Prive of clubles?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jouw voorkeur gaat uit naar..

Priveles
85 (85%)
Clubles
15 (15%)

Totaal aantal stemmen: 100

Wiwabalia

Prive of clubles?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 09:22

Hallo Bokkers,

Mijn titel zegt het waarschijnlijk al. Ik heb een nieuw bijrijpaardje en we moeten elkaar natuurlijk nog even aanvoelen en aan elkaar wennen maar ik zou over een maandje toch willen gaan lessen.
Nu kan ik niet echt geen keuze maken of ik nou priveles wil of clubles. Er zit 200 meter bij me vandaan namelijk een ruitervereniging, namelijk de Bosruiters (http://www.debosruiters.nl/).

De voordelen van prive les is dat ze voor de volle 100 % met jou bezig is, maar een clubles lijkt me wat gezelliger en de ruitervereniging organiseert ook leuke dingen.

Waar gaat jullie voorkeur naar uit? Vertel er dan ook bij waarom. ;)

Alvast bedankt voor de reactie's!

Biskwie

Re: Prive of clubles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:24

Ik rijd beide.

Elke week een basisclubles, voor de basis en het springen. En voor de gezelligheid en de startkaart ;)

En om de week rij ik een priveles aan huis met de nadruk op dressuur.

Voor mij de beste combinatie.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:25

aan de website te zien hebben ze een heel mooie locatie met binnenbak.
Mag je als je lid wordt van de vereniging ook gebruik maken van de accomodatie? (dan zou ik daar lid van worden).
En inderdaad ook voor de gezelligheid, paardrijden doe je toch vaak alleen.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:26

RT-D ->> PP

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 09:27

mag schreef:
aan de website te zien hebben ze een heel mooie locatie met binnenbak.
Mag je als je lid wordt van de vereniging ook gebruik maken van de accomodatie? (dan zou ik daar lid van worden).
En inderdaad ook voor de gezelligheid, paardrijden doe je toch vaak alleen.

Nee dat mag niet, als je gebruik wilt maken van de binnenbak moet je 5 euro per paard, per uur betalen.
Maar we hebben op de pensioenstal wel een goede buitenbak met achterbergbodem, dus dat is het probleem niet.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:29

dan zou ik denk ik toch voor de gezelligheid bij de club gaan. Priveles leer je wel meer mee. Kun je niet lid worden van de club en af en toe eens een privelesje meepakken (zo doe ik het nu ook)

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:29

Ik heb toen der tijd ook voor clubles gekozen.
Puur omdat mijn paardje nog moest wennen aan het samen lopen met andere paarden.
Ook vond ik dit veel gezelliger.
Ik ben nu 3 maanden lid en ik heb echt al heel veel mensen ontmoet, echt gezellig.
Het hangt er dus ook een beetje vanaf wat je wil. Wil je snel leren, dan zou ik voor privé gaan.
maar wil je gezelligheid maar toch ook wat leren dan zou ik voor club gaan.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 09:31

mag schreef:
dan zou ik denk ik toch voor de gezelligheid bij de club gaan. Priveles leer je wel meer mee. Kun je niet lid worden van de club en af en toe eens een privelesje meepakken (zo doe ik het nu ook)

Op de site staat dat ook dat je lid kan worden en alleen meedoet aan de activiteiten, en daarnaast zou ik gewoon prive les kunnen nemen. Ik kan niet bij beide gaan lessen, ook omdat ik het zelf moet betalen en me dit een beetje teveel geld gaat kosten.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 09:32

_Jessie schreef:
Ik heb toen der tijd ook voor clubles gekozen.
Puur omdat mijn paardje nog moest wennen aan het samen lopen met andere paarden.
Ook vond ik dit veel gezelliger.
Ik ben nu 3 maanden lid en ik heb echt al heel veel mensen ontmoet, echt gezellig.
Het hangt er dus ook een beetje vanaf wat je wil. Wil je snel leren, dan zou ik voor privé gaan.
maar wil je gezelligheid maar toch ook wat leren dan zou ik voor club gaan.

Ik wil inprincipe natuurlijk leren en mezelf verbeteren, alleen ja aan activiteiten enzo meedoen lijkt me ook leuk en op een ruitervereniging ontmoet je natuurlijk nieuwe mensen.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 09:40

Met privelessen kan je een beetje schuiven en dat kan bij clublessen weer niet. Maar clublessen heb je iedere week en als ik voor priveles zou gaan word dat 1x in de 2 weken.

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:42

En in 1 maand: 3 keer clubles en 1 keer priveles?

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:43

Suzzy_3 schreef:
En in 1 maand: 3 keer clubles en 1 keer priveles?

of zo inderdaad!
of beide wisselen om de week.
ene week club, andere week prive.
Zo ga ik het over een jaartje doen.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 09:44

Dat zou ook kunnen, ben druk aan het ''denken''. :D

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 09:45

Ik denk zoiezo dat ik 1 keer proef wil meerijden.

magic16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:05

mijn voorkeur gaat uit naar privé les,
want dan is alle aandacht van je lesgever,
naar jou en je pony gericht,
en dat vind ik persoonlijk fijner :)

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:26

Begin met priveles, als jullie wat meer aan elkaar gewend zijn geraakt, kun je alsnog naar de clubles.
Dan heb je een goede basis en kun je vanaf daar verder werken (ook aan de gezelligheid ;) )

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:31

Ik zou dan toch de volle 100% aandacht van de privéles boven de gezelligheid kiezen als ik eerlijk ben.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:33

zeker weten privéles, je hebt immers les om de problemen op te lossen waar je als je alleen rijd tegenaan loopt toch?
niet voor de gezelligheid lijkt mij, en je kunt altijd met anderen afspreken om te rijden gewoon thuis of om een keertje een buitenrit te maken.
dan kan je kletsen zoveel je wilt ;)

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:40

Privéles zal je rijden sneller/beter verbeteren. Ik ga nu naar clubles (manegeles eigelijk) en ik vind het gewoon leuk in een groep, en het is ook op andere locatie, ik ga er met mijn vriendin te pony heen. Ik vind het gezelliger en meedoen aan dingen die worden georganiseerd is ook heel leuk. :) Ohja, en het is ook goedkoper, maar dat is niet echt een reden omdat je bij een privéles veel meer leert ect. ;)

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:38

Hoewel clublessen waarschijnlijker gezelliger zijn, zou ik toch voor privélessen kiezen. Alle aandacht is dan voor jou en zo kun je goed aan je problemen etc werken. :)

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:40

privelessen, zoizo aan het begin,
toch vind ik persoonlijk mijn clubles fijner, en geodkoper (3 euro) aangezien ik ook echt veel leer van aanwijzingen die andere krijgen

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:49

Ik heb zelf een aantal jaren op clubles gezeten. Dit was altijd erg gezellig en heb er ook best wat van geleerd.

Omdat ik wedstrijden ging rijden en ik hogerop wilde komen ben ik destijds gestopt met clubles en ben naar privéles gegaan. Hier leerde ik echt meer, de aandacht is constant op jou gericht.

Als je dus recreatief wilt paardrijden of op B/L niveau wedstrijden wilt gaan rijden kun je nog best met clubles af.
Maar als je echt graag hogerop wilt komen en verder wilt komen in de dressuur zou ik toch echt privéles aanraden!

Kiavida

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:58

Ik heb club les, en privéles.
mijn voorkeur gaat uit naar privé les.
als je club les hebt zit je in de groep, en moet de aandacht goed verdeeld worden, en als je privé les hebt heb je de hele tijd de aandacht voor je zelf zodat je meer geholpen kan worden. ik vind dat fijner want je leert daar meer van dan van clubles! ;)

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:01

Ik heb beide.
Op de clubles is het vooral gezellig en daar rijden we dressuur en springen. In de priveles rijd ik alleen dressuurles.
Met priveles word je veel meer geholpen, maar ook zou ik de gezelligheid van de club niet willen missen.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:41

Ik heb liever eens in de maand echt goed priveles dan elke week een clubles, dat voelt toch een beetje als manegerijden qua aandachtverdeling. Met die ene priveles per maand heb ik weer een aantal werkpunten waar ik serieus mee aan de slag kan tot de volgende les.