Ik heb een vraag aan jullie;
De boer waar ik mijn paard heb gekocht (tevens haast een buurman) fokt paarden, maar niet erg proffesioneel (zo'n iemand die z'n paarden verstand uit een foldertje heeft

De eigenaar staat er bekend om dat hij zijn paarden liever naar de slacht doet dan dat hij ze weg doet voor een lage prijs. Ik heb weiland, stallen en liefde over en heb inmiddels meerdere 'kneusjes/afgedankte' paarden staan dus ik zou dit mannetje graag opvangen. Nu ken ik mezelf en al zou die fokker 10.000 euro vragen voor deze 2 jarige zou ik er mee accoord gaan omdat ik dit mannetje graag een huis wil bieden. Ook ken ik de fokker en ik weet dat hij zich niet zou schamen om dit te vragen al heeft hij eerder aangegeven dat dit paard misschien naar de slacht gaat.
Daarom wil ik jullie vragen wat vinden jullie een redelijke prijs voor dit jonge paard? Zijn afstamming weet ik niet, hij heeft papieren, zijn ouders zullen de fokker kennende de slechtste niet zijn, goedgekeurde paarden zullen het zeker zijn maar daar zal alles mee gezegt zijn.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik ga waarschijnlijk vanavond met mijn vriend langs die 'fokker' om te praten en zou dan graag jullie advies als richtlijn hebben anders betaal ik weer veel te veel voor een paard terwijl ik dat geld goed kan steken in het opknappen van deze man!