Springcursus of Springlessen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hamsterfan

Springcursus of Springlessen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 15:08

Ik wil al zo lang gaan springen :) en in de zomervakantie/iets daarna(weet ik nog niet) is het dan zo ver. Ik heb geld genoeg om een springcursus/ lessen te gaan volgen! :D Alleen vroeg ik me af wat ik beter kan gaan doen, springcursus of spring lessen? ik heb nog nooit gesprongen, alleen maar gezien. Er over gelezen etc.

groetjes,

Mij ;D

Anoniem

Re: Springcursus of Springlessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:12

Wat is het verschil tussen lessen en een cursus?

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:19

Als je echt door wilt gaan met springen zou ik gewoon lessen nemen.
Een cursus is maar tijdelijk en dus voor iemand die de wedstrijden in wilt, nooit voldoende.

Is het gewoon voor de fun of om een angst te overwinnen, dan kan een cursus wel uitkomst bieden.
Maar ja dat kan met gewoon lessen natuurlijk ook.

Ik heb trouwens geen idee wat een dergelijke cursus inhoud, welke onderwerpen aan bod komen, hoe lang de cursus duurt etc...ik wist dan ook niet dat er een "springcursus" bestond.
Dus ik ben wel benieuwd wat het allemaal inhoud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:21

Als je idd nog nooit gesprongen heb zou ik geen cursus doen. Als die meerdere dagen achter elkaar is. Want een spring houding is zo anders dat je behoorlijk spierpijn kan krijgen.

Verder kan het ook goed zijn dat je na de 1e keer springen het of dood eng vind. Of toch niet leuk. Met lessen kun je gelijk stoppen. En zo'n cursus zit je gelijk voor een aantal dagen aanvast

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:25

Lessen heb je op de langere termijn meer aan in mijn ogen. Een cursus is vaak ongeveer een week en daarna stopt het. Lessen daarentegen kan je elke week of om de week bijvoorbeeld afspreken.

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 15:43

Ik weet ook niet precies hoe het allemaal zit en wat het allebei inhoudt. Maar voorzover ik weet is volgens mij de cursus achter elkaar zegmaar. En de springlessen gewoon elke week.
Maar het is echt omdat ik er later ook mee wil doorgaan(Als het me ligt dat moet ik nog zien maar ik denk het wel, ik ben er echt gek van.) En om dan te leren springen + houding en alles wat er bij hoort.

Maar oké :D Bedankt, ik ga dan denk ik wel lessen volgen en even navragen wat het verschil nou is:)

Edit;
Twee maal per jaar wordt er een springcursus gegeven die bedoeld is voor beginnende springruiters. Zij kunnen d.m.v. deze cursus, die vijf lessen van 90 minuten omvat, de eerste beginselen van het springen onder de knie krijgen en dit later onderhouden door deel te nemen aan de extra springlessen. Deze ruiters kunnen ook meedoen aan de springcompetitie, die 4x per jaar door RSV Duin en Kruidberg wordt georganiseerd.

Dat is dus de springcursus (staat op de site van mijn manege) ;)

En dit de lessen;

Springlessen
Op de zondagmiddag zijn er regelmatig extra springlessen voor ruiters die de dressuur willen afwisselen met springen. Deze extra lessen zijn bedoeld voor ruiters die wekelijks in de dressuurles meerijden.

Die ik dan schijnbaar niet mag rijden want ik rijdt niet in de dressuurlessen.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 15:48

RT-P >> PP