, daarna heeft roos zeker 1,5 uur met een oefening die Buddy al kent vanuit NH het geprobeerd maar hij was echt niet de trailer in te krijgen, zodra hij in de buurt van de klep kwam was het in zijn achteruit, en niet meer vooruit te krijgen.. hij was zo opgefokt op een gegeven moment zo hoog dat hij niets meer voelde, op een gegeven moment stond hij met zijn kont in het schrikdraad en hij bleef echt staan omdat het van de trailer af was.. toen hebben we besloten hem eerst te kalmeren en dan te verdoven, kon niet anders, meneer was compleet over zijn toeren dus het wekrte niet meer. We hebben hem toen verdoofd. Duurde erg lang voordat het begon et werken. toen we hem wee ruit de wei haalde sukkelde hij achter me aan, maar bij de trailer haalde hij ergens weer die kracht vandaan en was het alsnog niet te doen. Toen hebben we van twee transportbeschermers een kapje voor de ogen gemaakt en in combinatie met de versuffing hebben we hem zo voetje voor voetje naar de trailer begeleid. je moest echt zijn voet pakken en die verder zetten.. En na VIER uur stond meneer in de trailer, totaal versufd van de verdoving..
De paarden taxi was echt GEWELDIG! ze hadden zo veel geduld! waren heel lief voor Buddy! ik ken maar weinig mensen die zo vreselijk behulpzaam zijn en zo veel geduld hebben!
dus roos, esther, ineke, erich heel erg bedankt voor het geduld!
Nu staat buddy weer lekker op de wei nog een beetje versufd te wezen!!
Het was me het dagje wel!! kheb in ieder geval een leuk paardje met veel pit