Ik voel me een beetje bekocht!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lein82

Ik voel me een beetje bekocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 21:45

Ik wil even mijn beklag doen hoor |o

Ik wil voor mijn paard een menwagen kopen. Ik heb al enige uren op internet erop zitten om een leuke wagen te vinden. Vorige week zag ik een leuke staan en na enig mail verkeer was mijn bod geaccepteerd.

Ik natuurlijk hartstikke blij en heb plannen gemaakt om er vandaag om te komen (auto geregeld, stalling voor de kar, aanhanger, chauffeur en vrij gevraagd van mijn werk)

Ik heb de verkoper toen gevraagd om de maten door te sturen zodat ik de juiste aanhanger mee zou nemen en dus niet voor de kat zijn viool zou rijden.
de verkoper gaf aan dit de volgende dag te doen.

Hierna heb ik dus niks meer gehoord! Ik heb nog 3 keer een mail gedaan, waarin ik vriendelijk doch dringend verzocht om de maten door te sturen en de afhaal afspraak nogmaals te bevestigen (dit was al een keer bevestigd, maar ja omdat ik verder niks hoorde wilde ik het toch wel zeker weten).

Puntje bij paaltje heb ik dus nog steeds geen kar en ik baal als een stekker. Ik vind het niet netjes dat een verkoper je zo laat hangen. Vooral omdat ik wel een dag vrij heb genomen die ik anders met de kinderen door had kunnen brengen tijdens een vakantie ofzo ;(

Mijn vriend heeft inmiddels zijn eigen theorie ontwikkeld dat de verkoper de kar duurder heeft kunnen verkopen. Dan nog vind ik dat een mailtje op zijn plaats was geweest, ook al vind ik dat nog steeds niet netjes, daar mijn bod al was geaccepteerd.
Is dit jullie ook wel eens overkomen?
Laatst bijgewerkt door lein82 op 04-03-10 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Re: Ik voel me een beetje bekocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:46

Dat gebeurt helaas vaker.. :\

Heb je het telefoonnummer van de verkoper?
Je zou telefonisch om uitleg kunnen vragen en anders zit er niets anders op dan verder zoeken..

lein82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 21:47

Nee helaas, anders had ik al aan de telefoon gehangen :)
Laatst bijgewerkt door lein82 op 04-03-10 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:48

Staat er ook geen telefoonnummer bij de advertentie zelf?

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:49

Nasty zeg, en komt me zeer bekend voor. Ik heb ooit eens duidelijk een afspraak met iemand gemaakt om een kast op te halen. 2 dagen ervoor nog gemaild voor het adres, nooit reactie gehad....

lein82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 21:50

upendo schreef:
Staat er ook geen telefoonnummer bij de advertentie zelf?

Nee

markies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:50

Helaas komt dit inderdaad vaker voor, verschrikkelijk irritant en asociaal! Snap niet dat mensen zo met elkaar kunnen omgaan.
Succes met verder zoeken!

lein82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 21:51

markies schreef:
Helaas komt dit inderdaad vaker voor, verschrikkelijk irritant en asociaal! Snap niet dat mensen zo met elkaar kunnen omgaan.
Succes met verder zoeken!

Dank je.
Ik zit zelf ook niet zo in elkaar en misschien baal ik er daarom nog wel het meest van!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:51

Het gebeurd steeds vaker helaas. Ook als je iets verkoopt, dan is men geheel enthousiast en puntje bij paaltje hoor je niks meer van hun. In dat geval vergeet ik het maar weer snel, maar ergerlijk is het zeker.

Er kan altijd wat tussen komen, maar laat dit dan ook even weten, denk ik dan.

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:54

Ik heb zelf wel eens spullen verkocht op marktplaats.. je maakt vrij voor de mensen die graag langs willen komen. Vervolgens komen ze niet opdagen. Het zijn dus niet alleen de verkopers die niks meer laten horen maar ook de geinteresseerden!

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:57

Soort gelijks heb ik ook meegemaakt.

Ik verzamel spullen voor dierenasielen.
Ook veel mailverkeer gehad en ze zouden de vele spullen op komen halen en wegbrengen naar de dieren in het buitenland.
Hoor ik vervolgens niets meer.

We waren bezig een woning te kopen, bod was geaccepteerd en we zouden het voorlopig koopcontract gaan tekenen en vervolgens is het ook heel vies gespeeld door de verkopers (we kregen toen pas te horen dat we geen gebruik van onze eigen voordeur mochten maken).

Ik zou bij een paardje gaan kijken, vervolgens wil de eigenaarresse haar toch zelf houden.

Ook hebben we spullen te koop, vervolgens doe je veel moeite om alles te beantwoorden enz. en vervolgens word het naar veel insanning en tijd toch weer niets.

Dan baal je vresselijk.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:01

Goede les voor volgende keer! Altijd telefoonnummer vragen...bellen is sneller, zeggen ze wel eens.
Maar alsnog, niet netjes van de verkopers..ik denk dat je vriend gelijk heeft en ze hem voor meer hebben kunnen verkopen!

lein82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 22:04

Ik heb het nummer gevraagd, maar dus niet gehad uiteindelijk... Had ik misschien beter voor het onderhandelen kunnen doen...

Idd wel een wijze les, volgende keer ben ik iets behoudener!

Roosje1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:06

hééé
wat voor kaar zoek je percies want een vrouw waar ik rij heb nog een menkar staan die ze wilt verkopen en ik weet niet wat je zoekt of waar je woont het is een teminste een mogelijk heid
ik hoor het nog wel

:o

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:08

Marktplaats = gaar wat afspraken betreft. Ben al eens voor niks 1,5u op reis geweest, artikel was er niet (inclusief vage smoes).
Heb net zo lang geduld tot ik ruim m'n benzinegeld uitbetaald kreeg.

Roosje1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:13

nauw ik vind van niet want op marktplaats kun je nog mooi dingen vinden voor heel goedkoop dan in de winkels en meestal zijn nog in goede staat ook

kakanox wat bedoel je met je bezinegeld?

lissie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:14

Ik heb zo'n zelfde soort geintje ook weleens meegemaakt, maar dan bij een pony die ik wilde kopen. Met de prijs al rond, zouden nog een keertje komen kijken, zodat onze instructrice er ook nog even naar kon kijken. Ze zou ons mailen wanneer we weer konden komen. Hoorde we gewoon helemaal niets meer. Ik had helaas geen telefoonnummer, want alles was via de mail gegaan. Dus we wachten gewoon netjes af. Krijg ik na 3 mailtjes eindelijk te horen, waarom ze niets meer van zich liet horen. Was die pony gewoon voor onze neus verkocht aan een ander die er meer geld voor wilde betalen. Vond ik niet echt netjes, vooral omdat de koop zo goed als rond was...........

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:15

Pffffffffffff WEER zo een...

Die kan dus aan een ander duurder verkopen.
Je wordt er doodmoe van.
Zo zijn er ook mensen aan wie je een prijs vraagt.. en die dan mailen dat jij een bod moet doen, want daar gaan ze vanuit.. of dat ze wachten wwat het op internet doet.
Of ze zetten een 'bieden vanaf' prijs er neer... maar ze willen er uiteindelijk veel meer voor vangen.

Of kan nog erger.. je rijdt erheen en onderweg gaat zo iemand lopen boeren dat er iemand nu meer geboden heeft... en ja.. is geld he... Kom je daar aan en meent ie het ook nog!

Ik heb vorige week een trailer gekocht. De jongeman noemde me een prijs per mail. Deze prijs was onbekend.. maar er werd al hoger geboden op internet.. Toch was ik de eerste zei hij en werd gewoon aan mij verkocht voor genoemde prijs. Kijk! da's nou netjes en zoals het zou horen.

Weet je wat jij moet doen... zo doen wij het meestal (evil }> ) ; even lekker hoog bieden op de advertentie waar ie staat!

@ Roosje... je bedoelt: NOU, .. ik vind...?
Kakanox zal bedoelen dat hij graag zn bezinegeld terug zou zien van die bedrieger waar ie heen reed?
Laatst bijgewerkt door Branca op 04-03-10 22:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:17

Dat is zeker op zijn zachtst gezegd niet netjes.
Helaas komt het andersom minstens zo vaak voor: je verkoopt iets en maakt een afspraak met de koper voor het ophalen, maar de koper komt nooit opdagen. Ook zeer frustrerend...

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:20

*edit*

Overigens niet graag, ik heb net zo lang gedramd tot ik het kreeg... werd 3 minuten voor ik arriveerde even afgebeld.
Laatst bijgewerkt door Apostrof op 04-03-10 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosje1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:32

ow ja dat snap ik dan ook wel ja dan wou ik het geld ook wel treug ja dan is toch raar zulke mensen ik vinden zo stom wat heb je toen gedaan?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:43

Voor een goede wagen kun je denk ik beter eens bij een dealer gaan kijken. Ik weet dat Kraay op dit moment best aardige wagens heeft staan voor een niet al te gekke prijs.(ligt er wel aan wat je zoekt en in welke prijsklasse natuurlijk.).

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:07

TAO-->PP

LadyAnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:53

Op Marktplaats komt dit jammer genoeg wel vaker voor..Ik heb ook wel eens gehad dat ik netjes af zei, en dat ik vervolgens een kwaad mailtje terug kreeg...Menig maal ook op mensen zitten wachten die zouden langs komen en nooit meer wat lieten horen..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:03

Mijn ouders hebben weleens servies gekocht in Duitsland (ruim een uur over de grens) en ik zou het voor ze ophalen. Straat en plaatsnaam netjes doorgekregen, en mijn moeder had haar nog n mailtje terug gestuurd dat ik geen Duits spreek, maar wel vloeiend Engels. Was geen probleem. Kom ik daar, weten die mensen van niets. Helemaal niets. Spraken ook geen Engels. GEwoon opgelicht, ze had gewild dat we via de bank betaalden, maar mijn ouders halen het altijd op... Ik had hiervoor alleen wel 3 uur in de auto gezeten en ik was geslooooopt toen ik thuiskwam