mijn eerste proef en ik heb wat vragen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

diamend

mijn eerste proef en ik heb wat vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 20:36

hallo 28 maart heb ik mijn eerste a proef ik weet niet of je je paard de manen in zulke knotjes moet doen het is een manege paard en ik weet ook niet hoe het moet is het moeilijk oif makkelijk
Laatst bijgewerkt door Scum op 02-03-10 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Onderstrepen weggehaald.

enniee

Re: mijn eerste proef en ik heb wat vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:37

A proef bedoel je daar bixie mee?
het is wel het mooist (vind ik) om knotjes te maken, je kan ook een hengstenvlecht of een matje doen natuurlijk.

en knotjes maken is eerst wel beetje moeilijk vond ik, maar vraga gewoon even iemand van je vriendinnen of van stal die dit kan, en het je wil leren! :D

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:40

ten eerste: heel veel succes!!! :D
ik reed zelf vroeger ook op manege paarden en heb zo wel eens een wedstrijd gereden. ik maakte altijd knotjes vond het netter staan en je krijgt een punt voor de verzorging van je pony dus als je knotjes maakt een hoger punt ;). knotjes maken is gewoon een kwestie van oefenen de eerste keer knotjes maken zagen er ook niet uit :o je moet een vlechtje maken en die dubbel vouwen en dan nog een keer ( als ik het goed zeg want bij mij gaat het nu vanzelf :+ )
maar op de zoek functie van bokt staan al veel van die vragen over knotjes maken dus probeer die!
veel succes! +:)+
wat voor proefje met je rijden? van die F proefjes?? welke F dan :D ??

xxm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:17

heeel veel succes.
ik reed vroeger ook op de manege.
en ik maakt oook vlechtjes.
knotjes maken is best wel makkelijk.
Misschien even verder kijken op bokt.
misschien staan er nog een paar goede tips.
en als je toch een wedstrijd gaat rijden
heb ik een goede tip voor de verzorging.
met een baby doekje over ze vacht.
gaat die lekker glimmen.

CharlotteCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:21

Daarnaast hoe lang zijn de manen? Want bij lange manen kan een hengstenvlecht mooier zijn dan knotjes..
Probeer anders aan vriendinnen of je instructrice te vragen je de eerste keer te helpen en wat het mooiste bij het paard staat. Verder kan je het beste een keer voor of na de les oefenen, zodat je rustig de tijd hebt om wat handigheid te krijgen en in knotjes maken.
Succes ermee! :D

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:47

Heel erg veel succes.

Daarnaast, kan je ook een matje maken als de manen mooi lang zijn. Dan is dat ook heel erg mooi, en iets simpeler voor sommige.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:02

Als je de F-proefjes rijd doet bij ons iedereen knotjes in de manen...
Het is niet heel moeilijk knotjes maken, maar ik zou wel even van te voren oefenen of vraag
of iemand de eerste keer wil helpen.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:05

je bent niet verplicht om te vlechten,als de manen netjes aan 1 kant hangen en op gelijke lengte zijn is het ook goed,
maar als het onderlingen is dan zou ik niet aan de manen gaan trekken.

sunshine244

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:08

Knotjes staat netter.Ga gewoon heel veel oefenen,dan lukt het steeds beter.Veel succes met je wedstrijd.

kelly_Utah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:41

Als hij van de manege is dan zou ik het wel even aan de baas van de manege vragen.
Want bij ons op de manege mag je bij manege paarden/pony's geen knotjes maken, omdat er dan veel manen afbreken, als veel mensen het doen enzo. Ook kunnen er stiekjes in het stro vallen, en kunnen de pony's het opeten...
Gewoon vragen, dan weet je zo het antwoord ;)

diamend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 22:00

hallo ik ben de topic maker ik ga op een pony met dikke lange manen sommigen zeggen vlechtjes maar andere ook knotjes maar de manen zijn ongelijk en ik mag van de manege eigenaar niet knippen du ik doe vlechtjes ik heb zelf ook een vraag ik rij bij kraak de ruiterhoek ik weet niet of iemand van jullie silverster kent want dan kan ik de manen laten zien ik ben zo nerveus dat ik iets fouts doen

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:44

Probeer er mooi gelijke vlechtjes in te doen. Dat ze allemaal even dik zijn. Daarna kun je ze oprollen of opvouwen. Dan heb je hele mooie knotjes! Zo doen bijna alle wedstrijd ruiters het. Als je ervoor zorgt dat je de tijd ervoor neemt kan het niet mis gaan.

Als je hele dikke vlechten hebt kun je ze wel 1 keer dubbel naar binnen vouwen en vastmaken met een extra elastiekje.

Als het hele dunne vlechtjes zijn of heel lang, vouw je ze 3 of 4 keer dubbel.

Je kan dus hele dikke of hele kleine vlechtjes maken. Ik doe de ene week hele dikke, de andere week hele dunne.

Dennis12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 12:56

Je kunt ook een matje maken, dat vind ik altijd heel mooi!
Of gewoon een paar mooie vlechten.

mag je het niet los laten hangen?

hannepanne80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 13:02

diamend Ik heb hier het antwoord nou
als ik jou was zou ik knotjes maken dat is netter en weet je hoe het moet 1. eerst vlechtjes maken 2. je doet het eind stuk van de vlecht aan het begin van de manege en dan doe je dat andere helft ook en dan heb je een knotje ( welke manege rij je )

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 12:22

WD--> MA