mijn paard heeft een vervelende galop - reageer please !!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kryptonite

mijn paard heeft een vervelende galop - reageer please !!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 23:22

elke keer als ik een lekkere lange galop wil maken door het weiland
je weet wel lekker lang en zo'n gevoel hebben van jaa leuk, vrijheid blabla :D haha
dan zit ik op mn paard en dan spring ik aan in galop en dan na 20 á 30 meter
gaat ze weer over in draf

Xtra streng wezen doe ik al beloningen ben ik al mee bezig
en ik weet echt geen hoop en ze heeft een hele slechte LOMPE galop
hoe kan ik dit toch het best aanpakken mee omgaan .. ? ???? ?
HELP ?

tamary

Re: mijn paard heeft een vervelende galop - reageer please !!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 23:33

Galop is dus moeilijk voor haar?
Dan valt ze nl uit de galop omdat ze haar balans kwijt is. In dat geval maak je een drafovergang voordat ze haar balans kwijt is en spring je vervolgens opnieuw aan. Rustig volhouden, als ze de balans niet meer verliest omdat jij dat voorkomt krijgt ze meer vertrouwen en kan ze die paar passen die wel lukken uitbouwen.

kryptonite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 23:43

tamary schreef:
Dan valt ze nl uit de galop omdat ze haar balans kwijt is. In dat geval maak je een drafovergang voordat ze haar balans kwijt is en spring je vervolgens opnieuw aan. Rustig volhouden, als ze de balans niet meer verliest omdat jij dat voorkomt krijgt ze meer vertrouwen en kan ze die paar passen die wel lukken uitbouwen.

tnx ik zal het proberen
ik snap je goed bedacht
bedankt

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 23:45

Lijkt me inderdaad een gebrek aan balans en kracht in de achterhand. Ik weet niet of ze ook erg op de voorhand galoppeert?
Veel overgangen rijden, korte stukjes galopperen en vaak aanspringen om de achterhand te trainen en het evenwicht te verbeteren. Dit langzaam uitwerken tot je merkt dat ze ook langere stukken kan blijven galopperen.
Veel succes!

Zoech

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 13:14

Mijn bijrijd paard is heel stijf enz. en daardoor doet zij dat ook in galop, misschien moet je proberen haar achterbenen er voordat je gaat galopperen er meer bij te zetten, en haar rug proberen te laten ontspannen?

Succes!

flippi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 18:43

Ik weet natuurlijk niet hoe goed jij kunt rijden, maar het zou kunnen dat je eigen balans te ver naar voren of naar achteren ligt. Daardoor kan je paard zich onzeker voelen en dan wordt zijn galop slechter. Vraag eens aan je instructeur of iemand anders om vanaf de grond naar jou en je paard te kijken. En longeer hem eens in de gallop. Gallopeerd hij ook dan heel onhandig dan heeft hij misschien wel ergens pijn, dan zou ik er toch maar even de veearts naar laten kijken, gewoon voor alle zekerheid. :D succes

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 18:45

De zandpaden op! Schakelen in gallop! Ik heb een paard gereden die kon niet eens galloperen onder het zadel en die is hier een heel stuk van op geknapt!

kryptonite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 20:44

Zoech schreef:
Mijn bijrijd paard is heel stijf enz. en daardoor doet zij dat ook in galop, misschien moet je proberen haar achterbenen er voordat je gaat galopperen er meer bij te zetten, en haar rug proberen te laten ontspannen?

Succes!

ik ben niet echt ervaren maar hoe zet je het achterbeen er meer bij :o

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 22:03

BRT-->YRT

Turbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:24

isha12 schreef:
Zoech schreef:

Succes!

ik ben niet echt ervaren maar hoe zet je het achterbeen er meer bij :o

gewoon harder aandrukken toch?

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:27

Harder aandrukken?!
Ben je mal, daar gaat uren/weken/maanden training overheen zitten.
TS, de enige typ die ik kan geven: Neem goed les waarbij je je paard leert zijn achterhand te gebruiken, zodat hij sterker wordt en langer kan galopperen. Een andere manier is er niet.

katoo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 21:47

soms helpt vrijspringen of laten lopen in de wei/paddoc/piste ook maar ik denk dat de beste manier wel is zoals je al hebt kunnen lezen bij vorige reacties

ja je zult eindeloos moeten blijven oefene :o

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 23:35

extra aanmoedigen misschien?

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 12:44

Eerst kortere stukjes in de bak, op voltes zodat ze juiste stelling kan aan nemen en wat balkjes galoperen voor de vaardigheid en cavaletti om de achterhand wat sterker te maken :)

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 12:52

Elk paard hoort gemakkelijk te kunnen galoperen, al zal de ene uiteraard lichtvoetiger, soepeler zijn dan de andere.
Als die van jou er echt moeite mee heeft, moet je je afvragen of er niet iets is dat hem dwars zit. Een niet passend zadel, scheefstand in het bekken, enz. Heb je er een goede fysio/chiropractor bij gehad? Weet je zeker dat de kamer van je zadel ruim genoeg is?
Eerst dergelijke dingen uitsluiten voordat je je training zwaarder maakt.

Alexjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 20:37

Probeer haar inderdaad sterker te maken in haar achterhand. Als je springt kan je dat doen door series te springen (met 1 galopsprong of in-outs). Of door haar goed naar beneden te rijden en telkens als ze omhoog springt been te geven (krijg het gevoel alsof je haar opheft), neem een lange dressuurzweep mee en geef haar telkens een tikje als je nijpt met je benen. Via pc is het moeilijk uit te leggen. Khoop da je het een beetje verstaat :).

flappaashaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:55

heeft hij/zij een goede achterhand
een goede grondgalop?
zonee,neem les......
lijkt me sowieso slim,aangezien je zegt dat je niet erg goed bent :o

kryptonite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 21:25

Jitskeangela schreef:
heeft hij/zij een goede achterhand
een goede grondgalop?
zonee,neem les......
lijkt me sowieso slim,aangezien je zegt dat je niet erg goed bent :o

pardon ? niet erg goed bent . over beslissen op het eerste moment gesproken
en je kent me niet eens !
erg onbeleefd

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:14

tamary schreef:

hier ben ik het wel mee eens, net opvangen voordat het paard zelf een overgang terug wil maken, dan heeft ze het goed gedaan en kan je haar belonen, dan denkt het paard dat ze het goed heeft gedaan en dat moedigt haar aan om steeds beter haar best te doen, verder:
heel veel mensen denken dat als het paard niet vooruit wil dat ze dan de teugels maar wat langer moeten houden omdat dat zogenaamd makkelijker is voor het paard, maar dat is een grote fout ! gewoon verbinding houden met de mond, want alleen zo houd je de balans, anders maak je het alleen maar moeilijker voor haar.
succes

kryptonite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-10 18:16

hier ben ik het wel mee eens, net opvangen voordat het paard zelf een overgang terug wil maken, dan heeft ze het goed gedaan en kan je haar belonen, dan denkt het paard dat ze het goed heeft gedaan en dat moedigt haar aan om steeds beter haar best te doen, verder:
heel veel mensen denken dat als het paard niet vooruit wil dat ze dan de teugels maar wat langer moeten houden omdat dat zogenaamd makkelijker is voor het paard, maar dat is een grote fout ! gewoon verbinding houden met de mond, want alleen zo houd je de balans, anders maak je het alleen maar moeilijker voor haar.
succes[/quote]

het is tog niet erg als ik aanspring in galop dat ik dan even de teugels naar voren doe XD

kryptonite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-10 18:16

tog?