Rijden op muziek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Claudienee

Rijden op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 11:26

En dan niet zozeer het rijden van een kür, maar gewoon radio in de bak, cdtje erin en rijden maar :D

Een tijdje geleden heb ik met een vriendin een radio aangeschaft die tot nu toe eigenlijk altijd aan staat als ik zelfstandig aan het trainen ben. ('t is ook zoiets om dat ding te laten bléren als je les hebt :+)
Mijn paard heeft nooit echt gereageerd op de muziek, of er nou zwaar klassiek opstaat of dat er tango- of house-muziek staat te jengelen. Die muziek staat dus op voor mijzelf. Ik ben snel afgeleid en hoef op deze manier alleen maar op mezelf en mijn paard te letten. Daarnaast zijn de ritmes van de liedjes handig om wat tempowisselingen en overgangen op te maken.

Zijn er meer mensen die graag onder het genot van een muziekje rijden?
Zo ja, watvoor muziek hebben je dan zoal op cd staan? (Wie weet kan er nog inspiratie opgedaan worden voor een nieuwe cd, haha.)

Ben benieuwd! ;)

OlympusN

Re: Rijden op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 12:01

Ja, doe ik ook en inderdaad om dezelfde reden als jou.
Ik heb meestal mn ipod in, met radio heb je snel dat andere mensen er last van gaan krijgen. Met les staat de radio trouwens wel gewoon aan

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:28

Ik rij ook graag met muziek erbij, vind het ook prettig om zo de takt te kunnen volgen.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:29

Op mijn vorige stal stond idd ook meestal de radio aan en ik vind het eigenlijk wel fijn, op deze stal staat de radio binnen dus dat hoor je niet in de bak, maar ik heb altijd het gevoel dat ik er aso uit zie als ik met oordopjes aan het paardrijden ben :o

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 15:56

Heb niet zulke goeie ervaringen met muziek :') Het gebeurd wel eens dat het volume ineens omhoog schiet, of hij gaat kraken. Hele les aan de kletter :D

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 15:59

Dat is eigenlijk wel een goede tip met muziek aan rijden....

Heb het met mijn tinkertje wel eens gedaan en die liep op de tempo van de muziek. Soms tot bokken toe als het te snel ging.

Muziek op zich aan zou moeten kunnen. Je bent idd minder snel afgeleidt van de omgevingsgeluiden en je kunt een beetje spelen met de tempowisselingen door de muziek...

Persoonlijk vind ik ierse muziek leuk omdat daar veel tempowisselingen in voorkomen denk bijv aan riverdance....

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:02

's Morgens staat bij ons op stal de radio altijd aan, waarvan de speakers midden in de bak hangen. Ik vind het aan de ene kant wel relaxt, maar ik kan er ook erg snel door afgeleid worden. Daarom rij ik al snel in de buitenbak, waar geen tot nauwelijks bijgeluiden zijn. ;)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:05

Ik heb een eigenstal dus hoef geen rekening te houden met andere ik heb altijd mijn les oortje in die via bleuthoot werkt en dus ook op mijn telefoon werkt en dan muziek aan gaat goed

gewoon voor de gezelligheid verder nergens voor

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:07

Ik rijd ook regelmatig met muziek, dan heb ik m'n ipod in.
Wel vervelend met lichtrijden, heb de ipod touch en die is vrij groot voor in je broekzak. Heb 'm al meerdere malen overreden :+

LexLester

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:54

Ik rijd eigenlijk niet meer met muziek maar ik vind dat wel erg lekker rijden . Mij maakt het niet uuit wat voor muziek het is als er maar een goed ritme in zit waar ik dan op kan rijden en iets wat een beetje wisselend is . Zelf ga ik er dan ook fanatieker van rijden.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:58

kodalover schreef:
Ik rijd eigenlijk niet meer met muziek maar ik vind dat wel erg lekker rijden . Mij maakt het niet uuit wat voor muziek het is als er maar een goed ritme in zit waar ik dan op kan rijden en iets wat een beetje wisselend is . Zelf ga ik er dan ook fanatieker van rijden.

Precies dat heb ik ook! Ik ga er ook fanatieker van rijden en erger me minder snel aan dingen die hij dan fout doet! Wel vind ik het vervelend als de muziek uit de radio komt, want hij gaat dan heel erg letten op het ritme van de muziek en daar dan dus ook op lopen hoe sneller het ritme hoe sneller zijn ritme. Dat vind ik minder!

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 23:03

Is dat zo ja? Ik merk daar juist bij mijn paard niks van. Die loopt alleen op het ritme van de muziek als ik hem daar wil hebben. Maar dat zal natuurlijk per paard verschillen, hij is zo'n koelbloedige fries ;)

Ierse muziek, ik heb er nog nooit bij stilgestaan maar wel een leuk idee! :j

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 20:12

ik rijd ook heel vaak gewoon met mp3 op, omdat anderen er dan geen last van hebben ;) maar vind het zelf altijd lekker rijden idd ook om oefeningen op te doen enzo. luister dus gewoon altijd naar top 40 muziek enzo :)