Gisteren ging ik weer rijden op de manege en daar hoorde ik een verschrikkelijk verhaal, mijn lieve Dustin gaat binnenkort met nog een ander manege paard naar het weiland en zullen daarna nooit meer terugkeren. Nee, ze worden niet verkocht hoor maar worden ingeslapen.
Van Woody begrijp ik het wel, die liep echt op zijn laatste benen maar van Dustin niet. Nou ja, hij heeft veel last van zijn voorbeen en valt daarbij in de les erg vaak maar ik daar is vast wel wat aan te doen denk ik dan. Ik begrijp van een manege dat je zo'n paard dan wegdoet omdat niemand er meer op durft te rijden en zo'n beesie dan 6 van de 7 dagen alleen maar ik zijn box staat. Het is natuurlijk een onveilig idee voor mens en paard. Hij is voor de rest helemaal niet ziek en zou zo nog velen jaren vooruit kunnen gaan. Gisteren liep hij ook nog gewoon mee in de les.

Ik vind het echt zo zielig ook te weten dat hij niet echt ziek is.
Ik zei ook al van; waarom verkopen jullie hem gewoon niet en het antwoord wat ik kreeg was; Je kan geen hoge prijs vragen voor zo'n paard en stel als we het doen komen er op dat paard met zo'n lage prijs alleen maar kopers op af met slechte bedoelingen.

Ik heb het geld niet voor een paard, en daar baal ik erg van maar als een van jullie op zoek is naar een lief en leuk gezeldschapspaard laat het dan niet om even te gaan kijken op manege Hippisch Centrum Hillergersberg aan de Rottekade in Rotterdam-Hillergersberg.
Groetjes