Hallo.. Ik heb een haflingermerrie van 15 jaar.. ze heet Cindy. Ik heb haar al ongeveer 2 jaar. maar Cindy heeft heel veel moeite met de linkergalop.. ze gaat dan helemaal tegen het hek lopen..
dan moet je de buitenkant beter begrenzen beetje steunen op de binnenbeugel buitenteugel erbij houden (een beetje laag en tegen de hals aan) en buitenbeen erbij houden wel sprong houden zodat hij in de goede galop door blijft galoperen en ik zou zeggen ga op de binnenhoefslag rijden
Bedankt voor de reactie.. de volgende les zal ik wat meer aandacht gaan besteden in de overgangen van galop naar draf en andersom op de linkerhand.. ik zal ook de tips volgen bedankt voor de reactie
lauraP
Geplaatst: 15-05-10 15:43
probeer anders ook is een keer op de binnehoefslag te rijden, dan kan je paard daar geen 'steun' meer vinden aan de bakrand. is mij uitgelegd dan
het paard van m´n nicht - ook een haflinger, van 7 jaar - kan juist de rechtergalop niet goed. Valt uit de galop dan of springt verkeerd aan. hij galopeert zoiezo niet super, iemand nog tips?