Blind veulen hart van Nederland

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 23:46

In de aflevering van HvN van vandaag ging het weer over dat veulentje. Een veearts lichtte toe dat het het beste was om dat diertje in te laten slapen, ook na overleg met andere artsen en Utrecht. Ik denk dat ze daar gelijk in hebben, ik hoop dat het grote publiek dat ook begrijpt.

nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 16:16

Het lijkt mij ook het beste wanneer men het veulentje laat inslapen. Ik ken een aantal blinde paarden die een uitstekend leven leiden, deze zijn echter pas op latere leeftijd blind geworden. Dit veulentje is blind geboren, het zal nooit kunnen rennen, in een weiland lopen en andere dingen die een "normaal" paard wel zou kunnen. In Hart van nederland vertelden ze tevens dat het veulen voortdurend zijn koppie stootte aan van alles en nog wat. Wanneer ze besluiten om het veulen op te laten groeien zullen ze wel met een heel goede oplossing moeten komen! Het zal gedurende zijn hele leven begeleiding nodig hebben, zo niet van een mens dan van een ander paard. Maar of dit te realiseren is? Wanneer het mijn veulen zou zijn zou ik -hoe moeilijk ook- zijn leven laten beeindigen.

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 16:27

Ik kan het niet vinden in de krant...
Heeft wilfredlover het verkeerd begrepen,of kijk ik weer eens met mijn neus Verward

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 16:31

Ik kan er niets aan doen, maar dacht net ineens aan een stukje wat ik heb gezien bij zo'n soort van "explosief" van SBS6.
Hier was een hondje dat alleen nog maar zijn linkervoor en -achterpootje had... dus nogmaar aan 1 kant van zijn lijf pootjes.
En het beestje kan alles!! Rennen, zitten... terwijl de artsen ook vreesden voor een on"hondelijk" leven.
Ik zou uiteindelijk ook kiezen om het beestje in te laten slapen.
Het is niet realistisch te denken dat zo'n diertje zelf nog lol in het leven houdt. Van de andere kant... Hij weet niet beter, en misschien is er met veel liefde toch nog een klein "wonder" mogelijk.... Schijnheilig
.........
OK ben uit mijn droom....
Rust zacht klein paardje Verdrietig
en ik hoop dat de desbetreffende eigenaar zelf ooit blind wordt en dat zijn partner hem dan het huis uit zet in zijn nakie zonder spullen.. weet hij ook hoe dat voelt.

Joyce

Berichten: 6372
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 20:26

Ik hoorde dat hij ingeslapen werd, toch belachelijk dat een veulen zo gedumpt word.. Arm dier..

jacje

Berichten: 2557
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 20:42

In mijn topic over het veulen staat een foto van het veulen.

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 20:45

is hier heel dichtbij gebeurd... me vader zei breng maar hier, en ik ben van mening dat het wel een paardwaardig bestaan kan leiden je moet er alleen wel tijd en veel energie in steken

jacje

Berichten: 2557
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 20:47

En zo denk ik er ook over dat wel een paardwaardig leven kan leiden maar dan wel alleen met de juiste en goede verzorging en natuurlijk heel belangrijk heel veel liefde voor het dier.