Kom vandaag op stal en zie mijn kast en die van de twee naast mij open staan (staan in het gangetje, dus niet in een van de zadelkamers).
Kijk ik in die andere kasten en zie de zadels er niet inliggen, dus stuur naar A. of zij haar zadel mee naar huis heeft, wat dus niet zo was
.Hmm oké, beetje raar, maar haar verzorgpaardje wordt ook nog wel eens door de familie van de stal gereden, dus misschien dat zij om het een of het ander het zadel hebben gepakt.
Van V.(eigenaar van andere kast) had ik het nummer niet, maar maakte me eigenlijk nog niet echt zorgen.
Op dat moment arriveert K. en ik vertel haar het hele verhaal, dus wij alles nakijken maar buiten die twee zadels was er niks weg ,
dus het kon volgens ons onmogelijk gepikt zijn!
Dan komt V. aan op stal en ik leg uit dat haar zadel niet in haar kast ligt, ze gaat samen met K. en J. (Staleigenaresse, inmiddels ook gearriveerd) kijken en al snel is duidelijk dat het toch gestolen is.
Dus binnen de kortste keren ook A. op stal, alles wat we misten opgeschreven en toen ineens bedacht ik me dat ook de camion best zou kunnen leeg zijn gerat, dus daar de eigenaar van gebeld.
10 minuten later, camion gecheckt en ja hoor, allesallesalles weg buiten de zadels en de slechte caps.
De zadels lagen namelijk in de bakken aan de vrachtwagen ipv echt in de camion, zeg maar.
Later verder controleren, nog veel en veel meer foetsjie, dicht bij ons is er dezelfde nacht ook ingebroken.
Dus verzekering opgebeld, politie ingelicht, super gedetailleerd lijstje van de gemiste dingen opgesteld, ...
Van mij zijn er 2caps en een bruine pad gepikt, zadel en hoofdstel hebben ze gewoon laten hangen.
Een lijst van wat we nu missen (zal vast nog wel een heel deel vergeten zijn!)
-Bruine HH cap
-2 zwarte caps (Lamicell en Decathlon)
-Bruine Singel
-2 zwarte singels
-Blauwe onderlegger Lamicell
-Bruine pad QHP
-Bruin springzadel Henri De Rivel
-Bruin veelzeidigheids/springzadel (merk weet ik zo niet)
-Gelpeeskappen twv 150euro
-Peeskappen Veredus
-Mattesbontje
-Diverse hoofdstellen
-Poetskisten met inhoud
-Nog meer zwarte caps
-....
)