Hierbij wildde ik een paard leuke foto's plaatsen van 1 van de laatste weken dat mijn lieve merrie onder het zadel is bereden en foto's van mijn laatste wedstrijd. Helaas is ze na deze periode slechter gaan lopen en bleek ze na 7 maanden onderzoeken artrose te hebben. Ze mag nu van haar leventje gaan genieten
zij wordt bijna 16.... wed oen momenteel aaleen nog stapritjes maar proberen met hoefschoenen en glucosemine het weer wat op te bouwen. maar veel zal ze niet meer kunnen done.
Wat zonde, want eigenlijk is zij nog te jong om met pensioen te gaan. Ik hoop voor je dat je toch nog wat met haar kan doen met de glucosemine. Ik hoor daar wel goede berichten over.
Weet niet in hoeveree ze artrose heeft, maar is de A de B manier niet iets voor jullie? Vriendin van mij doet dit ook met haar merrie en die rijden weer 'gewoon'. Merrie is wel iets jonger (12) maar heeft hoefkatrol, kootatrose, kogelatrose ed
Kimmie88 bedoel je Antoin de Both? Ik doe nl.rechtrichten volgens de methode van Marijke de Jong en dat klopt dat paarden met artrose daar baat bij hebben.
Hoi bedankt voor jullie tips. !! Ikheb al een tijd lesgehadvan Antionne de bodt zelf. Iedere maand 1 keer en iedere week van mijn instructrice die gediplomeerd is volgens die methode. Ik kwam er ook pas achter toen ik al 6 maanden op zijn methode reed. dus helaas is dit werk gewoon te veel voor der. maar 1 a2 keer per week kort buitenritje kan ze nog wel aan.
kimmie88
Geplaatst: 17-03-10 18:47
Oke, sorry, wist niet dat je die methode al geprobeerd had... Probeerde met een idee te komen haha
Succes en geniet van die ritjes die je nog WEL kunt...Denk niet te veel aan wat NIET meer gaat. Denk daar alleen positief aan terug aan wat je bereikt hebt.
ik geniet nog zeer van der !! ze wil zelf ook nog wel graag lopen. ze is er ook nog noooit echt kreupel op geweest... alleen maar dikke benen. Maar ik geniet zeker nog van haar !! en fanantiek rijden doe ik nu weer op een manege.
Cynt_K
Geplaatst: 25-03-10 14:41
P_Tries schreef:
Hej mandy,
Leuke foto's.. Helaas dat ze artrose heeft gehad.. Maar gelukkig kan ze nog wel door zonder al te veel pijn. Samen met nikita op het land...