Enkele vragen onderlinge wedstrijd.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kelly_Utah

Enkele vragen onderlinge wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 23:00

Een beetje een vage titel, maar wanneer moet je met een wedstrijd nou precies doorzitten?
Net een paar passen voor de 'letter' of na de letter.
En hebben jullie tip's om een drammerig paard na de galop rustig te houden?
En nog eentjee.. Hoe kan je met een onderlinge wedstrijd het beste knotjes maken? Naald en draad of stiekjes??

Xj Kelly

Renske_W

Re: Enkele vragen onderlinge wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 16:29

Ik ga altijd voor de letter doorzitten.
En vlechten dat ligt eraan wat je zelf makkelijk vind.
Ik kan met alleen stiekjes geen fatsoenlijke knot maken, dus ik vlecht altijd met naald en draad.
En over dat drammen, veel overgangen rijden, paard goed sluiten, met losrijden en trainen ook, zet 'm op de volte, dan moet hij vanzelf al terug komen in tempo als je de volte gaat sluiten.

Kisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 17:09

Ik ga ook voor de letter doorzitten.
En van de knotjes is verschillend per paard, bij de een is het mooier met naald en draad en bij de ander met elastiekjes. :)

kelly_Utah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-10 17:59

De manen zijn vandaag heel kort geknipt, net iets te kort...
Dus knotjes zal lastig te maken zijn volgens mij.

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 18:04

Als er staat B-E-B grote volte doorzitten, dan betekend dat dat je op B gaat doorzitten, dus niet ervoor en al helemaal niet erna. 1 of 2 passen ervoor kan nog wel, maar eigenlijk gewoon precies op B. Proef even goed doorlezen dus en goed luisteren naar je voorlezer :)
Over het doordrammen: consequent zijn, terug is terug, rustig is rustig.. veel overgangen, schakelen. Dit moet je in je training eerst goed hebben voordat je een wedstrijd begint (onderling is natuurlijk mooi om te oefenen).
En dan de knotjes, tsjah als de manen echt te kort zijn om er een vlechtje in te maken, dan zou ik gewoon niks doen. En anders dus met naald en draad als je weet hoe dat moet, is wel een heel karwei, elastiekjes is makkelijker en kan ook best mooi wezen hoor :)

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 19:43

Over dat terugnemen naar de galop: Probeer eerst goed te verzamelen in de galop, dus buitenteugel ophoudingen maken, iets zwaarder gaan zitten en die ophoudingen herhalen. Als je overgang naar draf rustiger is, zul je merken dat de draf daarna ook al minder 'rennerig' is. Maargoed, dat is in de training ook een kwestie van veel herhalen voordat het lukt. :)

En inderdaad over het doorzitten; Als er staat B grote volte doorzitten, moet je bij B gaan doorzitten. Soms staat er ook; voor E doorziten, en dan kan je gewoon een paar passen voor E gaan doorzitten. Moet je dus goed luisteren, proeven van te voren even doornemen zodat je weet wanneer je wat kan verwachten.

Veel succes met je onderlinge! :D

santos17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 23:02

Het ligt aan de pony of je hem met naald en draad vlecht of met stiekjes ik vind het meestal mooier om roosjes te maken (met naald en draad) krijgt je pony een dikkere nek van

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 00:28

B-E-B doorzitten dan moet je bij B door gaan zitten. Bij B afwenden en arbeidsstap is IN de wending gaan stappen. Het wordt wel duidelijk vermeld. Vòòr B doorzitten/ B-E-B doorzitten enz enz.

Na de galop een drammerig paard rustig houden lijkt mij vooral veel oefenen! Veel doen dus! Bv na de galop, gelijk stappen, halthouden etc.

Ik vlecht met elastiek. Vind ik handiger en steviger. Puur smaak. Alles mag :)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 13:00

WD --> MA

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 14:22

Ik kom bijna altijd precies uit bij de letter en dan kan ik gaan doorzitten dus echt op de letter.
Zorg dat je paard goed naar je luistert en bereid je overgang goed voor.
En ik vind naald en draad rot ook omdat ik eerst heel hard zou moeten oefenen zou ik het mooi willen hebben,
dus ik doe altijd stiekjes en krijg altijd complimentjes,
nu doe ik eigenlijk altijd hengstenvlecht dus word zowieso een beetje moeilijk om met naald en draad te doenXD