Zoals vele vast al weten ziet de toekomst van mijn verzorgpaardje er niet geheel rooskleurig uit. Ze gaat namelijk af gemaakt worden. Nu heb ik een heel fijn huis voor haar gevonden, deze mensen willen haar nog heerlijk laten genieten van haar oude dag, naast hun andere merrie die door ziekte niet bereden kan worden.
Genderose heeft gallen aan haar achterbeen, maar rustige ritjes gaan nog prima, en loopt niet kreupel (alleen als je veel gaat draven, of gaat galoperen) maar ze heeft nu al tijden niet meer kreupel gelopen.
Ik ben helemaal dol op Genderose, en zou het echt verschrikkelijk vinden als ze zou meoten worden afgemaakt, terwijl ze naar een fijn huisje kan, waar ze nog heerlijk van haar oude dag kan genieten.
Nu was de vraagprijs die de boer voor haar vroeg te hoog voor die mensen. 1000 euro vroeg hij er voor. Ik heb gezegt dat ik wel bij wil betalen, vandaar dus een beetje aan het geld verdienen

Nu hebben ze gezegt, dat ze 500 voor haar willen geven. Dat betekend dus dat ik dan 500 moet gaan bijleggen. Ruim 1100 gulden!
Ik haal dat bedrag waarschijnlijk never, maar msihcien met wat hulp van mijn ouders wel. Ik ben 17 en zoveel geld heb ik niet tot mijn beschikking.
maar het bedrag maakt mij ook aan het twijfelen. Ik heb al met de boer gepraat of de prijs niet wat omlaag kon, maar dat wilde hij echt niet doen, ondanks die 10 jaar trouwe dienst en op de wreld zetten van vele veulens.
Ik ben dus niet een beetje an het twijfelen, 500 euro is namelijk heel veel voor mij. Genderose wordt gered, ik mag haar zo vaak als ik wil bezoeken, maar het ligt niet dicht bij huis. Bijna aan de andere kant van Nederland. Met de auto zo'n 2 uur rijden.
Ik zit dus een beetje in een dilemma. Of ik het moet doen, of dat ik me erbij moet neerleggen. Of iets anders zal moeten doen.
Wat zouden jullie doen in zo'n geval??