Priveles

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vevina

Priveles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 16:00

Ik rij nu op een manege maar heb niet het gevoel dat ik echt veel bij leer, en als ik iets leuk en belangrijk vind is het toch dat je van je lessen leert dus zit ik nu na te denken om met de manegelessen te stoppen en privelessen te volgen met mijn verzorgpony.
maar leer je van privelessen echt meer? wat leren jullie vooral in de lessen?
en hoevaak volgens jullie lessen en hoeveel betalen jullie per les, les je een uur een half uur?
sorry voor de vele vragen maar ik vind het fijn dat ik van te voren beetje weet wat ik er van kan verwachten

ponypauline

Re: Priveles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 16:05

Ik heb zaterdag mijn tweede privéles gevolgd na zeven jaar in overvolle manegelessen gereden te hebben. Toppunt is dat die privélessen veel goedkoper zijn.
Vroeger betaalde ik 16 euro voor een uur groepsles op de manege. Nu betaal ik voor een uur privéles met m'n verzorgpony 15 euro en voor een halfuur 7,5 euro.
Ik merk echt dat ik veel meer leer. Op het einde van de les loopt m'n pony merkbaar beter. Terwijl ik mij op de manege gewoon een uur ergerde aan het feit dat m'n pony niet goed liep.

liseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 16:11

Je leert veel meer van privélessen. De lesgever past zijn/haar les aan aan jullie problemen en daar kan je echt iets van leren. Met mijn vorige pony leste ik ongeveer 1 keer per week. En ik dacht dat ik 15 euro per uur betaalde.

stephblacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 17:17

je leert idd veel meer met privelessen dan met manege lessen. ik heb zelf 6 jaar les gehad op een manege en nu 2 jaar prive les. nou, in die 2 jaar heb ik meer geleerd dan die 6 jaar op de manege. de instructrice kan alle aandacht op jou richten en op je paard. daarnaast doe ik nu veel meer buitenritten, bosritten, strandritten, en ik kan eindelijk op mijn eigen niveau springen en niet dat van de manege. verder betaal ik 15 euro per les en ik rijd 1,5 uur.

xxxxx :D

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 17:21

RT-P >> MA

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 02:40

Van een prieles leer je idd veel meer aangezien alle aandacht helemaal op jou gericht is en gericht blijft.
Wat je asllemaal leert, hangt helemaak af van je eigen rijkunsten en van wat je wilt bereiken.
Ik betaal €18 euro voor mijn priveles van 30 minuten.

Missmoonie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 08:13

Ik volg al ruim 2jaar privé lessen en je leert er echt veel van, altans ik wel hihi.
Ik leer mijn zit te verbeteren en mijn paard te laten ontspannen tijdens het rijden.
Daarbij is de instructrise alleen met jou en je paard bezig en wordt er meer aandacht aan je geschonken
In de manege lessen rijd je met zo'n 10 personen ( als het al niet meer is ) en wordt er eigenlijk bijna niet op je gelet.
Ik betaal voor een privé les van 30min 12,50euro

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:48

Je kunt ook een betere manege/groepsles zoeken...
Bij ons rij je met max 8 man in de les (meestal ongeveer 6) en ga je flink aan het werk hoor ;) en dat voor 12 euro per uur.
Privéles kost bij ons 20 euro per half uur.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 20:20

Sonja: ik betaal liever wat meer en dat ik zeker weet dat ik goed les krijg, want ik heb nu meerdere manege's gehad en kan niet echt zeggen dat ik de laatste jaren nog wat bij geleerd heb.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 20:31

Imo zijn groepslessen zelf duurder, als je kijkt naar je progressie. Natuurlijk moet je wel een passende instructeur hebben, want het moet wel klikken...
Bij prive-lessen leer je zóveel meer.
Vaak moet je gewoon rijden en kijkt je instructeur en geeft aan wat je moet veranderen of verbeteren. En soms moet je echt oefeningen rijden om jezelf te verbeteren.
Vergeet niet dat jij álles kan vragen. Zeker als je niet helemaal begrijp waarom je iets moet doen of veranderen, vraag het, want dan leer je het veel beter óf heb je snel door dat die instructeur niet goed voor je is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 20:33

Ik betaal 50 euro per uur. Echter leer ik meer in 1 uur dan ik in 10 uur groepsles zou doen. ;)

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 05:18

vevina schreef:
Sonja: ik betaal liever wat meer en dat ik zeker weet dat ik goed les krijg, want ik heb nu meerdere manege's gehad en kan niet echt zeggen dat ik de laatste jaren nog wat bij geleerd heb.

Maar je kan mij niet wijs maken, dat op al die amnege's waar jij gereden hebt, je geen goede lessen krijgt.
Misschien ligt het deels aan jou eisen! Verwacht je dat je met lessen in een jaar Z rijdt?
Niet aanvallend bedoeld, maar geef meteen even een voorbeeld erbij.

Zo ook met prive lessen. Je moet eerst een instructeur vinden, waar jij je prettig bij voelt, die inspeelt op de dingen die jij wilt leren en bereiken ed

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 05:53

ik merk dat ik met priveles wel veel meer leer met mijn pony als in de groep. privelessen zijn hier pittig duur,maar wel echt de moeite waard. ik probeer het ong. 1x per maand te doen

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 08:45

kimmie88 schreef:
vevina schreef:

Maar je kan mij niet wijs maken, dat op al die amnege's waar jij gereden hebt, je geen goede lessen krijgt.
Misschien ligt het deels aan jou eisen! Verwacht je dat je met lessen in een jaar Z rijdt?
Niet aanvallend bedoeld, maar geef meteen even een voorbeeld erbij.

Zo ook met prive lessen. Je moet eerst een instructeur vinden, waar jij je prettig bij voelt, die inspeelt op de dingen die jij wilt leren en bereiken ed

Ik heb zeker op een paar manege's goed les gekregen, alleen ik kan niet zeggen dat ik echt veel heb bijgeleerd en de meeste pony's van die manege's konden nou ook niet echt heel veel meer dan een beetje achter elkaar aan hobbelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 09:06

Altijd jammer als je geen manege in de buurt hebt waar je tot wat hoger niveau verderkunt als manegeruiter. Heeft idd niet alleen met instructie te maken, maar ook met de paarden waar je op kunt rijden.
Als er geen betere manege in de buurt is, ben je mogelijk misschien idd beter af met privéles met je verzorgpaard. Uiteindelijk ben je (teruggerekend naar aantal minuten onverdeelde aandacht van je instructeur) ook veel goedkoper uit met privéles.
Ik wil het echter niet "heiligverklaren" omdat je in je ruitercarrière ook een periode hebt zitten waarin je stomweg "kilometers moet maken" en dat kan ook heel prima in een (goede ;) ) groepsles :j

Muztang

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 14:23

met priveles leer je denk ik wel meer maar hier kost dat 25 euro voor een half uur

Printemps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:54

met een prive les leer je veel meer atans ik dan bij mij op de manege betaal je 30 euro voor een half uur les

Selly13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 23:46

€ 30.-? woh.
bij ons is een priveles, ½uur, € 16,-
En wat je ziet wat je na zo'n half uur geleerd hebt!
Kvind bij privéles leer je veel meer dan gewoon een groepsles
omdat de instructeur alleen aandacht geeft aan jouw, en zich aanpast aan jouw problemen en dat van je paard!

Winnithou_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:16

Ik rij nu op de manege..en veel leer ik niet bij we doen telkens het zelfde grrr.
Ik denk dat ik met mn trainer ga overleggen voor privéles als ze dat hebben!

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:05

Ik rij elke week op de manege en heb 1x in de 2 weken priveles.
Het voordeel van manegeles is dat je op verschillende soorten paarden leert rijden.
Maar misschien kan je in een hogere les gaan rijden op de manege, of vragen of je op de wat moeilijkere paarden mag.
maar met priveles leer je ook heel veel, dat is vooral makkelijk als je op wedstrijd oid gaat.
Je leert dan heel goed rijden op het paard waar je priveles van heb.
Ik betaal zelf 10 euro voor een half uur priveles.
Maar degene die mij les geeft heeft geen diploma ;)

rainbow13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:38