moeilijke keuzes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Misty2001

moeilijke keuzes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 18:46

heeey,

Ik heb eigenlijk best een hoop keuzes die ik best snel moet maken,
en heb jullie hulp en mening daarbij nodig,

ik zal het proberen uit te leggen,
ik verzorg nu 4 jaar 2 hele lieve paardjes, en ben er echt elke dag.
en heb met beiden van alles meegemaakt positief en negatief..
maar daardoor heb ik echt een band met ze gekregen, kan me ook echt geen leven bedenken zonder hun.

maar doordat mijn moeder nu een nieuwe vriend heeft in Verweggistan :P,
gaan we dus met ingang van 1 aug al verhuizen.
ik sta dus voor een keuze, meenemen of achterlaten,
ik heb met de eigenaar over gehad wat ze ging doen als ik weg ga,
ze wil de oudste Gladstone ( 22jaar) houden tot hij overlijd, of hij gaat met mij mee maar verder nergens,
de keus heb ik al gemaakt door hem (hoe moeilijk het ook is ) achter te laten en heb daar zijn einde te geven.
en mijn fijne herinneringen bij me houden.
Nelson is van 1994 en word dus 16. met hem wist ze nog niet zo goed wat ze ermee wou doen, misschien wou ze paardrijden dan toch weer oppakken of ze wou hem verkopen. ( word dus het laatste, want ze maakt er geen tijd voor. ) maar eigenlijk nooit bij stil gestaan dat ik hem ook mee zou kunnen nemen en hem verder bereiden.
maar nu sta ik voor de keus, meenemen of niet?
hij wordt namelijk al 16. en alle kosten van de stalling, voer, DA, Hoefsmid, alles komt voor mij... ( en doordat ik daar heen ga verhuizen heb ik daar dus nog geen werk. en ben momenteel nu ook werkloos)
en als je dit dus leest zou de keus achterlaten worden,
maar doordat hij een goede achtergrond heeft, en ik eigenlijk wel erg goed met hem over weg kan ( ondanks zijn verleden en probleem gebeuren) en gaan wij met sprongen vooruit, en kan hij nog ver schoppen in de dressuur/spring wereld,
en door dat het zo goed gaat, motiveert mij het juist zo erg om door te gaan en mee te nemen.
ik heb vandaag ook met de eigenaar over gehad om hem mee te nemen, kreeg er zelf niet echt een duidelijk antwoord op voor hoeveel ze hem nu mij mee wil geven. dus ik heb er maar over gehad om startkaart aan te vragen, dan kan ik zelf nog merken hoeveel hij aankan. en wat er nog in zit,
omdat ik zelf nooit echt wedstrijden gereden heb alleen de onderlingen en zonder startkaart, daar won ik altijd de prijzen mee maak nie uit met welk paard, maar nu wil ik gewoon voor het echiee gaan,
en mijn bedoeling was om dus elk weekend op concour te gaan.
maar is dat het geld waard ? om eind maart nog startkaart aan te vragen?, terwijl ik in aug, vertrek?
en nog zoiets stoms, de eigenaar wil graag dat ik met hem de springwereld in ga, maar ben zelf meer een dressuurmiep en wil me daar verder in verdiepen en zo af en toe een hindernis vind ik echt gaaf en leuk maar een parcour van 1 meter en dan 12 hindernissenn pfff mag ambulance alvast bellen.
maar zouden jullie het paard meenemen of hierlaten??
vergeet niet, dat ik dus 4 jaar 365 dagen bij hem ben,, en dat de klik zeker hoog zit.

ik wil graag meningen horen..
bedankt.

kimmie88

Re: moeilijke keuzes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:56

Lastige beslissing, maar als je de mogelijkheid hebt om mee te nemen. (eigenaar en ouders) zou ik er voor kiezen.
Aangezien jij nog thuis woonjt, moet je het natuurlijk goed met je moeder (en nieuwe vriend) overleggen.
Zij zullen jou de eerste periode moeten helpen met de kosten, aangezien je aangeeft nu geen momenteel geen werk te hebben.
Zou er wel erg goed over nadenken en zorgen dat ALS je het doet, je een hoop spaargeld gaat krijgen.

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 19:23

bedankt voor het lezen en meeleven,
Mijn moeder ziet het al helemaal zitten wanneer ik in de top rij blabla,, maar ze wil bij geen enkele wedstrijd kijken,
ze denkt ook dat ik alle ervaringen heb van de wereld..
Ik ben in die grote wereld maar een beginner en begin ook netjes in de B met Nelson.
mijn moeders vriend vind het wel helemaal geweldig dat ik verder ga met de paarden, hij heeft zelf ook een veulentje en 2 weides, (verhuurt hij momenteel nu)
dus daar ligt het verder echt niet aan.
het geld is er momenteel eigenlijk niet, daar zou ik het wel eens over kunnen hebben hier in de groep. daarom wil ik graag startkaart aanvragen en hopen hiermee wat centjes binnen te kunnen krijgen ookal is het denk ik maar *hopen*
ik woon idd nog thuis.

bedankt voor je informatie. :D

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:28

Ik denk dat je je een beetje vergist met het wedstrijd rijden. Je gaat daar echt geen geld mee verdienen hoor. Het kost elke wedstrijd weer 20 euro en veel geldprijzen zijn er (hier iig) niet.
Ik heb toevallig vorig weekend voor het eerst mijn startgeld terug verdiend.

Verder zou ik als het haalbaar is, en je zeker weet dat het paard helemaal gezond is, ook qua beenwerk, toch proberen het paard mee te nemen.
Misschien scheelt het wel dat de vriend van je moeder zelf ook in de paarden zit.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 19:45

Bij mij in de buurt zijn er idd ook geen (extreme) geldprijzen te winnen.
Meer in de vorm van af en toe een waardebon.

Pas als je hoog rijd, zal het mogelijk zijn om wat te verdienen, maar nu zeker nog niet.

Maar hoe zit dast bij jou in de buurt dan?
Dan ga ik daar mijn wedstrijden rijden :D *D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:24

Misty2001 schreef:
het geld is er momenteel eigenlijk niet, daar zou ik het wel eens over kunnen hebben hier in de groep. daarom wil ik graag startkaart aanvragen en hopen hiermee wat centjes binnen te kunnen krijgen ookal is het denk ik maar *hopen*

Keep on dreaming, dat is echt niet realistisch.
Startgeld 10 Euro per proef, als er al prijzengeld gegeven wordt dan is dat vaak zo'n 30 Euro voor de eerste plaats op de betere wedstrijden. Stel dat(!) je twee proeven rijdt en twee keer wint (en zo vanzelfsprekend is dat niet), dan heb je dus 40 Euro over op dat concours en daarvan mag je de kosten van je benzine, je wedstrijdmateriaal, traileronderhoud, startkaart, startcoupons, kringafdracht etc. nog afhalen. Je mag al wel heel best rijden elke week om quite te spelen ;)

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 22:11

haha sorry ik lees mijn tekst net nog eens,
maar ik bedoelde het anders :P,
doordat ik nu steeds geld uitgeef aan idd startgeld, reizen enz. 'hoop' ik gewoon dat ik er wat van maak, dat het fijn zou zijn misschien een keer 2 euro of 5 euro mee te kunnen nemen,
pff hoe leg je dat uit,,
bijvoorbeeld, als ik 10 euro betaal voor 1 proef, en ik krijg misschien 1 euro terug dat de proef dan 9 euro kost, en dat dat voor mij wel gunstig zou zijn, nu vooral omdat ik werkloos ben, dus mensen hihi als je nog iets weet :D, hoor ik het graag,,,
maar ik hoop dat jullie het nu snappen :P, nee zoals het er stond en jullie bedoelen ga ik echt niet verwachten ik bedoel en zijn zoveel mensen die in de B starten en gewoon veel beter zijn dan mij dat weet ik wel zeker,,
hoop dat je het snapt :P

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:16

Goed dat je het toelicht, ik had zelf het idee dat er geen financieen waren voor de onderhoud van het paard en dat je hoopte met wedstrijden een deel te kunnen bekostigen :D
Maar wedstrijden daar pomp je zelf een hoop geld in, ga daar maar vanuit.

Als je hem mee kunt nemen kun je gerust een startkaart aanvragen, maar voor die vier maanden zou ik het er mooi bij laten. Het kost gewoon allemaal een smak geld al met al.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 09:35

WD--> PP

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:11

Ik zou nog niet gaan starten, zonde!
Ga zoeken naar een bijbaantje, verdien je iig wat elk uur dat je daar bent! En dat is altijd meer als 1 eurotje per week, waar je nog niet zeker van bent of je die wel weer mee kunt nemen. ;)

Mag ik vragen wie je wedstrijden dan bekostigen? Moet je dat ook zelf doena ls je dat nu zal doen of niet?

Snorkelfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:33

Ik zou minder gaan rijden en meer gaan werken, sparen.. en zorgen dat je voor 3/4 maanden genoeg geld hebt om stalling te betalen. Dan aan je moeder vragen of ze misschien mee wilt helpen met de aanschaf van dit paard, en eventueel bij wilt springen in de maandelijkse kosten als jij in die periodes waarin je op je spaargeld kunt teren, nog geen bijbaan hebt gevonden. Wilt je moeder je niet helpen, kun je dus het paard ook niet kopen. Want dat je nu geen geld hebt, wilt zeggen dat je volgende maand ook geen geld hebt. Óf je moet flink gaan werken en sparen...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:42

Zoek naar een (bij)baan en zorg dat je genoeg "startkapitaal" hebt om dat paard na de verhuizing te kunnen onderhouden, terwijl je intussen daar naar een nieuwe baan zoekt. Dat lijkt mij een veel betere optie dan nu meteen wedstrijden te gaan rijden, terwijl je eigenlijk het geld niet hebt.

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 20:38

ik heb toch een keus gemaakt,
het paardje blijft hier,
er zijn zoveel mensen die daar verzorgers zoeken voor de paarden en omdat ik nieuw ben en mijn moeder vriend best een goed woordje heeft gedaan kan ik daar al met 6/7 paarden beginnen van verschillende eigenaren..
alhoewel ik ze eerst een afspraakje ga maken en ze bekijken en overleggen.
en dan ga daar verder op zoek naar mijn perfecte paard.
vind het wel heel moeilijk omdat ik echt mijn vriendjes niet achter kan laten, maar hoop met deze eigenaar wat te kunnen regelen. zodat ik ze nog wel regelmatig kan zien.
en doordat ik hem dus hier laat, ga ik als nog mijn startkaart aanvragen zodat ik met hem nog paar leuke maanden te tegemoet kan op concour. (wat altijd mijn droom is geweest om startkaart aan te vragen) en hoop dat mijn moeder me dan misschien wil helpen met het startgeld.
(dat moet ik namelijk ook allemaal zelf betalen. :P)
maar erg bedankt voor jullie mening.

Meliszy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 19:01

Hoi!

Ik zie dat jij het over een gladstone hebt!
Ik zoek een gladstone, ook van in de 20!
Heb je misschien een foto voor me?
Mag ook via pb hoor:D

Groetjes Melissa