paard rijden met hoepel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

YelaBrenda11

paard rijden met hoepel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 15:13

ik weet niet of het hier goed staat hoor , kan hij anders verplaatst worden?

om te beginnen; ik rijd sinds kort bitloos en af en toe met een halstertouw om de hals .

alleen wil ik eens met een heuse halsring gaan rijden , maar omdat die nogal prijzig zijn -en ik ook heb gehoord in een vorig topic- of ik ook met en hoepel kan rijden . het materiaal is naar mijn idee wel met elkaar te vergelijken . en ze zijn minder duur , als het al niet gaat , heb ik maar 4 euro verspilt i.p.v 30 . is het een idee om eens te rijden met een hoepel ( ik bedoel dus ; zo'n circel uit de speelgoedwinkel.

femke

NewYork

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 15:21

dan zou ik zelf liever een halstertouw wat niet snijdt (dus een stevige/leadrope, geen goedkope) blijven gebruiken..
hoepel lijkt me nou niet echt lekker zitten voor een paard.. én gevaarlijk als je hem loslaat en je paard doet zn hoofd naar beneden..

Bianc_Sten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 15:25

NewYork schreef:
dan zou ik zelf liever een halstertouw wat niet snijdt (dus een stevige/leadrope, geen goedkope) blijven gebruiken..
hoepel lijkt me nou niet echt lekker zitten voor een paard.. én gevaarlijk als je hem loslaat en je paard doet zn hoofd naar beneden..

Helemaal mee eens

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 15:26

ja, ik zou ook niet met hoepel gaan rijden. Halstertouw (stevig) is toch ook goed?

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 15:28

Hoihoi,

Het is bij een neck ring belangrijk dat je de goede maat hebt.
Omdat je 'm op de goede plaats op de borst of nek moet kunnen leggen.
Met een slap halster gaat dat niet (goed). Al kun je met een halstertouw natuurlijk ook prima rijden hoor.
De fine-tuning is alleen wat lastiger daarmee.

Een goeie neck ring kun je ook gewoon op maat maken, een hoepel niet.
Kijk anders even in het Natural Forum, daar kun je hier wel een boel topics over vinden.

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 17:51

een hoepel heeft een paard geen last van , omdat het gewoon glad materiaal is . wel heb je er meer mee te zeggen , dan waarneer je een haltertouw of cordeo gebruikt. overigens lijkt het me wel handig als je het spul wat eromheen zit eraf haalt. maar volgens mij is het wel te vergelijken met een halsring . alleen is het jammer dat het om één maat is .

verder , iedereen bedankt voor de reacties ! en ik kan sommige reacties wel begrijpen , want het klinkt bizar , rijden met een hoepel ! dat snap ik !

ik kan altijd proberen hem te gebruiken en daarnaast ook m'n bitlose hoofdstel indoen , voor het geval dat . in dat geval lijkt me dat er weinig kan gebeuren .

YelaBrenda11

Re: paard rijden met hoepel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 17:55

verder rijd ik ook wel eens met broekriem/ stijgbeugelriem . maar denk dat ik met halsring / hoepel toch nét wat meer controe over haar heb .

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:59

Dit is meer iets voor YRT.
Daarom van RT-->YRT.

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 21:44

oke , ja dat kan ook natuurlijk , kon niet echt een goede plek vinden op te plaatsen , maar dat is ook prima!

isis_karel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:26

nou als je het met een hoepel doet (raad het niet aan) zo een gladde ronde en niet zo een harde plastice dubbelrand t is niet mijn paard maar ik zou hget met halstertouw blijven doen

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 18:08

isis_karel schreef:
nou als je het met een hoepel doet (raad het niet aan) zo een gladde ronde en niet zo een harde plastice dubbelrand t is niet mijn paard maar ik zou hget met halstertouw blijven doen

ik snap je reactie wel , maar met halster/broekriem/stijgbeugelriem heb ik echt minder te vertellen . ik denk erover om toch eens de gaan kijken naar een stevige , goede halsring .

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:12

Mijn pony is ook wel eens gereden met een hoepel hoor! Toendertijd was er niet eens een halsring! Nooit geen problemen mee gehad!

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 18:39

oke , het lijkt mij dat het dezelfde werking heeft als een halsring , kan het altijd proberen natuurlijk ! als het niet gaat , heb je maar 4 euro weggegooit i.p.v 30 !

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:53

ik rij gewoon met een stevig (katoenen, zodat het niet kan snijden. branden of irriteren) halstertouw om de nek. wil prima :)

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:58

Fijne van een echte halsring is dat ie flexibeler is. Je kan m nog een beetje samen knijpen. Ook kan je een echte halsring in groote verstellen.
Een hoepel lijkt mij veel te rond waardoor de commando's toch minder goed doorkomen.

Natuurlijk kan je het gewoon uitproberen maar mijn halsring was z'n geld toch wel waard :D

rodoldeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 13:51

een hoepel?! nej, dat lijkt me niks, gewoon met een halstertouw of iets anders stevigs en een circel van maken. Ik geloof dat je bij de gamma ook wat steviger touw kan kopen dat niet snijd misschien kun je dat proberen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 15:38

Ik zou het risico niet nemen. Dan betaal ik liever 20 euro voor een goede stevige halsring, dan straks een ongeluk te krijgen omdat je liever geld wilde uitsparen :)