Ik heb eigenlijk best een hoop keuzes die ik best snel moet maken,
en heb jullie hulp en mening daarbij nodig,
ik zal het proberen uit te leggen,
ik verzorg nu 4 jaar 2 hele lieve paardjes, en ben er echt elke dag.
en heb met beiden van alles meegemaakt positief en negatief..
maar daardoor heb ik echt een band met ze gekregen, kan me ook echt geen leven bedenken zonder hun.
maar doordat mijn moeder nu een nieuwe vriend heeft in Verweggistan
,gaan we dus met ingang van 1 aug al verhuizen.
ik sta dus voor een keuze, meenemen of achterlaten,
ik heb met de eigenaar over gehad wat ze ging doen als ik weg ga,
ze wil de oudste Gladstone ( 22jaar) houden tot hij overlijd, of hij gaat met mij mee maar verder nergens,
de keus heb ik al gemaakt door hem (hoe moeilijk het ook is ) achter te laten en heb daar zijn einde te geven.
en mijn fijne herinneringen bij me houden.
Nelson is van 1994 en word dus 16. met hem wist ze nog niet zo goed wat ze ermee wou doen, misschien wou ze paardrijden dan toch weer oppakken of ze wou hem verkopen. ( word dus het laatste, want ze maakt er geen tijd voor. ) maar eigenlijk nooit bij stil gestaan dat ik hem ook mee zou kunnen nemen en hem verder bereiden.
maar nu sta ik voor de keus, meenemen of niet?
hij wordt namelijk al 16. en alle kosten van de stalling, voer, DA, Hoefsmid, alles komt voor mij... ( en doordat ik daar heen ga verhuizen heb ik daar dus nog geen werk. en ben momenteel nu ook werkloos)
en als je dit dus leest zou de keus achterlaten worden,
maar doordat hij een goede achtergrond heeft, en ik eigenlijk wel erg goed met hem over weg kan ( ondanks zijn verleden en probleem gebeuren) en gaan wij met sprongen vooruit, en kan hij nog ver schoppen in de dressuur/spring wereld,
en door dat het zo goed gaat, motiveert mij het juist zo erg om door te gaan en mee te nemen.
ik heb vandaag ook met de eigenaar over gehad om hem mee te nemen, kreeg er zelf niet echt een duidelijk antwoord op voor hoeveel ze hem nu mij mee wil geven. dus ik heb er maar over gehad om startkaart aan te vragen, dan kan ik zelf nog merken hoeveel hij aankan. en wat er nog in zit,
omdat ik zelf nooit echt wedstrijden gereden heb alleen de onderlingen en zonder startkaart, daar won ik altijd de prijzen mee maak nie uit met welk paard, maar nu wil ik gewoon voor het echiee gaan,
en mijn bedoeling was om dus elk weekend op concour te gaan.
maar is dat het geld waard ? om eind maart nog startkaart aan te vragen?, terwijl ik in aug, vertrek?
en nog zoiets stoms, de eigenaar wil graag dat ik met hem de springwereld in ga, maar ben zelf meer een dressuurmiep en wil me daar verder in verdiepen en zo af en toe een hindernis vind ik echt gaaf en leuk maar een parcour van 1 meter en dan 12 hindernissenn pfff mag ambulance alvast bellen.
maar zouden jullie het paard meenemen of hierlaten??
vergeet niet, dat ik dus 4 jaar 365 dagen bij hem ben,, en dat de klik zeker hoog zit.
ik wil graag meningen horen..
bedankt.