1x keer wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daniella23

1x keer wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 19:59

Hoihoi,

Ik ga op 30mei a.s. mijn eerste F1 proef rijden. Op een paard van de manege.
Maar ik heb nog nooit mee gedaan aan een wedstrijd. Waar moet ik rekening mee houden en hoe kan ik met het beste voorbereiden op de proef.

Groeten,
Daniella

Tal1977

Re: 1x keer wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 20:49

Spannend!
Mijn dochter (8) mag binnenkort ook! Leuk hoor!
Heb je het handboek al doorgelezen? Daar staat veel in!

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 20:53

leuk hoor, je eerste wedstrijd. Als het goed is heb je in de les je proefje al een paar keer geoefend. Zorg dat je hem zelf ook een paar keer gelezen hebt en dat je als je bepaalde oefeningen niet helemaal snapt je even aan je instructrice vraagt of ze je het uit wil leggen.
Vraag ook even na wat de regels op jouw manege zijn voor het losrijden en of je zelf moet opzadelen en invlechten. Vraag ook even na hoe vroeg je aanwezig moet zijn.
Veel succes en denk eraan dat je voornamelijk lol moet hebben en het de eerste keer echt niet om het winnen gaat.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 21:14

Omdat dit een FNRS proefje betreft:

[WD-V] >> [MA]

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:15

Als je twijfelt hoe je het aan moet pakken kun je dat het best aan je instructrise vragen denk ik. Als je de proef een keer oefent en even doorleest moet het wel goedkomen denk ik, maar verwacht niet teveel van jezelf, zeker de eerste keer niet.

succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:18

Het is op elke manege een beetje verschillend wat er gebeurt. Er zijn maneges waar de paarden niet ingevlochten worden bv, maar ook maneges waar ze als 'regel' hebben dat de eerste ruiter die op een paard start 'm invlecht, nummer 2 geeft een grote poetsbeurt, en nummer 3 vlecht uit aan het eind vd dag.
Ook zijn er maneges waar je niet los mag rijden, er zijn er waar je bv op het erf rondjes stapt als warming up, en er zijn er waar je twintig minuten van te voren los mag rijden, al dan niet onder begeleiding.
'
Je kunt dus het beste aan je eigen instructeur vragen hoe het er bij jullie aan toe gaat, wat je moet doen, wat er van je verwacht wordt, en... vraag ook of jullie het proefje in de les een keertje oefenen, hartstikke leuk en leerzaam!

Geniet van je eerste wedstrijd, en veel succes!

Maaike_jar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 22:58

Wat leuk dat je een wedstrijd gaat rijden!
Zoals al eerder gezegd is het inderdaad handig je proef een paar keer door te lezen.
De proef uittekenen op papier kan ook nog wel eens helpen (doe ik zelf ook ;)).
Verder is het handig om na te vragen welke regels er bij de wedstrijden horen op jou manege (moet je zelf invlechten, opzadelen ect. Kan je losrijden zo ja waar en hoe laat? dat soort vraagjes).

Mocht je trouwens moeten invlechten, dan is het altijd handig om zelf voor elastiekjes te zorgen.
Of misschien kun je deze van iemand lenen.

Veel succes alvast!

OlilysEsprit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 23:23

gewoon met volle vertrouwen rijden en niet teveel over piekeren als je op de wedstrijd aan het rijden bent, zo zal het goedkomen als je veel geoefent hebt.

spunky_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 13:22

vraag aan de instructeur/instructrice of privélessen op hem/haar mag, waarbij je de proef een paar keer door neemt. *D neem de teugels korter als je pony twijfelt bij het afwenden. :P probeer te zorgen dat je niet bang of nerveus word, dat merkt je pony en daar kan ie gebruik van maken. ~~}> ga je niet afmelden maar rij gewoon, en denk dat het de manegebak is waar je helemaal alleen in rijd. :o als het warm weer is, trek niks warms aan, dan stik je van de hitte. :oo en ten slot: wees jezelf, doe rustig en cool... 8-) :evaw: :wave: spunky_lover

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:25

Bij de FNRS gaat het meer om de zit van de ruiter en dat er op de letter gereden worden.
Ik ben tot de F12 gekomen.
Voor vragen pb maar ;) .
Succes!!

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:28

haai
ik weet niet of je een proevenboek hebt ? daar staan al die proeven in .
je kan ook de proef in de les oefenen ?
op welke manege rijd je ?? :o
wedstrijden zijn wel super leuk !!!!

xx

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 06:38

Leuk en spannend hoor...
Let goed op de letters, en blijf netjes recht zitten, handen recht tenen naar binnen en vooral op het goede been lichtrijden.
Verder...oefenen, oefenen en nog meer oefenen.

Heel veel succes zondag

MissAmazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 14:54

Ik zou sowieso op tijd zijn, soms zeggen ze half uur van te voren maar als het inloopt en je moet haasten dan stress je onnodig. Zou ook niet al in je nette kleren een stal inlopen ivm kwijlen en schuren :P Een vest en een joggingbroek ofzo over de kleren aandoen. En vergeet je ruiterpaspoort niet!

LisaaN92Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 14:46

Zorg dat je optijd bent en dat je weet sochtends waar al je spullen zijn en dat je pony is ingevlochten etc. een goede voorbereiding scheelde bij mij in iedersgeval voor minder stress! Je hebt vandaag zie ik nou je proefje! Ben benieuwd heo het is gegaan!

Daniella23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 20:09

Bedankt voor alle reacties. Ik heb vandaag mijn F1 proef gereden. En heb 125punten gehaald. Ging alleen 2x verkeerd van hand veranderen maar verder heel goed gereden en erg naar mijn zin gehad.

MissAmazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:52

Daniella23 schreef:
Bedankt voor alle reacties. Ik heb vandaag mijn F1 proef gereden. En heb 125punten gehaald. Ging alleen 2x verkeerd van hand veranderen maar verder heel goed gereden en erg naar mijn zin gehad.

Kei goed gedaan, gefeliciteerd! Maar waarschijnlijk waren het 225 punten of niet?

Daniella23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 13:27

MissAmazone schreef:
Daniella23 schreef:

Kei goed gedaan, gefeliciteerd! Maar waarschijnlijk waren het 225 punten of niet?

ja idd moeten 225 punten zijn.

Daniella23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 13:27

Maar was heel erg leuk en leerzaam om te doen.
Had voor mijn proef bij de jury helpen schrijven dus wist waar ik op moest letten maar was ondanks alles toch erg zenuwachtig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:26

Keurig resultaat hoor, zéker voor een eerste wedstrijd! Bij 210 punten heb je al een promotiepunt, dus daar zit je heel ver boven!
Leuk ook dat je voor je zelf moest rijden nog bij de jury hebt geschreven, dat is ontzettend leerzaam want dan leer je van de foutjes van anderen, en je ziet waar zo'n jury allemaal op let.

Voor herhaling vatbaar?