ik heb sinds kort een pony maar ik heb een vraag.
Ze staat hengstig maar kan ze dan zich anders gedragen bij het rijden ?
Het is misschien wat belachelijk maar ik weet er niet veel van
x
Julina
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
leeneliefje schreef:ja dat kan zeker!
Ik merk bij mijn merrie dat ze soms geirriteerd raakt aan mijn been,
en veel meer op alles let. Gewoon wat prikkelbaarder.
net zoals vrouwen bij de maandelijkse periode
Serieus, ik was het op een gegeven moment zat, dus ik gaf haar een tik, stond ze er nog van te genieten ook.. Ook de beenhulpen wil ze niet accepteren dan, daar reageert ze niet meer op.. Dus ja, als ze hengstig is, ga ik liever een stukje wandelen of longeren! Ze moet dan trouwens ook echt om de 2 minuten stilstaan om te plassen...
Lotje77 schreef:Ik denk dat het ook heel erg afhangt van paard tot paard. Heb een tijdje op een pony gereden en als zij hengstig was, werd ze enorm lui. Ze was niet vooruit te krijgen en hoe meer je dan benen gaf, hoe liever ze het had. Ik heb nu ook twee merries en die veranderen niet veel als ze henstig zijn. De jonge is dan wat speelser, wat prikkelbaarder en weet met zichzelf geen blijf. Bij de oudere is het enige verschil dat ze wat minder aandachtig en wat sneller afgeleid is. Kan dus erg verschillen van paard tot paard.

mariskalove schreef:Mijn pony wordt knuffeliger en aanhankelijker.Met het rijden is ze wat langzamer en veel minder aan mijn been, dat is het nadeel helaas.