Die van Magic is niet zo heel speciaal hoor!
We stonden al een tijd op een soort jeugdmanege met onze pony toen er andere eigenaren in de manege kwamen. Toch wat meer sport gerichte mensen. Hij was springruiter en zij was dressuuramazone.
We kregen ook les van de eigenaresse en kwamen er steeds meer achter dat we niet veel hoger zouden komen dan L-dressuur met deze pony. Mijn zus was ondertussen M, maar dat was absoluut geen succes, de pony kon die buigingen simpelweg niet.
Na veel denken hadden we besloten om de pony te verkopen en een paard te kopen. Eerst hadden we wel interesse in een merrie die daar op stal stond en M-dressuur was, maar we wilden ook een paardje om mee te springen. Die merrie had daar alleen niet veel plezier in, dus hield het voor ons op.
Toen kwam de handelaar (springruiter) met het idee om een 'groen' paard te nemen. Die zijn vaak wat goedkoper en hij dacht dat we wel handig genoeg waren.
Eerst had hij een schimmel op het oog (ik houd helemaal niet van schimmels

Daarna kwam hij met een Belisar merrie thuis. Alleen werd die alweer verkocht toen ze nog in de trailer stond!!
Als laatste kwam hij met een andere Belisar-merrie aan, Magic. Ook zij was al bijna gelijk verkocht, maar dit keer hebben ze haar gehouden voor ons

Ik weet nog heel goed dat ze haar voor ons uit stal haalden en wij buiten stonden te wachten.
Het was liefde op het eerste gezicht

Ze heeft los in de bak gelopen en mijn zus heeft er na een paar dagen een keer opgezeten. Ze was toen ze kwam 10 dagen zadelmak.
Ik was iig helemaal weg van haar en nog steeds, ik zou niet weten wat ik zonder haar moet doen (klink ik nu als een penny-meisje?

Dit is alweer 6 jaar geleden....