ik heb eergister te horen gekregen van mijn ouders dat ik na heeel lang zeuren , een eigen paard mag!
ik wil heel graag een haflinger, daar ben ik al helemaal gek van sinds ik een klein meisje ben.
m'n moeder was al opzoek geweest, en ben vandaag op een handelsstal wezen kijken.
vanmorgen naar de handelstal geweest.
er waren 3haflingers.
een 9jarige,
een 8jarige,
een 13jarige.
9jarige zouden we voor kijken, maar toen we daar aankwamen bleek het een paardje voor de kar te zijn, maar nog helemaal niet goed doorgereden onder de man.
8jarige was wel een leukje, maar had witte en zwarte vlekjes op d'r hoofdje, vond dit d'r nogal griezelig uitzien, waardoor ze niet echt een leuk koppie had..
13jarige was wel mooi! hele mooie manen, géén doorgezakte rug.
dus ik die 13jarige gaan rijden. had heel veel ervaring met voor de kar lopen enzo. maar ook gewoon onder de man. ik ben in de bak gaan rijden. ze keek echt heel de tijd overal naartoe, wat mij wel weer een beetje aan het twijfelen bracht, maar ze deed geen stap verkeerd. behalve bij de rechtergalop dan.. -.- weer een haf , met een rechtergalop probleem !
best wel grappig maar, ze zeiden dat dat uitproberen was, en nouja met veel oefenen kan je dat er miss wel uitkrijgen. ga toch veel buitenrijden dus zo'n probleem is dat niet. trouwens, ze deed de rechtergalop wel,, ze sprong links aan na veeel moeite (rechterhand) en dan sprong ze over naar rechtergalop, maar ging dan een beetje race waarschijnlijk omdat ze d'r achterbenen er niet netjes onder kon krijgen.. dus dat ging niet geweldig, maar ze dééd het dus wel !
daarna nog naar buiten geweest. gestapt, en gedraafd. tractor tegengekomen, vrachtwagen tegengekomen, maaimachine,, ze keek ernaar maar liep gewoon op d'r gemakje door.!
dus super voor mij, alleen moet nog wel ff aan dat kijken wennen..
en het is dus hélemaal geéen slome haflinger! Ze is redelijk snel, voorwaarts dus als je naast d'r stapt, denk maar niet dat je rustig kan wandelen doorlopen dus! in de draf is ze ook wel voorwaarts, maar niet echt keihard zegmaar. gewoon lekker voorwaarts gewoon !zonder zweepje!
ik weet wel dat ze 13 is, maar het is voor mij & m'n ouders belangrijker dat ik er zo mee kan wegrijden, ipv dat ik m'n paardje nog veel moet gaan leren, ofdat ie d'r vandoor gaat als we een tractor zien, aangezien er bij ons súper veel tractoren rijden..
als het zadel er vanaf is, ziet ze er heel appart uit,
ze heeft allemaal witte plukjes ertussen door..
niet echt een geweldig mooi paard,
maar d'r manen zijn echt súper!
en d'r staart doet ze ook helemaal niet schuren, is dus lekker vol!
de hoeven waren niet helemaal perfect.
ze staat voor op ijzers, maar ze moeten nodig een paar keer bekapt worden, voordat ze er weer netjes uitzien, en ingevet worden.
ik zal even wat over mezelf vertellen:
ik ben 16jaar,
ik ben helemaal gek van paarden
alleen ben ik soms nog een beetje onzeker, ondertussen gaat dit al heel goed, en durf nu ook met mijn verzorgpaardje alleen naar het strand te gaan en lekker te race!
alleen soms heb ik dus ineens een heel onzeker moment..
ik ben benieuwd wat jullie ervan denken
please comment

)
hopen op geen herkansingen ed.)