Mode en Paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FleurHunter

Mode en Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 19:42

Hoi,

Ik ben lid van de Elle, lees hem net thuis door op bank.
Kwam ik op blz 142 dit plaatje tegen:

Afbeelding

Afbeelding

Het valt mij op dat vaak in mode blaadjes paarden worden gebruikt en dat dat er heel spectaculair uit moet zien en het paard moet heel '' wild'' lijken.

Wat vinden jullie hiervan?

Slecht voorbeeld hoe je met paarden om moet gaan of het is gewoon een mode blad en dat weet iedereen; het staat gewoon mooi???

Groetjes Fleur

Ketaki

Re: Mode en Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:08

ik vind er persoonlijk helemaal niets moois aan hoor.

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:11

Ik vind dit alles behalve mooi :n

FleurHunter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 20:12

Ja ik vind het ook alles behalve mooi ik vind het ook zeer slecht voorbeeld hoe je met paarden om moet gaan, maar ik vraag om een mening en ben wel benieuwt wat mensen hier nou van vinden. Of ze vinden dat het bij mode wel kan?
Laatst bijgewerkt door FleurHunter op 02-05-10 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:12

Het is idd geen mooi plaatje...en ze weten duidelijk niet waar ze mee bezig zijn.
Paarden zijn echter wel altijd een mooi acessoire bij advertenties. Geef nou toe, als ik ergens een paard bij zie staan, kijk ik even nauwkeuriger naar de advertentie dan zonder...:x

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:14

Er worden ook altijd van die suffe modellen gebruikt waarvan afstraalt dat ze zich nooit in de buurt van paarden begeven. Het ziet er lelijk en ongeloofwaardig uit. Al vermoed ik niet dat de lezers de Elle als autoriteit op gebied van correct omgaan met paarden gaan zien.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:18

katie_hvjOuw schreef:
Ja ik vind het ook alles behalve mooi ik vind het ook zeer slecht voorbeeld hoe je met paarden om moet gaan, maar ik vraag om een mening en ben wel benieuwt wat mensen hier nou van vinden. Of ze vinden dat het bij mode wel kan?

ik vind het gewoon niet mooi.

buiten dat, ik koop kleding omdat ik het fijn vind zitten, als ik iets niet fijn vind zitten ga ik het niet halen, ook al zou dat in de mode komen..
ik draag gewoon wat casual is, en niet omdat het persee in de mode is.

buiten dat, dieren zijn geen associores die er voor de leukigheid bij moeten komen :7

d_amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:22

Wat een onwetende domme lui daar bij Elle. Heb wel vaker gezien hoe ze een paard als accessoire gebruikte. Spectaculair hoor, een paard afbeulen in je designerkleding..
Ben blij dat ik mijn abbo heb opgezegd.
Laatst bijgewerkt door d_amersfoort op 02-05-10 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:24

Maar als niemand er wat van zegt, leren ze er ook niet van.
Is er iemand abonnee van de Elle? Waarom wagen jullie er geen mailtje of brief aan?

Ik ben zelf geen lezer van de Elle, maar ik heb wel een keer een brief aan een paardentijdschrift gestuurd omdat ik de outlay niet mooi vond, en daar werd zeer zeker wat mee gedaan...

FleurHunter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 20:27

Cassidy schreef:
Maar als niemand er wat van zegt, leren ze er ook niet van.
Is er iemand abonnee van de Elle? Waarom wagen jullie er geen mailtje of brief aan?

Ik ben zelf geen lezer van de Elle, maar ik heb wel een keer een brief aan een paardentijdschrift gestuurd omdat ik de outlay niet mooi vond, en daar werd zeer zeker wat mee gedaan...

Ja ik half abonnee ( krijg hem nu 6x) zag het meteen staan. Ik ben ook wel benieuwt of er meer mensen zijn die op bokt de elle lezen :P

Ik kan het inderdaad proberen mail te sturen, is wel goed idee!

Want zoals hierboven wordt gezegt; ik zie vaak dat paarden als assesoire worden gebruikt en een '' wild'' paard op de cover of in een foto reportage trekt meer de aandacht dan een model die tegen een boom aanleunt ofz!

d_amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:31

Ik ben twee jaar lid geweest maar heb het laatst toevallig opgezegd. Gelukkig.
Wel goed als iemand een mail stuurt. Misschien namens alle Elle abonnee bokkers?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:41

[NM] > [PP]

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:43

Bah.
ben benieuwd welke gek zijn paard daarvoor heeft uitgeleend??

Cherry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:47

Bah,wat naar om te zien :r
Zo te zien is het paard duidelijk een bijpassende accesoire met mooi tuig en al...

Cherry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:47

Ik hoop eerlijk eigenlijk wel dat dit gephotoshopt is...

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:49

Paard kan gewoon flemen op commando! :+

Vindt dit ook altijd naar om te zien..

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 23:00

Ik vind het er eerlijk gezegd niet uitzien. Maar dan omdat het totaal niet realistisch is. Ik zie mezelf al staan zo in de bak.
Opzich kan het wel mooi zijn maar gezien deze situatie niet realistisch is. Dan zie ik ze liever naast het paard op het strand ofzo geeft toch in mijn ogen een heel wat mooier resultaat dan dit.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 23:05

Ik denk dat het model er moet uitzien als een 'bad girl' met een 'gevaarlijk, wild' paard. Ik vind dit er niet mooi uitzien en ik hoop dat mensen beseffen dat een paard niet zo hoort behandeld te worden.
Vind het geen verkeerd idee om mensen met een abbonement te laten e-mailen.

carmenierola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 00:37

Ik vind dit niet eens mooi! En welke gek hiervoor zijn paard uitleent, ik ben benieuwd, als ik zou weten dat mijn paard op een ''wilde hengst'' moet lijken omdat dat ''mooi'' is had ik al nee gezegt, maarja alle meningen verschillen

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 00:43

Vind er niks mooi's aan. Vind het maar zielig.
Ik wil dan wel weer weten hoe ze er voor zorgen dat een paard zo doet.
Ik denk eigenlijk dat ik dat toch maar niet wil weten..

Dit vind ik wel mooi:

Afbeelding

niet precies zoiets, maar gewoon een fashionshoot met paard en het paard wordt, wat je op de foto kan zien, met rust gelaten

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 08:30

De foto aan het begin van het topic vind ik vreselijk. Die hier boven vind ik wel mooi.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de advertentie wel even beter bekijk als er een paard op staat. Maar ja, dat is maar waar je interesses liggen.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 09:42

Charmaiineee schreef:
Vind er niks mooi's aan. Vind het maar zielig.
Ik wil dan wel weer weten hoe ze er voor zorgen dat een paard zo doet.
Ik denk eigenlijk dat ik dat toch maar niet wil weten..

ik denk gewoon een harde tik met zweep + een paar harde rukken aan de teugels ;)

Edit: Typfout verwijdert

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 09:58

Tja denk dat de meeste mensen het niet zien. Ik krijg er niet speciaal naar. Zie niets anders dan wat ik op tv zie als ik naar films kijken.

We gaan janken om een foto en de films blijven we wel lachend naar kijken.

Denk dat de eigenaar van dit paard heus wel weet wat er gebeurt vele van deze paarden doen dit vaken en steigeren of doen dingen op commando. vaak gaat het wel gepaard met een rukje. Maar denk dat de meeste ruiters meer rukken in een paard zijn bek dan dit ene moment op de foto.
En denk dat ik meer medelijden heb met bepaalde bokkers die iedere dag met een hun dikke reet op hun paard zitten dan dit paard in de fotoshoot.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 10:03

Prisca schreef:
Tja denk dat de meeste mensen het niet zien. Ik krijg er niet speciaal naar. Zie niets anders dan wat ik op tv zie als ik naar films kijken.

We gaan janken om een foto en de films blijven we wel lachend naar kijken.

Denk dat de eigenaar van dit paard heus wel weet wat er gebeurt vele van deze paarden doen dit vaken en steigeren of doen dingen op commando. vaak gaat het wel gepaard met een rukje. Maar denk dat de meeste ruiters meer rukken in een paard zijn bek dan dit ene moment op de foto.
En denk dat ik meer medelijden heb met bepaalde bokkers die iedere dag met een hun dikke reet op hun paard zitten dan dit paard in de fotoshoot.

ook lekker bot ;)

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 10:16

Ik was 'm ook al tegengekomen, vond het er vrij sneu uitzien.
Kon me er eigenlijk moeilijk wat bij voorstellen dat iemand [inclusief elle redactie] dit wél een mooi plaatje vind. Iedere leek ziet wel dat dit niet helemaal de bedoeling is, toch?

Zoals de foto van de vogue vind ik wél erg mooi, daarbij word het paard echt afgebeeld als een gracieus edel dier, wauwie!

Ik ben dan wel abbonee, maar misschien wel een goed idee om er een mailtje achteraan te sturen. Misschien dat mensen wel gaan denken dat dit 'normaal'is voor een paard, blegh!