Ik heb een wereldpaard...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Ik heb een wereldpaard...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-03 10:20

Voel me echt reuze-trots vandaag. Nynke en ik hebben maar eens een dagtocht gemaakt met Bliksem (Gelderse merrie v/d pensionstalhouders waar Nynke op rijd) en Rowan (mijn paarden-maatje van net 5) om te testen of we alles okay hebben voor de 7-dagen durende Veluwe Trail expeditie begin Augustus.

Het werd dagtocht 5 van de Veluwe Trail, vanuit Otterlo met uitgebreide stop bij de Panaoramahoeve in Bennekom, waar de paarden in het paddock konden terwijl wij poffertjes aten Lachen

Rowan is prima in conditie (ik train al een paar maanden op voor de trektocht, heb veel tijd op het moment) maar Bliksem wat minder, dus we hielden haar goed in de gaten om te zien of ze het volhield. Niets aan de hand - ze liep de hele dag door monter te stappen en leek het prima naar haar zin te hebben.

Ik koos dagtocht 5 omdat je in het zuidelijke stuk 2x onder de A12 doormoet, en dat wilde ik graag oefenen. Rowan is niet zo'n paniekvogel, maar hij is rond-om beslagen en die echooos maken een hoop herrie.

Vond 'ie heel niet erg, tot mijn grote trots. Daarna de spoorwegovergang (utrecht-Arnhem, heel druk daar) wat ook voorbeeldig ging - ze bleven rustig wachten en keken niet op of om zelfs toen de bellen rinkelde toen ze nog aan het oversteken waren.

Op de Panoramahoeve uitgebreid pauze gehouden, ze hebben daar een fijne paddock dus zadels eraf, emmer water erbij, en wij lekker op het terras.
Les 1: een borstel is absoluut nodig als je van plan bent de zadels eraf te halen. Gelukkig hadden ze al een tijdje in de zon staan drogen voordat ze gingen rollen.

De paardjes hadden het prima naar hun zin, dus wij namen de tijd voor poffertjes en koffie. Heerlijk op het terras vanwaar we hun streken konden zien.