Helaas,
Helaas...
Jullie weten vast nog wel wat ik besteld heb?
Juist, een hengst, een bruine met een smal blesje en 2 witte voetjes.
Ik zal bij het begin beginnen:
Vanmiddag tijdens de Tyrza clinic had ik het er met Jurga over dat Jonkvrouw veel dikker was als Jur voordat ze Wencke kreeg. Volgens Jurga kon dat nooit dus die ging dat even checken.
Toen ik haar een half uurtje later weer sprak zei ze dat Jur veeeel dikker was, ik kon het me haast niet voorstellen maar goed, als zij het zegt

Maar ik had nog een troef!

Het veulen was nog niet geboren dus ze kon nog een X aantal dagen uitdijen en dat zei ik ook tegen Jurga (en Youngster), "Nou," zeiden ze "denk niet dat het nog zo lang gaat duren toch?"
"Zoveel vorderingen maakt ze anders niet" zei ik nog...
Toen kwam de BRILJANTE opmerking: "Ze is anders al flink aan het kegelen"

Dat was dus een uur ervoor nog niet!

Eind van de dag toen iedereen van de clinic vertrokken was begon het echt goed door te druppen en begon ze ook onrustig te worden.
Toen Zep belde om te vragen hoe het geweest was zei ik dat ze wat gemist had en dat ze aankomende nacht ook wat ging missen.
Die is vervolgens toch nog in de auto gesprongen.
Toen ze om een uurtje of 10 hier arriveerde was ik net bezig om de Birth Alarm singel om te doen. We hebben samen de paarden op stal gezet en afgevoerd en zijn naar boven gegaan om nog wat paardenfilmpjes te bekijken van de vroegere toppers van Zep.
Om 01:00 uur waren we wel zo'n beetje door dat materiaal heen en besloten we om wat 'stevigers' op te zetten

Ik stopte de band erin, pakte het ontvangst station van de birthalarm om hem zo neer te zetten dat ik hem al liggend vanaf de bank kon zien. Leg nog even aan Zep uit dat als lampje 2 gaat branden het wil zeggen dat de merrie gaat liggen, en dat bij lampje 3 (die volgt na 7.6 seconden op 2

Ik heb de woorden nog niet gesproken en:
Ja hoor! Lampje 2! Red Alert!
We zijn gelijk opgesprongen en we hadden de deurknop nog niet vast of lampje 3 begonen te flikkeren en het alarm ging af.
Beneden bleek Jonkvrouw al een aardige blaas te hebben hangen, we hebben de boel even schoongemaakt en opengeknipt en gelijk begon jonkvrouw met persen.
Éen wit voetje,
volgende witte voetje verscheen en af en toe het neusje maar ze had er veel moeite mee.
Ik heb dus eerst even het vlies gebroken en heb daarna even een beetje geholpen bij iedere wee.
Aangezien ze bleef staan bij het hele gebeuren heb ik het veulen opgevangen.
Djies wat een gewicht!
Het is echt een joekel! Al helemaal af, je geeft het zo drie weken.
Maar niet wat ik besteld heb

In plaats van een blesje,
een kol en waarschijnlijk een klein snebje,
en geen twee witte voetjes

Vier!
En allemaal tot net iets over de kogel, echt super!
Maar wel een hengst! Hij is echt super! Mooi koppie met fijne halsuitsnijding, hals staat er mooi op en een joekel van een achterhand.
Hij is nog niet echt in de benen geweest maa ris nu nog volop aan het proberen (Vanaf hier goed te volgen

En hij heet:
Who's the Boss
Boss voor intimi

Zometeen eerst even douchen en dan eens zien of hij al in de benen is en drinkt.
Ik heb overigens nog geen digi dus als iemand zich morgen geroepen voelt?