Ik wil eerst de klik, maar..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LYSANNO

Ik wil eerst de klik, maar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 19:54

Heey hoi, ik weet niet of het hier goed staat.
Ik rij op een handelstal dus allemaal verschillende pony's.
Erg leerzaam, moet goed in je schoenen staan, met veel pony's overweg kunnen, en eigenlijks op elke pony stappen en goed weg rijden en verder trainen omdat ze over een weekje alweer weg gaan.
Ik ben 15 en ik rij eigenlijks altijd al bij handelaren (geen andere keus eerlijk gezegt!)
Dus weet wel dat hun dit doen om er geld mee te verdienen en dat ze dus een goeie bijrijder moeten hebben die geen probleem heeft met pony's de eerste keer al gelijk aandrijven en galoperen omdat ze snel ook weer weg moeten. En natuurlijk niet aan pony's hechten.
Maar dan denk ik, ben ik in hemelsnaam wel geschikt voor dit?
Ik hecht me onwijs snel aan pony's (de leukste dan hé, de mindere niet hihi) en als ze dan weg gaan heb ik wel zeg maar ''pijn'' ik huil dr niet om enzo, maar zit wel telkis te denken..
En ik wil eerst de klik hebben, dus eerst gewoon de eerst paar keren stappen, en dan pas beginnen met draven en galoperen. En ik bedoel niet precies de klik maar wel het gevoel hebben ''dit zit goed en ik voel me vertrouwd'' Ik kan gewoon niet opstappen en gewoon net doen of ik die pony al jaren ken.
Ik ben helemaal niet bang aangelegt en ik stap ook gewoon echt wel op elke pony hoe gek die ook doet.
Maar ik ga pas draven als ik (eigenlijk wij, de pony en ik) de klaar voor zijn.
Ook al rij ik op een pony die in maneges heeft gelopen en super braaf is, ik ga nooit de eerste keer draven. Ik wíl gewoon eerst die gevoel hebben nu zit het goed. Maar hun verwachten natuurlijk wel van mij (ook gezegt) dat ik de pony's wel goed rij en alles bij langs ga (stap, draf & galop) omdat de pony er niet te lang moet staan en als ze proef rijden niet dat ze met die personen in galop dr van door gaan omdat ik dat nog niet gedaan heb. Maar toch is het leuk daar en leerzaam.
Wat zouden jullie doen in mijn positie? Of toch stiekem wel je ogen open houden voor een vaste pony?

Oja en nog een klein vraagje: Wat doe je tegen beugels die te lang aan voelen maar al hartstikke kort zijn? :+

Caressaaa

Re: Ik wil eerst de klik, maar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:21

Als ik jou was zou ik daar blijven maar ondertussen gewoon kijken en rondvragen of er niet ergens een leuke manege zit of iemand die een verzorger voor zn pony nodig heeft. en heel misschien sparen voor een eigen of lease pony? Ookal duurt dat heel lang :P
En over die beugels: Gewoon korter doen. Als ze te lang voor jou zijn moeten ze korter ookal zijn ze al heel kort. Want heel kort is dus blijkbaar niet kort genoeg :P

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:26

Zo is het nou in die handel.
Zelf heb ik er niet zo'n moeite mee.
Ik werk met dieren, en ook die gaan weer na een korte tijd weg.
Dan moet je je maar bedenken dat er dan een ander veel plezier van gaat hebben.

Je kan best een klik hebben met een dier en weten in je achterhoofd dat zo'n dier toch weer weg gaat.

Caressaaa, als ik dat advies zou opvolgen zit ik met mijn knieen in mijn oksels.
Het went hoor, ik ben zelf ook nogal van de korte beugels maar ik zit nu wel iets langer.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 23:12

Dit is meer iets voor YRT.
Daarom van RT-->YRT.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 23:25

Ik denk eigenlijk dat als je zo wilt rijden dat je dan inderdaad op zoek moet naar een eigen pony :)

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 12:03

ik denk dat jij beter een vaste pony kan hebben.
voor een handelaar is het geld verlies om paarden te lang te hebben.
ze eten toch en poepen ook.
als je er wil blijven dan zou ik gewoon vanaf keer 1 dat je opstapt echt gaan rijden,
je leert er meestal veel van.

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 12:08

ik ga vandaag ook op een nieuwe.
Ga alles bij langs. Stap, draf, galop. Probeer het gewoon.

Gina_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 20:30

misschien dat de beugels op een ander zadel niet zo kort lijken

Nancy_Coco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 20:35

en hoe ging het vandaag?
Ik zou ook gewoon voor een vaste pony (vezorg/lease of eigen) kijken en dan gewoon dit echt als ''werk'' zien :j

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 11:34

Gister ging het wel oke, heb stap en draf gedaan, wat voor mij al een grote stap is eigenlijks. Galop nee, voelde me nog niet zo goed daarbij.. Verder ging het gewoon opeens heel erg vertrouwd, waarschijnlijk omdat dit de eerste keer weer was dat ik op een gewoon lieve pony rij. :)
Trouwens topic mag wel gesloten worden.. Moet hier toch echt zelf overheen komen en het werkt wel.. :)