Super trots op mijn pony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pepper3

Super trots op mijn pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 11:40

Ik heb een 8 jarige goedgekeurde dekhengst en ga daarmee op wedstrijd eind juni dus had op stal gevragen of iemand met mij samen wilde rijden zodat hij wat kan wennen aan andere pony's en paarden in zn rij omgeving.
Dus zo gezegt zo gedaan pony opgetuigd en hoppa de bak in ik vol spanning en afwachting wat hij zou gaan doen.Of hij crost erheen en begint ruzie te maken of hij blijft gewoon rustig De hengst is trouwens de rust zelve en heeft een toppie karakter. Dus daar kwam de grote vriendelijke reus van stal. Ik bleef wat achter in de bak wat voltes stappen en toen ze erop zat gingen we eerst 1 aan iedere kant en zo steeds dichterbij. En wat deed hij nou helemaal NIKS haha ik was zo super trots op hem. Nu moeten we het alleen nog proberen met een merrie want het andere paard was een ruin. Ik lijk mischien nu wel een kindje van 12 die zo trots is alleen ben ik een moeder van 21 jaar en ja die kunnen ook nog wel eens als een penny zo trots zijn.

Oja we moeten ook nog een keer oefenen op een andere locatie zodat hij daar ook aan went maar daar maak ik me niet echt zorgen om.
Mochten mensen nog meer tips hebben want dit word voor mij en voor hem de eerste wedtrijd

Jua

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 17:17

Heerlijk he, dat trotse gevoel! Ik zou nog wel flink wat oefenen met andere paarden in de buurt voor de wedstrijd, maar hij klinkt tot nog toe veel belovend. Succes hoor!
Wat voor wedstrijd is het precies? Hoe groot? Toeschouwers? Muziek? Fanfare? Veel trailers die af en aan rijden? Wapperende vlaggen? Binnen of buiten? Moet je in een rijtje paarden wachten tot je aan de beurt bent? Etc?

mvn

Re: Super trots op mijn pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 17:36

tip: kijken wat voor wedstrijd het is en met alle onderdelen oefenen die erbij horen. Ben je ooit eerder op wedstrijd geweest met een ander paard?

ook zou ik even laten weten dat je met een hengst komt aan de organisatie. Niet alle manages zijn daar even blij mee helaas...
en daarbij zou ik het laten weten aan mensen waarmee je wilt gaan losrijden en mensen die je tegenkomt met je paard (zoals de persoon die wacht voor de deur). jouw paard kan nog zo braaf zijn maar andere kunnen juist jou paard gaan aanvallen (andere hengst) of merries die dan niet meer te rijden zijn. beter melden en vragen dan achteraf problemen!

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 08:32

Zoals ik weet is het een benefietwedstrijd je kan geloof ik gewoon officieel starten en onofficieel ik start het laatste.
Ik weet niet hoe groots het zal zijn en zal dit nog even navragen bij de organisator ervan wat ons allemaal te wachten staat zodat ik daar op kan oefenen. Ik weet wel dat het op een buitenterrein is. Verder ben ik 2 keer op wedstrijd geweest maar dat is al 11 jaar geleden. Ook weten ze dat ik met een hengst kom en dit was geen probleem mits ik hem onder appel heb natuurlijk. Dus ben benieuwd bedankt voor de tips ;) mochten er nog meer tips zijn hoor ik die graag

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 11:48

als je de mogelijkheid hebt zou ik eens op vreemd terrein gaan rijden, en dan het liefst met wat andere paarden in de buurt, zo kun je zien hoe hij reageerd en sta je niet volledig voor verassingen, wel eerst thuis nog wat vaker oefenen met andere paarden erbij

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 12:09

Juist, een concours is nou niet de aangewezen plaats om te kijken hoe een hengst reageert. Dat zou een drama kunnen worden.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 15:14

Dit topic behandeld geen omgang of gedrag probleem maar is meer een verslag daarom verplaats ik het naar het juiste forum.

OPG-->VVDD