Eerst hadden we een flink aantal dagen slecht weer, daarna ging ik een week naar Zweden en ook de laatste dagen was het slecht, dus heb ik gisteravond Isolda pas weer goed bekeken.
*zucht* Vet.... Vet en nog eens vet... Ze had een buik, er kan nu echt wel een veulen uitkomen, haar hals was nog meer mega als dat ie normaal al is en bovenop haar kont zit een geultje.

Mijn vader zei nog heel enthousiast "Nee hoor, Berber en Isolda zijn niet zo dik geworden hoor!" Berber valt inderdaad mee ja...
Dus Isolda ging gisteravond weer eens flink aan het werk. Aan de longe, eerst los want ze was behoorlijk stijf. Later bijgezet en ze had idd behoorlijk medelijden met zichzelf

En het kan de komende tijd alleen nog maar erger worden, want ik heb al een plenning gemaakt

's nachts staat ze vast, zodat ze nog maar van 'sochtends 8 tot 's avonds 8 in het gras staat. (kort gras)
Iedere avond flink aan het werk en zodra ik het een beetje kan combineren met mijn werk gaat ze 's ochtends nog aan de longe. (alhoewel dat mar 1 of 2 keer in de week gaat lukken)
Dan moet het toch lukken om haar weer redelijk in vorm te krijgen.
Vanochtend heb ik Udinde opgezocht, want die kon ik eergisteren niet vinden in het Natuurgebied. Nu stond de kudde gelukkig vooraan en kon ik haar even goed bekijken. Ik heb haar maar twee weken niet gezien, maar ze is alweeeeeer veranderd!
Toen ik aankwam lag de hele kudde te slapen, 15 paarden lagen languit gestrekt in de zon en de rest stond er omheen. Heel mooi gezicht, je ziet dan echt hoe zo'n kudde werkt.
Udinde is wat gegroeid, zit prachtig in het haar en is vooral krachtig geworden. Dat geren en gestoei in de duinen met haar vriendjes doet het echt goed

Dus dat maakte een boel goed gelukkig, eentje die er wat minder uit ziet en eentje die er perfect uitziet..... Dat heft elkaar wat op