EquiDay Leusden 24 april ... wie is geweest?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

simodi

EquiDay Leusden 24 april ... wie is geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-10 20:55

Ben vandaag een aantal uur op deze NH dag geweest.
Leuke dingen gekocht (mooie touwhalsters en leadropes, boeken) en me wel redelijk vermaakt. ;)

Wie is ook geweest en hoe vonden jullie het?

Saartje08

Re: EquiDay Leusden 24 april ... wie is geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 20:57

IK zou er heen gaan..
Ben niet geweest.
Mensen van mijn stal zijn wel geweest maar die vonden er niks aan.

just_yv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 21:04

Ik ben ook even geweest. Vond het een beetje tegen vallen. Had ook meer kraampjes verwacht waar ik de benodigde spullen kon kopen. Heb alleen een touwhalster en een leadrope gekocht.

Ook de kids vonden er niets aan en verveelde zich al snel dus dan houd het snel op. Beetje zonde van de €7,50 per persoon.

Saartje08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 21:06

Heb ook begrepen dat het geluid heel slecht was en dat het er te roemoerig was.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 21:08

Ik ben er ook geweest, optreden met Shilas en Flip (dat vrijheidsdressuur). Helaas was Shilas enorm opgewonden/bang, hij deed op enkele oefeningen na alleen maar rondrennen.. Heel jammer, maar hij had ook nog nooit voor zoveel mensen opgetreden rondom de hele bak. Flip saved the show, hij vond het allemaal wel best _O- Had gehoopt dat het wat lekkerder ging maargoed, volgende keer beter! :j

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 21:30

Ik ben ook geweest!! :D
Jammer zeg Eva :( maar je hebt je best gedaan toch :D

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 21:32

Ik ben ook geweest.
Het geluid was inderdaad niet zo best en de muziek vond ik vaak hard terwijl er uitleg werd gegeven.

Shilas was de haf?

_Maart_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 21:34

Ik ben de hele dag geweest! Geweldig! <3
Alleen had ik iets meer van de marktkraampjes verwacht en het geluid was niet goed....

Idd jammer van Eva! Maar zoals al gezegd, je hebt je best gedaan, en wat je hebt laten zien, was wel gaaf!
Laatst bijgewerkt door _Maart_ op 24-04-10 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 21:34

Ja Henkje, daar heb je gelijk in!
Shilas is idd haar haflinger, flip haar shet

Maart, ik had er ook iets meer van verwacht eigenlijk!

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 21:51

Klopt, Shilas was de woeste haflinger _O- Ik ben blij dat de dingen díe hij deed toch wel goed gingen! :) Ach, het was ook weer de eerste show in maaaanden en dan opeens met zoveel mensen en 'enge' dingetjes... :+ Natijd nog even wat herhaald in de losrij bak en wat denk je; hij doet het gewoon allemaal _O- clown :+

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 21:54

Om eerlijk te zijn had ik er iets meer van verwacht, we zijn ook niet zolang geweest.
Ik snap dat een groep meiden dit voor de eerste keer georganiseerd heeft, en dat het allemaal erg spannend was.
Maar zover ik meegekregen heb, vond ik het allemaal erg rommelig .. ( Geluid was niet goed, en vond de clinics niet echt leerzaam of iets.. Had wel verwacht dat er echt uitleg en dergelijke bij zou zijn met hoe en waarom's. )
Verder had ik echt zeiknatte voeten van de bodem daar, het was zo vochtig dat het door mijn schoenen lekte..

Verder wel leuke kraampjes, heb 2 touwhalsters gescoord en verder wel een leuke dag gehad, erg mooie paarden gezien ook :) .

senta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 22:32

Sabinee__ schreef:
Om eerlijk te zijn had ik er iets meer van verwacht, we zijn ook niet zolang geweest.
Ik snap dat een groep meiden dit voor de eerste keer georganiseerd heeft, en dat het allemaal erg spannend was.
Maar zover ik meegekregen heb, vond ik het allemaal erg rommelig .. ( Geluid was niet goed, en vond de clinics niet echt leerzaam of iets.. Had wel verwacht dat er echt uitleg en dergelijke bij zou zijn met hoe en waarom's. )
Verder had ik echt zeiknatte voeten van de bodem daar, het was zo vochtig dat het door mijn schoenen lekte...

Dan ben je naar een andere Equiday geweest dan ik..... die bak was droog en stoffig!!
Verder is deze dag georganiseerd door twee zeer enthousiaste mensen van het nhforum ondersteund door vrijwilligers. Het is géén grootschalig commercieel evenement. De demo's vond ik goed en droegen duidelijk de boodschap van de dag uit:"Do it for the horse!"
Op NH gebied zul je lastig iets beters kunnen vinden in Nederland. Het geluid was niet geweldig maar verder was de organisatie prima, alles verliep volkomen volgens draaiboek.
Van de mensen die meer verwacht hadden ben ik eigenlijk we benieuwd wat je dan wel verwacht had....

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 22:33

Ik zat al te twijfelen of ik mn post moest plaatsen .. Dacht al wel dat ik er redelijk wat commentaar op zou krijgen ..

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 22:34

iedereen mag een mening hebben toch? :D

senta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 22:38

Sorry, ik ben ook moe na een hele dag hard werken als vrijwilliger. Maar ik ben echt wel benieuwd met wat voor verwachting mensen dan naar zo'n dag komen en of ze zich van tevoren gerealiseerd hebben wat de context was.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 22:43

senta schreef:
Sorry, ik ben ook moe na een hele dag hard werken als vrijwilliger. Maar ik ben echt wel benieuwd met wat voor verwachting mensen dan naar zo'n dag komen en of ze zich van tevoren gerealiseerd hebben wat de context was.

Wij hadden gehoopt dat er een stuk meer .. uitleg? bij zou zijn.
Bijvoorbeeld, Betsie doet oefening A met haar paard Henk. Henk zou bij deze oefening zus en zo moeten doen, maar Henk doet dit niet. Hierdoor doet Betsie dit en dat en blablabla.
Zoals bij die wedstrijd van niet om prestaties, maar de band met je paard. Iedereen deed het anders, en ik zou wel graag willen weten WAAROM ze voor die methode kozen etc. Ik was nu gewoon aan het kijken naar combinaties tussen mens en paard die gewoon hun ding deden, om het even plat te zeggen . Ik had liever echt .. Echt de leerzame demonstraties..
Maar misschien heb ik die net gemist ofzo ;) .
En de bak was wel droog, maar het loop stuk er om heen, ik had echt gewoon natte voeten ..

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 22:45

Ik wil ook zeker de vrijwilligers en de organisatoren niet afkraken, ik zou het zelf niet zo neer kunnen zetten, alle respect hiervoor!
Het was enkel niet wat wij dachten dat het zou zijn, dit maakt het er voor een ander bijvoorbeeld niet minder leuk of mooi om :) .

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-10 22:47

Ik vond het sowieso al leuk dat er iets op NH gebied georganiseerd was.

In mijn directe omgeving zijn nauwelijks mensen die ook aan NH/grondwerk/Parelli doen.
Het is dan leuk om te zien hoe anderen met hun paard bezig zijn.

En heb toch wel leuke dingen kunnen scoren bij de diverse stands. ;)

Begrijp ik het goed dat dit de eerste keer was dat dit evenement georganiseerd werd?
Misschien levert dit topic dan wat leermomentjes op voor de organisatoren voor een volgende keer, want het lijkt me wel voor herhaling vatbaar.
Ik had nu de indruk dat dit vooral bedoeld was om een algemene indruk te geven van de verschillende dingen op NH gebied, zonder er diep op in te gaan of per onderdeel diepgaande uitleg te geven. Dat zou voor een volgende keer wel leuk zijn, dat per onderwerp er ook echt uitgelegd en gedemonstreerd wordt wat het is en hoe het werkt, meer het idee van clinics zeg maar.

senta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 22:56

Bedankt, duidelijk! Meer het idee eigenlijk van een clinic dan een demo.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 22:59

Yes precies. Ik kwam echt met de intentie om écht te gaan leren zeg maar, ik wil graag meer met parelli en NH doen enzo. En ik dacht echt voorbeelden te krijgen en uitleg :) . Maar inderdaad, het was sowieso al leuk dát er wat georganiseerd was, en we zijn ook echt weggegaan met heel veel spullen en een lichte portemonnee, hahaha :D .

janneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 09:45

ik ben ook geweest met een stalgenootje.
wij vonden het ook niet zo veel aan.
miste de uitleg waarvoor ze bv dingen zo deeden enzo(hetzelfde wat hierboven al beschreven is)
verder vieze stoffige en aan de andere kante drassige bak kan de organisatie ook niets aan doen bodem bij nimmedor is gewoon slecht.
het geluid was erg slecht hoorde bijna niets van de uitleg die mensen gaven,jammer.
en het was mischien een idee de kraampjes buiten neer te zetten dan was het minder roemoerig,en dan hoorde je mischien meer van de uitleg die mensen in de ring gaven.
ik hoorde gisteren wel dat het de eerst keer was dat ze zoiets organisieerde dan hebben ze het nog fantastich gedaan hoor al het begin is moeilijk,vooral zo`n evenement organiseren.
het scheelde dat het 10 min rijden was anders hadden we wel een beetje gbaald van de kosten van de benzine.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 09:56

Ik ben ook even geweest met een paar vriendinnen. Had ook gehoopt dat het meer was. Maar waarschijnlijk was het leuker voor mensen die echt nog willen beginnen met parelli. Vond persoonlijk het niveau van de clinics wat te laag... Ik heb overigens geen 'methode' nodig om met mijn paardje lekker bezig te zijn, of om zonder zadel of hoofdstel te rijden. Het ei van columbus is toch al uitgevonden, het moet alleen verder in detail uitgewerkt worden... en dat werd naar mijn idee niet zo goed gedaan...

Ditzelfde vond ik ook bij de andere NH dag. Heb nu wel wat meer gezien van parelli, en ondanks dat ik er sceptisch tegenover blijf staan heb ik er wel een klein beetje van geleerd. ;) Maar het geluid was idd zeker achteraan bij de kraampjes erg slecht.

Vond de NH challenge ook niet zo'n succes, bij sommige paarden vond ik er niets vriendelijks aan...

Overigens wel een dikke pluim voor de organisatie en vrijwilligers, want het was verder wel super geregeld!

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 10:02

Ik was er ook! Ik heb je helemaal niet gezien Adrienne!

Ik vond het erg leuk, het geluid was idd niet altijd goed maar alsnog ben ik weer heel erg geinspireerd en heb ik een hoop leuke dingen gezien. De challenge vond ik erg leuk bedacht en opgezet maar hier mochten ze wel wat meer uitleg geven, de jury vooral, zodat wij ook konden leren van 'fouten' van de delnemers. En het lijkt me prettiger kijken als ze omstebeurt hun ding lieten zien ipv allemaal tegelijk, dit keek heel rommelig. Maar misschien kon dat niet in de planning oid. Volgend jaar wil ik misschien wel meedoen ook! :D

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 10:16

Ik ben ook geweest en heb het echt onwijs naar mijn zin gehad.

Leuk opgezet, aardige mensen bij de stands die graag uitleg gaven. Het geluid was soms wat minder, maar ik heb alles goed kunnen volgen :)

Volgend jaar weer hoop ik :D

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 10:24

ik vond het ook enorm leuk! :D Dat sommige dingen misschien niet helemaal goed liepen, OK, het is een eerlijke keer :) Maar alle deelnemers etc. deden hun best en ik was soms écht verbaasd met dat Parelli, zó braaf en kalm, echt complimenten!