Amore is echt een geweldige pony! Kan voor zijn grootte echt heel hoog springen, vindt het heel leuk is enthousiast maar goed te houden. Ikzelf spring niet heel erg vaak, alleen op de studentenwedstrijden en heel soms in de manegeles.
Op Amore zal ik niet heel vaak meer rijden (ookal hoop ik van wel maar hij staat in Vries en ik woon in Eindhoven
) maar misschien dat jullie nog fijne tips hebben wat beter kan!Even losrijden:
Losspringen:
Parcoursje 1:
Parcoursje 2:
Parcoursje 2 ging gelijk achter parcours 1 aan dus ik was echt heel moe eigenlijk
. Vond zelf nummer 1 veel fijner aanvoelen. 2 laat ook zien dat concentratie heel belangrijk is, tussen hindernis 6 en 7 wordt er wat tegen me gezegd en gelijk storing bij hindernis 7. Maar het is echt een geweldige pony dus was blij dat ik op hem mocht springen.
. Het tempo is aan de hoge kant, maar dat lijkt wel het goede tempo voor het beestje te zijn.
. Tijdens het 2e parcours kreeg ik de opmerking dat ik met iets meer impuls moest galopperen. Niet harder maar wel met meer sprong. Dit tempo was verder goed voor de pony maar hij moest wat actiever lopen en dan zal hij denk ik ook wat meer omhoog gaan springen.
).