Probleem-pony?meestal zijn de mensen het probleem!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 14:34

Ervaring met probleempaarden kan niet naar mijn idee als je rond de 16 bent. Met alle respect: misschien kun je aardig rijden, misschien heb je ervaring met een bokkend of steigerend paard of eentje die bijt. maar ervaring met probleempaarden krijg je alleen door er heel veel te zien. Daar heel veel van te leren en vooral te leren wanneer je moet stoppen!!!! Bijvoorbeeld omdat het karakter van dat paard niet past bij het jouwe, omdat het te gevaarlijk is, omdat het probleem lichamelijk is of in het karakter zit, of omdat jij niet met een bepaald probleem om kan gaan. Zo ken ik iemand die vreselijk goed is met het oplossen van allerhande steigergedrag, maar nooit nooit nooit op een bokkend paard wil zitten, of een paard dat rechtstreeks aanvalt. In het ene geval gaat ze tegen wil en dank klemmen en trekken (gewoon door haar eigen angst, in het andere geval doet ze altijd die stap opzij, ook door haar eigen angst). Dit soort paarden verwijst ze dus altijd door als haar gevraagd wordt hier mee te werken.

Kortom: ik ben het met de vorige schrijvers eens: je moet een dosis gezonde levenservaring hebben voor je uberhaupt iets met probleempaarden zou mogen doen...

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 08:54

Ik ben het eens met Anya, Gijsenkim en Runningkawa. Ik heb de overige topics ook gelezen en ik sta verbaast van wat ik las. Het rijden van probleempaarden is zo vreselijk riskant. Zelf weet ik maar al te goed hoe gevaarlijk het kan zijn. Dat ik hier uberhaubt nog zit is een klein wondertje. Op m'n arm en been staan overigens de littekens van een paard dat direct in de aanval ging. En wat Anya zegt klopt helemaal. Ken je grenzen! Zelf heb ik behoorlijke klappen in m'n rug gehad door een bokkend paard. Dat probleem was heel duidelijk lichamelijk bij het paard en ik ben ook meteen gestopt. Zelf moet ik ook nog gruwelijk veel leren en ik leer elke keer weer.

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 12:26

Wel zo prettig als je iets van een andere site afhaalt (wat niet eens mag) dat je er dan een bronvermelding bij zet. Nu lijkt het alsof dit jouw verhaal is maar dat was waarschijnlijk ook de bedoeling Verward

Ik heb een probleempaard gehad, ik was rond de 20, het was niet mijn eerste paard en het was ook niet mijn bedoeling. Verwaarloosd was ze niet, mishandeld volgens mij ook niet. Ze had een kronkel en die kronkel heeft me behoorlijk in gevaar gebracht. Ik heb haar dan ook uiteindelijk weggedaan. Ik heb het geprobeerd maar helaas. Ik was volwassen toen ik haar kocht, als ik minderjarig was geweest was ze al veel eerder de laan uitgevlogen want mijn ouders vonden het maar niets.

Reken maar dat mijn dochter zolang ik er iets over te zeggen heb niet op gevaarlijke paarden stapt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 15:42

Citaat:
Ik ben het eens met Anya, Gijsenkim en Runningkawa

Heb ik me bewust niet gemoeid hier, staat mijn naam er toch tussen Haha!

Maar ik denk dat er hier veel verwarring is tussen een echt probleem paard, of wat vlug door sommige ruiters een "probleempaard" word genoemd.
Vele hebben nog nooit een echte K.u.t. knol gezien, maar een iets snellere als de doorsnee manege knol Lachen
Zeer groot verschil imo

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-03 17:19

Hoi
Sorry ik ben een tijdje niet meer op bokt geweest, ivm dat m'n paardje een btje ziek is Boos! daarover een ander toppic

Over dit toppic, dat is een verhaal van iemand anders, dat je er een bron bij moest zetten wist ik niet zolang ben ik nog niet op bokt, maar iig sorry daarvoor, verder wilde ik alleen hiermee zeggen dat meestal de ruiter de "" kronkol"" is snap je dat bedoelde ik met ze verdienen een 2e kans want soms ligt het gewoon niet aan de pony.. dat vind ik gewoon sneu.. maarjah ik moet weer gaan bdankt voor de reacties en ik zal binnenkort wel "" mijn ervaringen"" vertellen Lachen

Doeidoei xxx

Cowgirl

Berichten: 23749
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 18:41

Citaat:
Kevin, kwpn-er van 1.75m vroeger mishandeld, geestelijk en lichamelijk (niet om interessant te lijken, ben er zelf bij geweest, meerdere malen) heb ik bij zijn vorige eigenaars weggehaald om hem een 2e kans te geven.......Resultaat in 1.5 jaar tijd, 3x bebroken pols links, 1x gebroken pols rechts, 1x zwaar gekneusde enkel, 1x teen half eraf (nu misvormd, loopt moeilijk, komt niet meer goed) 1x zware hersenschudding, 1x neusschotje bijna mijn hersenpan in en jawel weer een zware hersenschudding en ontelbare bijt wonden


Sorry dat ik het zeg, maar dat je je zo in de kreukels laat helpen door een paard.
Dat is echt vragen om moeilijk heden, je mag blij zijn dat alles best is afgekomen.
Ik kan er dus niet bij met mijn pet dat mensen hun leven gewoon wagen voor een paard. Beseffen die dan niet hoe belangrijk het is een gezond lichaam te hebben.?
Jullie moeten het zelf weten maar straks niet zielig lopen doen als het ECHT een keertje fout gaat.
Ik sta echt met mijn oren te klapperen.

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-03 00:18

sluit dit toppic maar word weer zo een ruzie toppic daar heb je niets aan.
Kind regards liss