Komt er een 'handelaar' langs de bak staan. Mijn vriend staat daar ook. En hij begint. O, mooi paard. Van wie is die? Ja zegt mijn vriend, van ons. Echt mooi. Precies braaf, kalm,.... En heeft ze papieren? Neen zegt mijn vriend. En dan begint hij. Ja, je ziet het hé, ze loopt niet zo mooi, is wat groot, lomp, ja eingenlijk voor de slacht

eerst mooi paard, ... en dan zonder papieren ineens voor de slacht????
Toen ging hij eens aan haar spieren voelen.

Ik was ondertussen afgestapt en mijn vriend zat erop. Ik zeg ja ze is nog maar net onder het zadel. Maar ik ben al tevreden hoor zeg ik, ze is braaf en ik kan er mee doen wat ik wil, ik moet geen sportpaard hebben, gewoon wat rijden en wandelen. Ja zegt hij, braaf, druf je er een kind opzetten? Ik zeg ja nu niet, binnen enkele maanden misschien maar nu nog niet (ja als ik ze vast hou wel natuurlijk) Awel zegt hij dan is ze niet braaf. Ik kan u paarden geven die nog maar 3 dagen onder zadel zijn en daar kan je zo een kind opzetten. Die beesten doen niks. Ik zeg ja ja en draai me om en ben weg. Ik had echt zo iets van

Vreselijk van die mensen.
Hebben jullie dat ook?
Ik had die vent daar nog nooit gezien en hoop ook niet van hem daar nog veel te zien