Vrijdag:
Paarden allemaal gewassen en ingevlochten, omdat zaterdag de eerste kinderen al hun proef moesten rijden. De paarden en pony's zagen er allemaal heel mooi uit!
Zaterdag:
De categorieën: beginners 1, beginners 2, gevorderden 1 en gevorderden 2 moesten rijden.
Ik heb toen Goliath losgereden voor Irma (gevorderden1). Want de ruitertjes mogen niet hun eigen paar/pony losrijden, want dat is niet eerlijk voor degene die de pony 'delen'.
Goliath was heeeel erg vervelend, er lag een stoel op zijn kop op het pad richting de buitenbak en daar durfde hij niet in de buurt. Hij rende kei hard achteruit en bijna de draad in. Toen de stoel weg was, durfde hij niet langs het plateau waar de jury zat en al helemaal niet meer toen er een blaadje bij hun weg waaide. Later kreeg ik hem er wel langs. Irma had in haar proef ook erg veel moeite om hem er goed langs te krijgen. Dat vond ik wel een beetje zielig voor haar, want ze kan echt heel erg goed op dat paard rijden. Irma was volgens mij toch nog 4e geworden (weet ik niet zeker)
Zondag:
De categorieën: gevorderden 3 (wij), volwassen beginners en volwassen gevorderden moesten. (En prijsuitreiking)
Ik was al om 8 uur op de manege, want ik dacht dat ik de knotjes wel opnieuw moest maken, want ze zaten er al sinds vrijdag in. Maar de knotjes zaten er nog heel erg goed in! Ze pluisden wel een beetje, maar dat gaf niet. Bij bijna alle anderen paarden waren ze er wel uit, ik had dus geluk! Ikke poetsen en staart mooi maken. Toen mocht ik er eindelijk op en ik kreeg haar gelukkig wel meteen aan de teugel er werden nog wat foto's van me gemaakt en toen moest ik in de bak.
De proef ging echt GEWELDIG!

De punten waren in onze groep wel heeel erg overdreven hoog: ik had 181 punten! En degene die laatste was geworden had er 173, dat is ook erg hoog.