pony overal bang voor

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jenniferlevy

pony overal bang voor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 18:37

Halo,

Ik rij veel op het paard van mijn vriendin. Eigenlijk is die gedeelte lijk van mij want zij doet er niks mee. Dat paard is overal bang voor. Pas wou ik gaan voetballen(wat ik en zij al 2 jaar ongeveer doen met haar) in de wei is ze bang, in de stal als een paard hinnikt of ergens tegen aan knalt. Tijdens het opzadelen enzo. Ook pas tijdens een buitenrit. De hele rit was ze rustig alleen toen kwam er een vliegtuig over en toen rende ze ineens weg. Allemaal bokken en stijgeren. Gelukkig had mijn vriendin haar vast.

x

Elles

Re: pony overal bang voor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 18:45

RT-P >> YRT

Jenniferlevi: ik snap niet goed wat je wilt met dit verhaal. Wat is precies je vraag?

xKnol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 18:45

Rustig blijven en het paard gerust stellen. Vertrouwen is ontzettend belangrijk. Ik weet niet hoe oud het paard is, maar vaak hoe jonger, hoe schrikachtiger. Weet je iets uit het verleden van het paard? Misschien ligt daar het probleem. Maar het kan natuurlijk ook in het karakter van het paard liggen, het ene paard is heter dan het andere.
Vind je topic eigenlijk een beetje vaag :o aangezien je alleen zegt: 'mijn paard schrikt' en verder niet echt vragen stelt o.i.d. ?
ik weet niet wat je verder van ons verwacht?

Jenniferlevy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 19:01

xKnol schreef:
Rustig blijven en het paard gerust stellen. Vertrouwen is ontzettend belangrijk. Ik weet niet hoe oud het paard is, maar vaak hoe jonger, hoe schrikachtiger. Weet je iets uit het verleden van het paard? Misschien ligt daar het probleem. Maar het kan natuurlijk ook in het karakter van het paard liggen, het ene paard is heter dan het andere.
Vind je topic eigenlijk een beetje vaag :o aangezien je alleen zegt: 'mijn paard schrikt' en verder niet echt vragen stelt o.i.d. ?

Het paard is 15 jaar. En ik verzorg haar al 4 jaar en nog nooit heeft ze zo gedaan.
Mijn vraag is hoe ik kan verkomen dat ze echt een keer schrikt en zichzelf of andere verwondt

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 19:10

Is natuurlijk een beetje het karakter van het paard. Zorg dat ze jou vertrouwd, misschien grondwerk, praat tegen haar, en wees zelf ook rustig. Als je pony een hele buitenrit van niets schrikt en dan opeens van een vliegtuig (waar wel meerdere pony's en paarden van schrikken) is dat toch niet zó abnormaal? Je kan volgens mij best beter niets overhaasten, maak korte buitenritjes ipv héél lange, en zorg dat zij zich ook ontspant. Straf haar wel zéker niet als ze schrikt. ;)

WizardMustan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 18:36

Jenniferlevy schreef:
xKnol schreef:

Het paard is 15 jaar. En ik verzorg haar al 4 jaar en nog nooit heeft ze zo gedaan.
Mijn vraag is hoe ik kan verkomen dat ze echt een keer schrikt en zichzelf of andere verwondt

Mijn paard was vroeger ook nergens bang voor.
Nu is ie bang van een iniminie vogeltje dat in de verte vliegt.
Maar bij mij is het gwn van de pubertijd .
Maar je inderdaad ik vind het ook raar.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 19:00

Mijn paard schrikt ook overal van. Gewoon het paard lekker aan het werk zetten. En ach van schrikkende paarden leer je heel veel hoor.

Nienkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 19:17

inderdaad als die iets ziet goed aan het werk zetten! :)

xamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 19:53

mijn paard schrikt ook gauw maar als ik tegen der praat lijkt alles weer heel normaal te gaan en loopt ze overal langs en schrikt niet zo gauw meer.
Misschien dat het helpt bij de jouwe?

Lolliepop1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 20:08

Hoe gaat het nu?
Mijjn hengst is ook heel schrikkerig maar dan ga ik gewoon diep zitten, rustig praten en hem goed aant werk zetten.

EmmieEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:09

Probeer anders schrik training te doen, zodat ze van minder dingen zal schrikken! Succes ermee! ;)

Ytsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:42

Een vliegtuig maakt ook best wel veel geluid..
Zou ik ook van schrikken denk ik..

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:47

Paarden zijn eenmaal vluchtdieren. Maar meestal komt het gevaar vanaf de grond. Als het van boven komt is extra eng. Wie weet wat het kan doen. *denkt het paard* Schriktraining is een goede optie.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:52

het is ook imo niet echt handig om te gaan voetballen in de wei waar op dat moment je paard staat.
lijkt me logisch dat ie dan schrikt, de mijn zou iniedergeval helemaal doordraaien :j
en een vliegtuig kan ik me ook best voorstellen.
de mijne schrikt ook overal van, kun je naar mijn idee niet zoveel aan doen.
is gewoon het karakter van je paard, ik vindt het wel fijn altijd, lekker alert en actief ;)