Zie foto:

Ze kan ook goede sprongen maken:

Dit was de 1e keer springen

Tips??
Commentaar mag natuurlijk ook.
Dat van mijn tenen naar binnen dat weet ik wel. Ben er mee bezig
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

upendo schreef:Deze sprongetjes kunnen prima in draf genomen worden hoor.
Maar bij een niet zo voorwaartse pony moet je net voor de sprong nog even wat extra aandrijven, anders hebben ze de neiging om te stoppen en als je aandrijft geef je nog net even het extra signaal dat ze eroverheen moeten.

kim1207 schreef:ik zou beginnen om een drafbalk op 2.20 m weg te leggen om te helpen, inkomen vanuit draf is helemaal geen probleem. ook zou ik beginnen met een kruisje en als dat goed gaat pas een steilsprongetje er van maken!
misschien is het ook handig om les te nemen met iemand die wel weet hoe hij zij jonge paarden moet leren springen, kan ze jou ook helpen~!
DELVO_ schreef:tip ; stop met springen. Een paard van 4 jaar hoort nog helemaal niet te springen. Wacht hier best nog een jaartje mee en oefen wat meer op tempowissels en dergelijke (niet grof bedoeld,is voor de gezondheid van je paard)

DELVO_ schreef:tip ; stop met springen. Een paard van 4 jaar hoort nog helemaal niet te springen. Wacht hier best nog een jaartje mee en oefen wat meer op tempowissels en dergelijke (niet grof bedoeld,is voor de gezondheid van je paard)
Dan kan hij de afstand wat beter inschatten. DELVO_ schreef:tip ; stop met springen. Een paard van 4 jaar hoort nog helemaal niet te springen. Wacht hier best nog een jaartje mee en oefen wat meer op tempowissels en dergelijke (niet grof bedoeld,is voor de gezondheid van je paard)

TheHorseInn schreef:DELVO_ schreef:tip ; stop met springen. Een paard van 4 jaar hoort nog helemaal niet te springen. Wacht hier best nog een jaartje mee en oefen wat meer op tempowissels en dergelijke (niet grof bedoeld,is voor de gezondheid van je paard)
Een paard van 4 kan de wedstrijden zo ongeveer in!
Ik heb nu een net 3 jarige hengst!(weekje ofzo 3 )
en die moest voor hengstenkeuring!
Nou daar ''spring'' ik nu ook al mee!
)