Aangezien ik vannacht had gewerkt en rond zes uur klaar was, had ik dus een goede reden om mijn slaap nog even uit te stellen en even naar de paardenmarkt te gaan kijken. Half zeven was ik er aanwezig.
Het aanbod was nog wat dunnetjes, maar een uur later stond er genoeg leuk 'spul' tussen.
Op de paarden van één handelaar na (die sterk vermagerd waren), zag het er allemaal goed uit en heb ik er ook helemaal niets op aan te merken.

Waarom dan afschaffen? Nou, het is helemaal niet goed voor mij als ik op een paardenmarkt rondloop.

Maar tja.. telkens als ik dan in mijn portomoniks (het woord zegt het al..) keek, kwam de teleurstelling weer naar boven drijven.

Maar wat die Friezen betrof, had gewild dat ik het geld had, want dit waren échte koopjes...
Als troost heb ik van de eerste Fries maar een foto gemaakt met mijn telefoontoestel en heb ik die foto als schrale troost voor mijzelf maar als achtergrond in gebruik.

Alhoewel ik die minishetlander met veulen vandaag wel had kunnen aanschaffen, maar 't leek me niet zo'n geweldig plan die op mijn balkon neer te planten. En ook het stukje grond wat ik nog bij mijn huis heb (zo'n 4 x 1 meter), leek me niet zo'n geschikte oplossing.

Helaas...

Afschaffen dus die paardenmarkten! (alhoewel ik me toch twee uurtjes kostelijk vermaakt heb