hellup... leuk paard gezien.. en nu?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-01 18:41

Ik heb ookal n kort stukje hier over op verslag vd dag gezet..

ik was zondag wezen kijken bij n paard nouja.. dat was helemaal nix voor mij...
we zijn toen naar de wei gereden waar ze n ander paard had staan maar die was eigenlijk niet te koop..
heeeel leuk paardje..
Aaron, vosje, 1.63
heel lief...
pas in okt komt ie te koop te staan...
Omdat hij in Duitsland L springen was en hij is daar over de kop geklapt....
en staat nu dus bij dat meisje en die geeft hem rust een paard maanden lekker in de wei..
hij lijkt niet echt getraumatiseerd hij is vorige wek nog over het hek van de wei gesprongen...
Zn bekken stond scheef maar hij was onder behandeling van de fysio en het die had hem gekraakt en t was allemaal weer goed..

Ik vind het echt n leuk paard maar is dit dan geen paard met veel risico...?
En pas eind spet. begin okt. kan ik er op rijden....
Moet ik in de tussen tijd wel doorkijken naar andere paarden...

Ik vond het zo'n leuk paard dat ik dus in staat zou zijn om hem zo te kopen zonder erop gezeten te hebben..
ik ben wel n beetje in Lovers

..... leeg .....


fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 18:49

Als je er zo vreselijk over in Lovers bent, zou ik het erg aanraden om hem te laten keuren. Doe dit door de vorige eigenaar!!!! desnoods betaal je iets meer. Want er is eens een hele discussie over geweest. Zou het paard dan toch wat mankeren ivm die val, dan zijn hun aansprakelijk daarvoor.

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-01 18:54

zij is maar n tussenpersoon...
hij is hiervoor bij n handelaar geweest (daar heeft zij hem vandaan) en daarvoor 2 mnd bij n meisje die wou dressuren met hem..
die val is in duitsland gebeurd dus ik denk nie dat ik hem dan aansprakelijk zou kunnen stellen..
dat vakt dan toch onder internationale wetten regeling?? (of misschien ook nie k weet t eigenlijk nie...)

..... leeg .....

ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 21:57

Gewoon goed na laten kijken, een goede veearts kan het eruit halen of er iets blijvends beschadigd is, en zo ja of het een probleem is voor wat je ermee wil doen. Ik kocht mijn paard 15 jaar geleden, kromme achterbenen, kraken en tikken in de gewrichten, bodemnauw van voren enz, enz. Vraag ik aan een kennis om raad, zegt ie: als ome Martien zegt dat het goed is dan is het goed. Zowel de kennis als ome Martien (manege-eigenaar destijds) zijn intussen helaas overleden, het paard is er nog steeds.

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-01 16:23

ooh, sorry, mf, dan zou ik het ook niet echt goeed meer weten....................in ieder geval succes ermee.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-01 20:16

Hou dit paard in gedachten, en ga eerst nog eens kijken wat voor paarden er nog meer te koop staan. je moet een beetje een idee krijgen van het aanbod in paarden en dan weet je ook beter wat zo'n dier waard zal zijn, en of hij voor jou nog de moeite waard is. Het kan dus jouw gevoel afzwakken, maar het kan je gevoel ook versterken, waardoor je meer zekerheid krijgt over je gevoel t.a.v. dat paard. en keuren is zowiezo een must. In ieder geval.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Bentuh, Clmr, laura22, Mark0919, onpaard, tienus63, Vagabondo en 34 bezoekers