Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Citaat:Als je 18 bent moet je naar de paarden
piezze schreef:Ze wil de voordelen weten van een pony t.o.v. een paard nou hier heb je er een paar:
1. Pony is handzamer, beter te houden (bijv. alsie echt in paniek zou raken).
2. Pony is van nature sterker dan een paard, minder gevoelig voor ziektes, staan nog wat dichter bij de natuur.
3. Ponies, zeker die met arab. bloed hebben vaak harde hoeven en geen ijzers nodig
4. Je valt minder hoog, mocht er toch iets gebeuren
5. Ze kunnen in de winter beter tegen kou en in de wei blijven.
6. Ze eten stukken minder dan een groot paard dus scheelt ook nog eens in de kosten.
7. De aanschaf is vaak ook nog goedkoper (en als je er serieus een zoekt, in mijn profiel staat een mooie die te koop is).

upendo schreef:piezze schreef:Ze wil de voordelen weten van een pony t.o.v. een paard nou hier heb je er een paar:
1. Pony is handzamer, beter te houden (bijv. alsie echt in paniek zou raken).
2. Pony is van nature sterker dan een paard, minder gevoelig voor ziektes, staan nog wat dichter bij de natuur.
3. Ponies, zeker die met arab. bloed hebben vaak harde hoeven en geen ijzers nodig
4. Je valt minder hoog, mocht er toch iets gebeuren
5. Ze kunnen in de winter beter tegen kou en in de wei blijven.
6. Ze eten stukken minder dan een groot paard dus scheelt ook nog eens in de kosten.
7. De aanschaf is vaak ook nog goedkoper (en als je er serieus een zoekt, in mijn profiel staat een mooie die te koop is).
Een paar van jouw voordelen zijn al met gemak te ontkrachten.
hij zal dus wel een flink aandeel in het definitieve besluit hebben.
Annumarie schreef:Ligt er maar net aan wat je ermee wilt. Ik heb ook een arabier gehad, idd een heethoofd, maar wel iedere wedstrijd eerste en binnen de kortste keren in het Z. Beest kon super dressuren én springen.....
Een paard waarmee je iets wilt bereiken moet nu eenmaal karakter hebben....
dus geen fijn karakter. maar dat is mijn ervaring..